duc of prunes
MF veteraan
- 13 mrt 2011
- 1.023
- 226
Zie daarvoor de topics over uitlaat los krijgen, of tapeinden verwijderen.Nee de uitlaat is niet okee.
Er is nog wel aan te komen wat ik zo zie.
En hitte? Met een gasvlam eerst heetstoken en dan pas de moeren losdraaien?
Schrikken kun je op twee manieren doen:Okee. Dus eerst nachtje kruipolie laten inwerken
Koude, schrikken?
Bedoel je eerst heetstoken, dan plens koud water erover om weer af te koelen tot min of meer normale temperatuur en direct daarna losdraaien?
Ivm risico op schade door splijten, zou ik gaan voor de grondige voorbereiding, en proberen eea op de reguliere manier los te draaien.moeren splijter gebruiken en dan de tapeinde goed schoonmaken
Maar maak je meer zorgen over de kleppendekselpakking. Die is namelijk niet meer te krijgen.
Veer andere onderdelen zijn uitwisselbaar met CB400.
Paar dagen van tevoren met een staalborstel de ergste roest eraf en in de kruipolie zetten. Na een paar dagen autogeenbrander erbij, roodgloeiend stoken, en losdraaien. Als de moet danwel compleete tapeind een paar slagen losgaat en zich dan weer vastvreet: stoppen, kruipolie erop en aan een ander tapeind verder werken. Zodra je weer bij het tapeind terugbent, opnieuw roodgloeien stoken en bovenstaande herhalen.
Goed gereedschap en gevoel in je klauwen zijn hier nogal belangrijk.
De kwaliteit van zo,n Honda CB1 is verrassend goed. Wie weet valt het allemaal erg mee.
De keren dat ik er helemaal klaar voor stond met een halve metaal werkplaats, schroeft alles zo los. De keren dat je alleen een koepeltentje en een tang hebt, jawel hoor....
En waarom de tapeinden niet laten zitten? Moeren doorslijpen met dremel, tapeinden schoonmaken en nieuwe uitlaat monteren op oude tapeinden. Je hebt ook grote kans dat je tapeinden breken namelijk, dan moet je gaan uitboren.
Daar moet ik er nog eens 1 van hebben
Je kunt een heel eind gaan, en het restje breken.Vraagje: hoe voorkom ik dat de daad van het tapeind beschadigt bij het doorslijpen van de moer?
Het ljkt me nog best lastig in te schatten tot hoe diep je precies kunt slijpen...
Vraagje: hoe voorkom ik dat de daad van het tapeind beschadigt bij het doorslijpen van de moer?
Het ljkt me nog best lastig in te schatten tot hoe diep je precies kunt slijpen...