Ritje naar Duitsland voor nieuwe MPP's

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Mijn achterband is aardig versleten (vorige eigenaar van mijn motor heeft deze 'netjes' vierkant gereden :X ) dus binnenkort toe aan vervanging dacht ik zo.

Nadat ik weer aardig glibberde in de regen bekeek ik de Dotcode maar eens: 4400! |( zijn dus bandjes van bijna 6 jaar oud, tijd voor vervanging dus!

Nou heb ik besloten voor een setje Michelin Pilot Power te gaan na bijna alleen maar enthousiaste verhalen op dit forum, maar de laagste prijs die ik in nederland kon vinden hiervoor was 300euro inclusief balanceren (dus met losse velf aankomen zetten).

Je hoort ook veel dat banden in Duitsland over het algemeen goedkoper zijn dan hier in Nederland en aangezien ik binnenkort waarschijnlijk een motorweekendje ga doen vraag ik me af of het de moeite loont tot dan te wachten met nieuwe banden en ze in Duitsland er meteen op te laten zetten.

Wat vinden/weten jullie hiervan?
 
Ik heb geen idee of banden goedkoper zijn in Dld. Ik heb afgelopen vakantie mijn Diablo achterband lekgereden. Motor afgesleept naar dealer. Hier hadden ze helaas weinig courante banden liggen :(

Enige dat een beetje in de buurt kwam was een Conti Sportattack. Voor deze band €230 af mogen tikken. Ongeveer zelfde dus als in Nederland.
 
twee vragen:

- Als je band merkbaar te weinig grip begint te hebben, wil je er dan nog op doorrijden? (tot en met het eerste deel van de duitsland weekend)

- is je duitsland weekend je zo weinig waard dat je het geen probleem vind een stuk op versleten banden te rijden, een paar honderd kilometer in te houden om je nieuwe banden in te rijden en een flinke tijd bij een bandenboer door te brengen? (en dat allemaal voor een paar tientjes voordee)
 
300 euro?? Ik weet niet of je richting Haarlem kan rijden.
Je kan ze in Haarlem bij Jos Smit(www.jossmit.nl) voor 192 erop laten zetten incl. balanceren.
 
300 euro?? Ik weet niet of je richting Haarlem kan rijden.
Je kan ze in Haarlem bij Jos Smit(www.jossmit.nl) voor 192 erop laten zetten incl. balanceren.

192 euro voor een achterband zeker, niet voor een setje? Maar Jos Smit is idd best goedkoop. Ik zou daarheen gaan :Y
 
twee vragen:

- Als je band merkbaar te weinig grip begint te hebben, wil je er dan nog op doorrijden? (tot en met het eerste deel van de duitsland weekend)

- is je duitsland weekend je zo weinig waard dat je het geen probleem vind een stuk op versleten banden te rijden, een paar honderd kilometer in te houden om je nieuwe banden in te rijden en een flinke tijd bij een bandenboer door te brengen? (en dat allemaal voor een paar tientjes voordee)
een paar honderd km inrijden :? :?
overdrijven is ook een vak, 50 km rustig aan is ook zat....
 
Ik heb paar maanden geleden gebeld naar Duitsland voor prijzen, deze zijn ietsjes goedkoper maar niet veel.
Echter er is wel een zeer dikke maar aan het verhaal!

Is jou fiets "geschikt" voor Pilot Power banden?
Hiermee bedoel ik of die band gekeurt is voor jou fiets want als dat niet zo is dan leggen ze deze band dus NIET op jou fiets in Duitsland (dan sta je daar).

In Duitsland zijn de regels veel strenger als hier, ik had toen een VFR750 en belde naar Duitsland voor de prijs. Men vroeg welke motor ik had en kreeg een prijs, maar ik zei toen ik wil Pilot Power banden erop. De man zei toen: sorry maar die banden zijn niet "geschikt/goed gekeurd" voor die motor die mogen er niet op. Ze wilde ze alleen erop leggen als ik met de velg kwam maar niet op de motor zelf. Natuurlijk past de Pilot Power wel en was die ook in de juiste maat verkrijgbaar alleen was die in Duitsland niet door de TUV goedgekeurd voor mijn motor, de handelaar is namelijk aansprakelijk als er iets gebeurd als hij ze er toch op legt.

Dus voordat je naar Duitsland rijd informeer eerst of die band dus een goedkeuring heeft voor jou merk en model motor.
Ook denk ik dat je voor niet echt groot prijs verschil zult vinden, hier in NL zijn ook leveranciers die tegen redelijke prijzen banden leveren. (kwestie van zoeken)
 
Ik ben laatst al bij Jos Smit wezen informeren over een setje MPP's en daar kwam ik op 300euro incl. monteren en balanceren (wel met los wiel aan komen zetten, ik kan nog ff kijken wat het anders kost).

Zoals ik nu zie lijkt dat me nog de beste optie, een vriend van me (rijdt ook motor) woont er 100meter vanaf dus het lijkt me dat het te regelen valt.
 
Mijn achterband is aardig versleten (vorige eigenaar van mijn motor heeft deze 'netjes' vierkant gereden :X ) dus binnenkort toe aan vervanging dacht ik zo.

Nadat ik weer aardig glibberde in de regen bekeek ik de Dotcode maar eens: 4400! |( zijn dus bandjes van bijna 6 jaar oud, tijd voor vervanging dus!

Nou heb ik besloten voor een setje Michelin Pilot Power te gaan na bijna alleen maar enthousiaste verhalen op dit forum, maar de laagste prijs die ik in nederland kon vinden hiervoor was 300euro inclusief balanceren (dus met losse velf aankomen zetten).

Je hoort ook veel dat banden in Duitsland over het algemeen goedkoper zijn dan hier in Nederland en aangezien ik binnenkort waarschijnlijk een motorweekendje ga doen vraag ik me af of het de moeite loont tot dan te wachten met nieuwe banden en ze in Duitsland er meteen op te laten zetten.

Wat vinden/weten jullie hiervan?


Beter zoeken . Je hebt ze al voor 260 inclusief monteren ,balanceren.
Ik heb er "daar" Dunlop 208 onder laten zetten.Achter nieuw, voorband 130km oud.Samen inclusief 155 euro.
Ik mocht daar ter plekke mijn wielen er uit halen.




Frans



Daar = Kracht motorsport

 
Zullen die circuitjongens leuk vinden als ze altijd eerst een sessie rustig moeten rijden voordat de bandjes 'ingereden' zijn. Wat een onzin! Het waslaagje met er gewoon even vanaf. Ik doe dat meestal door veel rondjes en achtjes op een parkeerplaats te rijden. En dan steeds platter totdat er genoeg weggesleten is. En werkje van een paar minuten. Daarna bij het echte rijden de eerste bochten nog ietsje voorzichtiger en nog een beetje opbouwen en na een rondje op het circuit: gaan!
50 km... pffff...

Ik ken ook mensen die even gaan spelen met wat split, ben je ook lekker snel klaar.
 
uit duitsland bestellen voor ca 130 euri (achterbandje voor mn cbr600f prijs is natuurlijk klein beetje afhankelijk van je maat)
en dan ff adresje zoeken om te laten omleggen, zijn er genoeg die dat wel willen doen tegen een redelijk bedrag. en zelfs al betaal je 20 euro :P dan heb je nog hoop winst tov nl...
 
Beter zoeken . Je hebt ze al voor 260 inclusief monteren ,balanceren.
Ik heb er "daar" Dunlop 208 onder laten zetten.Achter nieuw, voorband 130km oud.Samen inclusief 155 euro.
Ik mocht daar ter plekke mijn wielen er uit halen.

Frans



Daar = Kracht motorsport


spanje 2 setjes mpp's 180 achter, voor 427 aan huis bezorg
 
in spanje bestellen.......220 een set of zo.....dan naar http://www.bikersworldbeverwijk (www.bikersworldbeverwijk) rijden en ze eronder laten zetten voor 45 euro of los meenemen voor de helft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan