Ritje naar Gorzów Wielkopolski (Polen)

Welke leuke maar ook goede en veilige hotelletjes kunnen jullie aanbevelen? (zover bekend)
 
Je zal er al een stevige dobber aan hebben om over de Bundesstrassen echt voorderingen te maken, om over landstrassen maar te zwijgen, wordt stevig aanpoten. Zet de Gopro er maar op, zat te zien
 
Je zal er al een stevige dobber aan hebben om over de Bundesstrassen echt voorderingen te maken, om over landstrassen maar te zwijgen, wordt stevig aanpoten. Zet de Gopro er maar op, zat te zien
Hoe bedoel je? Zijn toch mooie buitenwegen zo te zien op de foto's?
 
Ik bedoel: ik doe een tonnetje per jaar in D en de daarbij behorende experimenten, een ritje Velburg --> munchen binnendoor duurt 4 uur, over de autobahn 2 uur... rotterdam berlijn doe ik 8, 9 uur over. Als je daar binnendoor 2 keer zo lang over doet heb je het over 18 uur. Maar ik ken jouw rijstijl niet. ennehhh, als je 150 door dat prachtige landschaap moet blazen kan je ook beter de Autobahn nemen.
Ik ben een keer Tsjechie binnendoor naar Ostrava over de 11 gereden, kostte me een hele dag... over de Dweg enkele uren...,
 
Ah helder.

Voor snelheid en tijd/tempo dacht ik aan tot Paderborn of ietsje verder over de snelweg en dan daarna binnendoor. Ik maak routes in MyDrive (TomTom) en doe dan snelste met “vermijd snelweg” Dus niet spannende route want dan gaat ie echt alles binnendoor berekenen (zeer lang dan)
 
goeie keuze hoor, vanaf Una wordt het echt leuk. de A44 zit trouwens ook geen 100 meter recht asfalt in...
 
Op jouw terugroute, min of meer te hoogte van Bielefeld kom ik op mijn ritjes in Dld. nogal eens langs plaatsnamen met de (zeer zeker voor die fatsoenlijke, niet-humoristische Duitsers) plaatsnamen.
Het begint onderaan de heuvel met het plaatsje Unterneger (door mij vertaald als onder-neger; foei-toch-kan-echt-niet). Daarna volgt het plaatsje Mittelneger (nou-nou-moet-dat-nu-echt?) en vervolgens...... je raad het al: geen plaatsje Uberneger (foei-toch-kon-dat-er-u-echt -niet-af?). Duitsers hebben geen humor? Nou wat mij betreft in dit geval toch echt wel _O-.

Ook nog eens een leuke omgeving daar.

Dus als je wilt, doe er je voordeel mee.
 
Globale opzet gemaakt.

Deel 1 is over de snelweg naar Paderborn (heen)
Deel 2 is binnendoor naar overnachting (heen)
Deel 3 is binnendoor naar bestemming voor verblijf (heen)
Deel 4 is binnendoor naar overnachting (terug)
Deel 5 is eerste deel binnendoor, daarna (nabij Munster bijvoorbeeld) over de snelweg naar huis (terug)

Als je kijkt naar deze tijd/tempo gegevens, zal dat aardig uit kunnen komen? Thuis en vanaf overnachtingen zal ik ca. 08:00 vertrekken. Vanaf mijn verblijf in Gorzow zal ik in de loop van de ochtend vertrekken. Ook zal ik daar in de loop van de middag aankomen.

Dit zijn tijden uit MyDrive (TomTom). De praktijk zal altijd zeker een uurtje langer zijn (tanken/bakkie)

Denk wel een aardige opzet zo. Tips...

Wanneer dit aardig OK is ga ik opzoek naar een leuk pittoresk hotelletje waar ik ook mijn motor goed en veilig kan stallen. Zijn er goede site's waar dat soort hotelletjes te vinden zijn? Heb er al een paar gevonden, maar wellicht dat er hier nog meer zijn.

Want hoe noem je de gebieden bij de eindpunten van deel 2 en deel 4?

Schermafbeelding 2021-10-02 om 22.39.23.png
Schermafbeelding 2021-10-02 om 22.40.46.png
Schermafbeelding 2021-10-02 om 22.42.24.png
Schermafbeelding 2021-10-02 om 22.45.17.png
Schermafbeelding 2021-10-02 om 22.46.03.png
 
Ik heb regelmatig mijn motor niet veilig kunnen stallen (en zelfs 1x mijn sleutel er per ongeluk in laten zitten) en er is nog nooit wat gebeurd.
En ik heb inmiddels waarschijnlijk wel meer dan 100 verschillende overnachtingsplekken gehad, waarvan bij ongeveer een kwart de motor gewoon langs de openbare weg geparkeerd stond.
Nog even voor de goede orde..... Ik rij altijd op vrij nieuwe motoren, wel met alarm maar verder alleen een simpel schijfremslot omdat mijn verzekering niet meer eist.
 
Voor regio Quedlinburg (heen) en Jena (terug) zoek ik nog een leuk hotel om te overnachten.

Wie weet er een leuk hotelletje?
 
Ik was daar een paar jaar geleden. Nee, ik kan je niet een hotel aanbevelen.
Ik weet wel dat Quedlinburg een heel mooi plaatsje is. Veel vakwerk en zeker het bekijken waard.
 
Als ik zou moeten kiezen zou ik ook een stuk Sauerland meepikken, Omgeving Kassel is relatief mooi hoor.
 
Als ik zou moeten kiezen zou ik ook een stuk Sauerland meepikken, Omgeving Kassel is relatief mooi hoor.
Als ik deel 5 kijk dan kom ik daar aardig in de buurt? Of zeg je " door" Kassel heen? Of dichter langs. Ik ga nog het e.e.a. verslepen zodat ik de route mooi vast leg. Ook ga ik zo nog eens vragen welke plekjes ik zeker niet mag missen en zal die als een passeerpunt (heet dat waypoint) plaatsen in mijn routes. Zo kom ik ook lang extra mooie plekje (misschien)

Edit, ik heb 'm over winterberg gelegd de route. Scheelde niet veel in tijd.
 
Laatst bewerkt:
Deel 1 en 2 aangepast met Sauerland (Winterberg ken ik nog van het skiën wat ik deed in het verleden)
Mooie eerste stop voor een bakkie + lunch :)

Als jullie naar de routes kijken (deel 1 t/m 5), welke plekjes nabij de routes mag ik zeker niet missen? Gaat om uitzichten of mooie bochten in gebergtes. Geen musea etc.. omdat ik daar geen tijd voor heb.

Als ik enkele tips heb dan kan ik mijn route nog verleggen zodat ik die plekken passeer.

Thx alvast.

Schermafbeelding 2021-10-05 om 21.12.07.png

Schermafbeelding 2021-10-05 om 21.12.44.png
 
Als ik deel 5 kijk dan kom ik daar aardig in de buurt? Of zeg je " door" Kassel heen? Of dichter langs. Ik ga nog het e.e.a. verslepen zodat ik de route mooi vast leg. Ook ga ik zo nog eens vragen welke plekjes ik zeker niet mag missen en zal die als een passeerpunt (heet dat waypoint) plaatsen in mijn routes. Zo kom ik ook lang extra mooie plekje (misschien)

Edit, ik heb 'm over winterberg gelegd de route. Scheelde niet veel in tijd.
Als je door Kassel gaat zou ik een bezoek aan de Wilhelmshöhe overwegen
 
Op de terugweg een (denk ik) leuk hotel gevonden => Bikerhotel Thüringen iemand bekend hier?

Ik denk dat ik op de terugweg nog een klein stukje Tsjechië mee pak. Is dat ook mooi rijden? Google streetview laat het in ieder geval wel zien.
 
Laatst bewerkt:
Op de terugweg een (denk ik) leuk hotel gevonden => Bikerhotel Thüringen iemand bekend hier?

Ik denk dat ik op de terugweg nog een klein stukje Tsjechië mee pak. Is dat ook mooi rijden? Google streetview laat het in ieder geval wel zien.
Langs de Duitse grens (het oude sudetengebied) was het altijd wel mooi, grote bossen, goede wegen licht glooiend, maar het is al weer heeeeel wat jaartjes geleden dat ik daar met de motor heb gereden, ik weet niet hoe dat anno 2021 is.
 
Ik ben er vorig jaar geweest. Erzgebergte/Sudetengebied is een regelrechte aanrader! Dankzij bakken geld van de EU ook prima asfalt.
 
Ik ben er vorig jaar geweest. Erzgebergte/Sudetengebied is een regelrechte aanrader! Dankzij bakken geld van de EU ook prima asfalt.
Daar heb ik mijn route nu ook doorheen gemaakt.

Wat grappig is, is dat als ik de routes die ik gemaakt heb in Kurviger open ik dan het hoogteprofiel goed kan zien. Hoogste punt dat ik berijdt is ca. 850 meter. Hopelijk is daar nog geen sneeuw :)
 
Het is daar niet alleen een stuk hoger, maar ook een stuk oostelijker. Lees: meer landinwaarts= landklimaat=in winter sneeuw
 
Ik ben er vorig jaar geweest. Erzgebergte/Sudetengebied is een regelrechte aanrader! Dankzij bakken geld van de EU ook prima asfalt.
Dat asfalt was al heel goed, dat gebied behoorde tot het verdedigingsgebied van het Warschau Pact, die wegen waren allemaal al gebouwd voor het verplaatsen van Tanks, als je wilt zien wat de EU heeft betaald, dan moet je naar Polen, daar lag voor 2001 35 km autosnelweg. (Pozen-Warschau)
 
Ja, ook in Polen 100-den km's met geluidscherm.
Soms is de wand doorzichtig en kan je zien wat erachter is. Dat is heel simpel: Daar is NIETS!!
Kan er nog begrip voor hebben als er net achter een dorp is of zoiets.

Die giga-geluidwal is door ONS betaald.
De enigen die er profijt van hebben dat zijn de konijnen die daar in de aardappel-velden zitten.
Wat een ongelooflijke geldverspilling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan