Roadtrip met Michelin Pilot Race M2??

fjeroen

Rookie
24 aug 2015
17
0
Groningen
Ik heb onlangs een VTR1000 gekocht. Hier zitten Michelin Pilot Race M2 banden onder.
Banden zijn opzich nog prima. Maar ik lees her en der dat dit type band voornamelijk gebruikt wordt op het circuit.

Nu wil ik deze zomer een roadtrip door Duitsland/ Tsjechie gaan maken (max 2500-3000 km).
Zijn dit dan wel de juiste banden daarvoor of is het vragen om moeilijkheden?

En hoe zit het eigenlijk met grip in de regen? Gezien het profiel (die sporadische gleuf in de band ja..)lijkt mij dit niet de
ideale regenband. Iemand ervaring met deze band?
 
Pilot Race S2 und M2 sind nicht für den Einsatz auf öffentlichen Straßen vorgesehen...
Dus trek zelf je conclusies ;)
Sowieso haal je met een gewone straatband al amper 3000km als je een beetje aan het sturen bent daar.
 
Ik heb onlangs een VTR1000 gekocht. Hier zitten Michelin Pilot Race M2 banden onder.
Banden zijn opzich nog prima. Maar ik lees her en der dat dit type band voornamelijk gebruikt wordt op het circuit.

Nu wil ik deze zomer een roadtrip door Duitsland/ Tsjechie gaan maken (max 2500-3000 km).
Zijn dit dan wel de juiste banden daarvoor of is het vragen om moeilijkheden?

En hoe zit het eigenlijk met grip in de regen? Gezien het profiel (die sporadische gleuf in de band ja..)lijkt mij dit niet de
ideale regenband. Iemand ervaring met deze band?
Niet doen.
Andere banden monteren.
 
ok, duidelijk. Vervangen dus. Maar 3000 km met een straatband? Hoe rijd jij dan wel niet??
Hangt van de straatband en rij-stijl af :)

Maar het punt is: mensen vergissen zich nog wel eens in slijtage hier in NL vergeleken met slijtage van bijv een weekend sturen in Eifel of Vogezen of Alpen.

Waar in NL een bandje nog goed 5000 km zou kunnen doen, is het daar in een weekend met nog 2000 km echt opperdepop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan