Roadtrip Alpen op een bijna 70 jaar oude motor

Ik maak tegenwoordig wel een route, maar ik plan geen campings meer. Ik rij liever tot ik er genoeg van heb en zoek dan een plek om te overnachten. Dat haalt de druk van doorrijden weg.
Verder je gaat in juni. Dan is het zeker tot tien uur nog licht.
 
Om vast een beetje in de stemming te komen
00A82449-A220-4AE0-9856-B30515367D47.jpeg
 
Ik maak tegenwoordig wel een route, maar ik plan geen campings meer. Ik rij liever tot ik er genoeg van heb en zoek dan een plek om te overnachten. Dat haalt de druk van doorrijden weg.
Verder je gaat in juni. Dan is het zeker tot tien uur nog licht.
Werkt die insteek ook als je je beperkt tot campings? Dit heeft namelijk ook mijn persoonlijke voorkeur. Hoe zijn de campings daar in de Alpen doorgaans ingesteld op figuren zoals wij die zonder reservering willen overnachten?
 
Werkt die insteek ook als je je beperkt tot campings? Dit heeft namelijk ook mijn persoonlijke voorkeur. Hoe zijn de campings daar in de Alpen doorgaans ingesteld op figuren zoals wij die zonder reservering willen overnachten?
Ik heb nog nooit gereserveerd, en de keren dat ik ergens niet terecht kon zijn in al die jaren op één hand te tellen. Voor een motorrijder met een klein tentje hebben ze altijd wel een plekje, zeker als het maar voor een nachtje is. Zeker in juni als het hoogseizoen nog niet is begonnen kan je zonder problemen overal terecht.
 
Ik ben in juni weleens wakker geworden met sneeuw op de tent... (tijdens een van de eerste Midweektoers, in '86 naar Oostenrijk). In de Alpen (elk hooggebergte) moet je feitelijk altijd voorbereid zijn op kou en nattigheid.

50km/h gemiddeld lijkt me echt de max. als je alleen binnendoor weggetjes pakt. Zou in elk geval niet gaan rekenen met meer 😉
 
Behalve op sacramentsdag in Oostenrijk en Duitsland. Dan zit alles dat hele weekend ramvol, ook voor tentjes

proefondervindelijk vastgesteld helaas
Goed om te weten! Waarschijnlijk ook een hoop gezellige festiviteiten in de dorpen op straat?
 
Ik ben in juni weleens wakker geworden met sneeuw op de tent... (tijdens een van de eerste Midweektoers, in '86 naar Oostenrijk). In de Alpen (elk hooggebergte) moet je feitelijk altijd voorbereid zijn op kou en nattigheid.

50km/h gemiddeld lijkt me echt de max. als je alleen binnendoor weggetjes pakt. Zou in elk geval niet gaan rekenen met meer 😉
Had met 60 gerekend. Haalde vorig jaar met de 50cc tsx 40km/u gemiddeld. Besef me nu ik er over nadenk dat die tsx qua kruissnelheid eingelijk maar weinig onder doet voor de DKW. Dus 50 lijkt me inderdaad wel realistisch.
 
Laatst bewerkt:
Kwam vorig jaar een Deen tegen op een 80 jaar oude Nimbus. Die reed gewoon 6 tot 700 km per dag. Was in twee dagen naar noord Italië gereden. Ging de Zwitserse en Franse Alpen doen op weg naar zijn zomerhuis in Nice. En alles binnendoor. Had die twee dagen wel in de zeikregen gereden. Was ook de reden dat hij flink had door gereden.
 
Het scheelt natuurlijk ook nogal of je graag om vijf uur je tentje hebt staan of dat je het niet erg vindt om pas tegen tienen in het donker dat ding op te staan zetten. In vijf uur kun je wel wat extra km's rijden :P
Idem 's ochtends, sommigen pruttelen al voor zevenen de camping af en anderen (ik...) staan pas om half tien op de kickstarter (SRX hè 8-)).

Ik heb vroeger de nodige KNMV Midweektoers gereden en 500km was toch een behoorlijke dagvulling als je alleen binnendoor rijdt en ook de grotere tweebaanswegen vermijdt. Wij waren weliswaar niet aan het racen maar vooral op de mooie stuurstukjes reden we redelijk sportief door.
 
Wij waren weliswaar niet aan het racen maar vooral op de mooie stuurstukjes reden we redelijk sportief door.
Dit type ben ik ook. En niet bij elk bosje stoppen voor een foto, plaspauze of koffie. Gewoon rijden rijden rijden, constante prikkeling. Mijn lichaam en geest kunnen dit nu nog goed hebben.
 
Ik ben ook van het rijden. 9 uur weg en rijden tot 5 in de middag. Dan eens kijken waar ik een kampeerplek kan vinden. Alleen stoppen om te tanken (en met 30 liter in de tank hoef ik dan niet zo vaak...) en wat te eten. Ja ik dwing mezelf om af en toe een foto te maken voor het plakboek en het thuisfront. Daarom rijd ik ook liever alleen en voor 500 km op een dag draai ik mijn hand niet om.
 
Ieder z'n meug, een terrasje onderweg hoort er voor mij toch ook bij. En overal voorbij vliegen zonder eens echt wat te zien vind ik jammer.

Maar ik ben benieuwd naar het verslag achteraf. Hoeveel km's op een dag realistisch bleken, maar vooral ook of TS het leuk gehad heeft.
Want dat is het doel toch, niet dat je stoer kunt roepen X km per dag te hebben gereden op een brommer uit het stenen tijdperk 😁
 
Wat maakt het uit.

Ik wil lekker rijden, regelmatig stoppen, fotootje maken, rustig lunchen. Genieten van het rijden en van de omgeving, bij mij is dat ongeveer in evenwicht. Anderen leggen meer de nadruk op het rijden, wat in de Alpen en trouwens in het algemeen in het buitenland, vele malen leuker is dan in NL. En dan doe je automatisch meer km's op een dag.

Ieder z'n meug.
 
Voor mij schuilt de lol in de uitdaging van flinke stukken rijden...

Marseille - Nederland in 1 dag op een Harley Davidson electra glide, Nederland - Gardameer in een keer op een Ducati Diavel, dat soort dingen.

Komende zomer wil ik weer van Nederland naar Marseille in een keer maar nu op een handgeschakelde Harley Davidson FLH van bijna 50 jaar oud, en daarna van Nederland naar Toscane in een keer op dezelfde motor.

Gewoon opstappen en gas geven en zo min mogelijk stoppen :]
 
Voor mij schuilt de lol in de uitdaging van flinke stukken rijden...

Marseille - Nederland in 1 dag op een Harley Davidson electra glide, Nederland - Gardameer in een keer op een Ducati Diavel, dat soort dingen.

Komende zomer wil ik weer van Nederland naar Marseille in een keer maar nu op een handgeschakelde Harley Davidson FLH van bijna 50 jaar oud, en daarna van Nederland naar Toscane in een keer op dezelfde motor.

Gewoon opstappen en gas geven en zo min mogelijk stoppen :]
Ik vergeet vaak te stoppen. Vaak zit ik zo lekker dat ik gewoon maar doorga. :$
 
Alleen ervaring in de Franse en Italiaanse Alpen en in de Pyreneeën met mijn 10 pk 2-takt Vespa. Goed te doen! Probeer gewoon een route te maken waarmee je van de snelweg blijft. Ik had een powerbank (want geen accu) aan mijn gps gehangen en kon zo prima navigeren. Eigenlijk (op een paar GS Alfama netjes na) alleen maar gave reacties door mijn trips met iets anders dan standaard te maken. Regenoverall gewoon meenemen! Dat hoeven geen grote zware dingen te zijn, die Revit overall vind ik super! Zeker aangezien ik toen in jeans en katoenen jas reed (met protectie). Een regenoverall houdt ook de kou en wind buiten en warmte binnen, dus ook ideaal als het afkoelt.

Gaaf om te lezen, want precies dit ben ik ook van plan. Ik ga in de komende maanden mijn P200e weer uit het stof trekken en goed rijklaar maken. En na het zien van de nodige youtube-filmpjes heb ik ook al besloten de oude scooter eens over wat Alpenpassen te sturen. 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan