Rit verhalen

@NLRies , idd, met copy/paste heb je dat hele mooie verhaal zo in dat gepaste topic :t

Nou, Luik is het niet voor je? Luik heeft erg grote contrasten, veel ernstig verval naast heel erg modernistische gebouwen, het is maar net waar je gepasseerd bent.

Maar die oude vervallen treinwagon, en het met onkruid overwoekerd vervallen tankstation trokken wel je aandacht? Je hebt een mate van urbex interesse denk ik dan? (Heet dat zo ja?) Dan denk ik dat Seraing wel eens op je route moet voorkomen, ligt langs de Maas ten oosten van Luik, niet zo ver ervan af, km'tje of 5. De oude vervallen gedeelten van de staalfabrieken zijn ook wel leuk om eens te zien. Ik passeer er daarom ook wel eens voor de leut als ik ga vliegtuigspotten langs de luchthaven van Luik, die ligt niet zoveel hoger.

Verder lijkt het me, ondanks al de pech, allemaal samen toch weer een leuke ervaring, voor jouw en je ouders :t ik vond het alvast leuk om te lezen :Y

Ik mis alleen nog foto's van die ene wagon, en dat overwoekerde tankstation :9~
 
@NLRies , idd, met copy/paste heb je dat hele mooie verhaal zo in dat gepaste topic :t

Nou, Luik is het niet voor je? Luik heeft erg grote contrasten, veel ernstig verval naast heel erg modernistische gebouwen, het is maar net waar je gepasseerd bent.

Maar die oude vervallen treinwagon, en het met onkruid overwoekerd vervallen tankstation trokken wel je aandacht? Je hebt een mate van urbex interesse denk ik dan? (Heet dat zo ja?) Dan denk ik dat Seraing wel eens op je route moet voorkomen, ligt langs de Maas ten oosten van Luik, niet zo ver ervan af, km'tje of 5. De oude vervallen gedeelten van de staalfabrieken zijn ook wel leuk om eens te zien. Ik passeer er daarom ook wel eens voor de leut als ik ga vliegtuigspotten langs de luchthaven van Luik, die ligt niet zoveel hoger.

Verder lijkt het me, ondanks al de pech, allemaal samen toch weer een leuke ervaring, voor jouw en je ouders :t ik vond het alvast leuk om te lezen :Y

Ik mis alleen nog foto's van die ene wagon, en dat overwoekerde tankstation :9~
 
Laatst bewerkt:
Ansich, zou dit ook wel een goede topic er voor zijn.
Het 'wat heb ik onderweg mee gemaakt' topic, is eigenlijk bestemd voor alles wat je onderweg heb mee gemaakt.
Dat kan zijn van een overstekende koe met een rollator, tot een mier die is mee gereden met een zij-span.

But that's my kwartje,,,
 
Dat is ook zeker de bedoeling maar ik moet ff wachten.
Heb namelijk alweer een nieuw verhaal klaar staan. Wederom panne...

Kom maar op, pak ik alvast de popcorn.

En een kleine tip om mee te geven.
Bouw je tekst op zoals @DKP dat gedaan heeft.

Leest wat lekkerder namelijk😉
 
Reed eergister nog door Rochefort.
Nee, niks meer langs de weg zien staan.

Toch wel een paar opmerkingen.
Je bent met 2 motoren. Dus als er 1-tje mee stopt dan sleep je de 'kapotte' toch naar een veilige plek.
Dus niet langs de weg parkeren. Sleep 'm naar een garage, of bij een resto in de opslag???
Touw is altijd wel te regelen. Desnoods neem je de jarretel van je schoonmoeder!

En dan het euvel zelf...............😳
Zet je het nieuwe voortandwiel niet vast met het aangegeven draaimoment. Dat zegt de fabrikant niet voor niets!
Daarna het borgplaatje omslaan en nooit meer los!

Tsja op laatst zeg je 'Who knows what happenes'???
Wie weet wat je op deze manier onderweg nog allemaal kan gaan beleven?

Ik ga met mijn oude 35jr FZ half Europa door.
Maar zo ver als bovenstaand verhaal laat ik 't niet komen!!
20200806_164537.jpg

Hier op een balkon-weg in de Vaucluse op de Route in Gorge de la Nesque (aug 2020)

Ja, ook de FZ heeft wel problemen onderweg.
Ik ging een rondje rijden afgelopen week door de Gorge du Tarn.
Na een paar km van huis, kreeg ik ineens het gevoel alsof mijn achterwiel-ophanging was afgebroken.
De motor dweilde door de bocht. Toch maar effe gestopt. Aha het euvel is lekke achterband. Ben 10km vanaf de camping.
Direct gedraaid en als een raket (ten minste zover als mogelijk) terug naar de camping. Pffff precies aangekomen. Band is plat!!
Bleek er een schoef in de band te zitten. Vlakbij was een garage, die er wel een veter in kon proppen.
Uiteindelijk mee verder kunnen rijden. Band is nu 'op'. Tijd voor nieuw. Toch iig mee naar huis in NL kunnen komen!!:t

Problemen en ellende is onderweg niet altijd te voorkomen.
NATUURLIJK heb je thuis alles wel GOED gemonteerd!
Heb je dan toch onverwachte misère, dan los het iig op een 'slimme' manier op! (of probeer dat)
 
Laatst bewerkt:
In de ‘70 tiger jaren in Le Vigan, Cevenne gestrand, met een kapotte koppelingskabel vd xs750 tijdens een dagtocht naar de nabijgelegen cirque gestaan. Gelukkig was het daar rustig dus met wat gehannes tijdens het wegrijden de camping gehaald. Buurman op de camping heeft mij naar het volgende dorp Ganges gebracht waar een Yamaha dealer was. Cable du dembrayage besteld en na een paar dagen werd de kabel bij mij op de camping afgeleverd....monteren en klaar.

ANWB wat is dat......Gewoon kampeerspullen mee, vriendin mee en gaan in die jaren. Met een grote lus zuid Frankrijk/Alpen etc bezocht en terug naar huis. Alleen jammer dat ik geen fototoestel toentertijd bij me had, als bewijs...lol.Daarom lees ik hier met veel plezier reisverhalen van anderen.

Ohja, en die vriendin ken ik nog steeds.....want we zijn al ruim 40 jaar getrouwd.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan