Rizla Racing Day Tech Regelement, Gix 1000K6

antal

MF'er
12 aug 2005
81
0
A'dam
Hi All!!

Vrienden van me uit Ierland willen mee doen aan de Rizla Racing Day als 'training' op Assen.

Heeft iemand de (technische) regelementen? Heb namelijk dingentjes over max 88db etc gehoord.

Op de http://www.sma-races.nl/ website zie ik geen technische regelement...(ik heb ze gemailt en wacht op antwoord).

Ze doen mee aan de FIM Superstock 1000 (www.emsracing.com) met een K6.

Hebben jullie tevens info over uitlaten voor de K6 die max 88db doen en beter danb standaard performen?

Hoor het graag!
 
Ik geloof dat het 88 DB is bij de vaste geluidspaal.

Wij rijden in de Dutch superbikes met een K5 met een open laser, bij de technische keuring hebben ze 102 DB gemeten op een halve meter achter de motor. Maar dat is in de superbike klasse, van de superstock zou ik het zo niet weten maar het zal vast niet veel verschillen.
 
Ik ben de KNMV site nu een paar keertjes over gesurft maar het technisch document kan ik (nog) niet vinden , helaas...

Anyway, heb de knmv ook gemailt dus wacht op reactie. Dank over de input zoverre!
 
Op www.knmv.nl dan de link naar wegrace. Aande rechetrkant zie je in het blo0kje powerzone de reglementen staan.

Volgens mij zijn er weinig verschillen in de reglementen tussen de FIM superstock en Dutch superbikes.

Een extra uitweg:
9.3.1 Gastrijder
Voor het seizoen 2006 is het voor buitenlandse deelnemers in de Dutch Superbikes en de
Junior Cup klasse mogelijk om maximaal 3 keer als Gastrijder aan ONK wedstrijden deel
te nemen. De betreffende deelnemer moet hiertoe een verklaring ondertekenen dat hij
geen aanspraak kan maken op kampioenspunten of andere gevolgen van het
kampioenschap. Dit is niet herroepbaar!
Een Gastrijder zou o.a. kunnen zijn: een deelnemer wiens motorfiets niet geheel conform
het KNMV Techn. Reglement is. De motorfiets dient voor de betreffende klasse
gehomologeerd te zijn. Voor wat betreft de wielen, banden en de motorconfiguratie, dient
dit conform het KNMV Technisch Reglement te zijn.

Laat ze dus maar over vliegen 8-)
 
Thanks Guys!

Inmiddels van de knmv begrepen dat de FIM 1000 superstock en de Dutch Superbikes dus 1 op 1 overeenkomen behalve voor de banden.

Thanks!
 
Ik ken ook meerdere mensen van EMS onder andere één van de coureurs (Morais Sheridan), omdat ook wij aan de de FIM Cup Superstock 100 deelnemen. De regelementen in de FIM Cup Superstock 1000 zijn precies gelijk aan die van de Dutch Superbike.
Het heet in NL Superbike omdat bij het publiek beter zou klinken (,maar naar mijn idee veroorzaakt het alleen verwarring). Het enige verschil is dat hij maar 101 dB bij 5500 toeren mag maken, terwijl je in de FIM Cup 107 dB mag maken. Wij gebruiken in de FIM Cup precies dezelfde banden als in de Dutch SBK, dus dat snappen ze bij de knmv niet eens.....

Zeg in ieder geval dus dat ze een veeeeeeeel langere dempers meenemen ipv de korte Arrow's die ze nu gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan