roadracing clipon

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
ik slaag er tegenwoordig al in om dingen kapot te maken zonder daarvoor te moeten crashen... De linker-clipon van mijn Monster is gebroken. Letterlijk, gebroken. Ik bedoel de houder van het handvat van de clipon, dus de ring die rond de poot van de voorvork zit en die de hendel (handvat) van de clipon vasthoudt met twee inbus-schroefkes.
Ik trok vandaag de moto achteruit en een beetje omhoog, en had hierbij de moto vanachter aan het zadel (a/d duozit) en aan het stuur vast toen ik opeens een harde "klak" hoorde en de clipon opeens los kwam te zitten. Clip-on ring gebroken.
Ik had gelukkig een set inbus sleutels bij de hand en heb de twee inbuskes wat vaster kunnen zetten. Maar dat ding is dus kapot, 't is aan de voorzijde, naast de koppelvloeistofhouder doormidden gebroken... iemand dit al meegemaakt? :? metaalmoeheid? :? Iemand toevallig zo'n clip-on houder op overschot? :)

full


dit ding dus...
 
Goh ja, dat zijn al die paarden die in dat achterwiel gepropt zitten, hee... :+

alternatively... heeft er iemand andere clipons op zijn Monster en heeft 'ie daar goede/slechte ervaringen mee? ik ken verder enkel Rizoma alhoewel er waarschijnlijk ook wel andere merken bestaan. Die van Rizoma kosten 210 euro (valt nog mee vind ik).
 
Wat ik van die rizoma´s heb gezien zijn het gepolijste roadracings
op dit moment staan er op ebay clipons tekoop kosten ongeveer 100 E verkoper is spareshack wel rekening mee houden dat er btw bijkomt
Ik heb 4 juli in den bosch op een monster met dezelfde clipons als jij hebt gezeten en ik vond de stand van de clipons niet lekker
O ja lucas heeft ook mooie staat een plaatje van op het ducatiforum bij monsters ,daar staat ook een onderwerp over clipons
 
Mazzel dat het niet gebeurde terwijl je reed!

inderdaad. my guess is dat de "klem" die de handvat vasthoudt het moe was, na 5 jaar dienst. Spareshack is OK, maar inderdaad, ik moet ook nog rekening houden met btw en verzendkosten. En als ik opnieuw een RR clip on neem dan moet ik maar aan één zijde werk doen, anders moet ik aan beide zijden werk verrichten.
 
shut up, Oma

Zo, de clipons zijn ... gerepareerd! De clipons van een SuperSport pastten blijkbaar niet op mijn Monstertje want dan kwam men in de knoei met de remleidingen, klopte de hoek niet, etc. Anyway, nu heeft mijn de clipons laten lassen. :? :o blijkbaar gaat dat ?? :? ik dacht altijd dat je aluminium niet kon lassen?? Nou ja, 't is goedkoper dan nieuwe clipons...
 
misschien was het een productie foutje :? laten lassen...zou best kunnen werken..als jij er maar een veilig gevoel bij hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan