Roadbooks in je GPS?

mordan

geblokkeerd account
5 nov 2008
1.617
1
Halle
Op heel wat motorsites kan je roadbooks downloaden. In de meeste gevallen zijn die echter alleen compatibel met een Garmin GPS. Daarom gauw even mijn Tomtom ingeruild voor de goedkoopste Garmin Nuvi 255. Een eenvoudig toestel maar toch vrij degelijk, vooral op de motorscooter.
Mijn Tomtom kon ik gewoon even aan de pc aansluiten, de juiste folder openen en er POI's of roadbooks in kopieren. Bij Garmin lijkt dat nu echter niet zo eenvoudig. :?
Om Poi's te laden heb je namelijk de software Poiloader nodig. En volgens ik heb begrepen heb je om Roadbooks te laden, de betalende software MapSource nodig?
Zo kan ik natuurlijk nog even bezig blijven. :/
Kan het ook eenvoudiger en heeft iemand hier ervaring mee?
Want ik wil zo gauw mogelijk een ritje laden en er op uit trekken. :]
 
Sorry, ik moet je teleurstellen, maar volgens mij kunnen er geen routes op de Nuvi 250 gereden worden! Het maximale is van A naar B navigeren, met 1 tussenpunt.

Ook op de site van Garmin staat dit, tabblad specifcatie, dan 'routes'
routes: geen

Sommige Nuvi's kunnen het wel, zoals de nuvi 510.
routes: 10
Die is echter ook zo'n 150-200 euro duurder, namelijk €335 adviesprijs.

Ook zijn er speciale navigatiesystemen voor op de motor, hier op het forum ook veel gebruikt. Dit zijn - op het moment nieuw verkrijgbaar - de Garmin 220, 550 en 660 en de TomTom Rider (2) Het grote voordeel is dat ze (spat)waterdicht zijn, maar helaas ook schreeuwend duur (400 euro of mee).


Nog niet in paniek raken, wellicht zijn er mensen hier die je probleem weten te omzeilen, bijvoorbeeld met POI's
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik raak niet zo gauw meer in paniek. *D En blijf dus nog even proberen.
Poi's laden lukt echter wel Op de Nuvi 255, al heb je der wel de software Poiloader voor nodig. Heb ondertussen ook Mapsource kunnen downloaden maar Garmin maakt het mijn inziens toch allemaal vrij ingewikkeld. Dat heb je dan weer niet met een Tomtom.
Ik begrijp dan ook niet meteen waarom de meeste roadbooks alleen voor Garmin verkrijgbaar zijn?
Heel wat motorclubs organizeren al eens een tourritje. Na een kleine bijdrage waarin een sandwich en drankbonnetje zijn begrepen. Krijg je ook meteen het roadbook om in je Garmin te laden. Hoe gaat dat dan???

Garmin heeft in tegenstelling tot mijn TomTom een vrij krachtige gps. Zelfs in mijn gesloten garage vind ie genoeg satelietdekking.

Motor gps-toestellen zijn idd schandalig duur. Terwijl het meestal om hetzelfde toestel gaat. Waterdicht en schokbestendig, daar kan je na enig knutselwerk, zelf een mouw aan passen. Zo heb ik het opgelost... (zie afbeelding).


full
 
Je was voordeliger uit geweest met software die je Garmin-routes omzette naar TomTom, maar daar heb je nu niet zo veel meer aan. TomTom kan max 50 routepunten aan (meen ik), Garmin veel meer, vandaar dat Garmin vaak de voorkeur krijgt. Soms moet je een lange Garmin-route even in stukken hakken, dan krijg je een TomTom-route in meerdere delen.
 
Ik heb ook mijn TomTom nog, al moet ie konstant aan de 12V-stekker omdat de batterij het maar een paar seconden uithoud. Dat heb je met de meeste toestellen na enige tijd, denk ik. Dat is dan weer het voordeel van een motorscooter, die hebben meestal wel een 12V stekker.

Welke software heb je trouwens nodig om Garmin-routes naar Tomtom om te zetten?
 
zo als eerder aangegeven kun je geen routes in een nuvi 225 laden.
of tracks opslaan.

alleen de keuze snelste of kortste route is beschikbaar.
je zou met waipionts kunnen werken,deze op juiste volgorder zetten,en dan van waipiont naar waipiont rijden,is wel wat een gedoe.

Flits poi haal ik bij flitspaal.nl vandaan.
 
Ik begrijp dan ook niet meteen waarom de meeste roadbooks alleen voor Garmin verkrijgbaar zijn?

Heel wat motorclubs organizeren al eens een tourritje. Na een kleine bijdrage waarin een sandwich en drankbonnetje zijn begrepen. Krijg je ook meteen het roadbook om in je Garmin te laden. Hoe gaat dat dan???

~[/url]]

1 omdat de meeste routes meer dan 50 route punten bevatten

2 roadbook word volgends mij geladen via de laptop of geheugen kaartje
 
Terug
Bovenaan Onderaan