RM 125 loopt bagger hoe stel ik af?

leonsnikel

Rookie
21 aug 2005
19
0
brielle
Mijn net nieuw gekochte rm uit 99 liep veel te rijk met dit warme weer
weet iemand hoe je zon ding afsteld
ik heb de gas naald al n zijn 1 na laatste stand gezet hij start nu al beter maar
maar het lijkt wel of hij nu weer een beetje arm staat ik gaf een paar dotten gas
maar toen ik weer de gas hendel trug deed smorde hij en viel uit
er zit ook op de carb een stelschroef met een veertje ertussen waar is die voor dan.
 
Armer zetten kan je alleen doen door een kleinere sproeier te monteren , met je gasnaaldhoogte geef je alleen een variatie wanneer er max. doorlaat van de sproeier is tov de gasschuifstand.(onderin oppakken van de motor).
De stelschroef (groot) aan de zijkant is voor de gasschuifhoogte (stationair) , of de luchtschroef (klein) waarmee je de respons op het gas regelt.
 
O oke maar het is een carb van mikuni en behalve die stationair schroef zijn er wel nog twee schroefjes maar die ene zit in het vlotter gedeelte en die andere
bijna tegen het rubberen stuk naar je filterkast
 
Degene bij je luchtfilteraansluiting is waarschijnlijk je luchtschroef (meestal o0ngeveer 2,5 / 3 slagen uitdraaien) en die op je vlotterbak is om je benzine af te tappen misschien?
 
Maar nu die gasnaald hoogte zo staat start hij wel vor een 2 e keer achterelkaar
eerst niet en de handleiding van een kx 80 die nog heb liggen staat er ook in dat hij rijker of armer kan met die 4 standen van de de naald in de schuif.
:?
 
Met je luchschroef stel je het mengsel af bij statinaier tot 1/4 gas.
De hoofdsproeier is voor 3/4 tot vol gas.
ertussen in, dus 1/4 tot 3/4 wordt geregeld door de gasnaald.
Kijk eerst eens wat er standaard in zit en waarom dat hij daar nu niet meer goed op loopt.
Als je motor te schraal loopt is de kans er groot dat hij vast loopt.
 
Ok ik weet nu in iedergeval waar de luchtschroef zit dus dan zou ik die naar buiten moeten draaien als hij te rijk staat
nog een vraagje moet je hem eerst warm rijden als je dit wilt doen of kan het ook gewoon stilstaand in je tuin
 
Terug
Bovenaan Onderaan