Rob's MZ span

roblc

MF veteraan
9 sep 2005
2.139
86
Schiedam
Ook ik ben aangestoken door het zijspan virus. Paar maten van mij rijden al MZ spannen en al gauw had ik ook een MZ ETZ250 met span met kapot blok..echter voordat ik al een ander blok had gemonteerd heb ik het span gedemonteerd ivm met ruimte gebrek. Wij gingen al een paar keer met de motor op vakantie naar Frankrijk en vorig jaar kwamen we op het idee om ook mijn dochter mee te nemen..met zijspan dus. Al gauw had ik mijn MZ 500 R aangepast voor montage van het bakkie. Echter werkt het blokje niet mee en begon ik al een beetje in tijdnood te komen...dus maar een ander span gekocht.
Een MZ ETZ250 uit '87 en aangepast met 15 inch velgen en naloopverkorter.
Nu nog leren rijden want ik vind het best moeilijk, heb al wat geoefend op een industriegebied en mijn maatje gaat me nog meer leren van de week :)
Eerst wat plaatjes, MZlllss,Rob.
img2980qla.jpg

img2979r.jpg
 
Johan, de Rottax wil niet starten en heeft waarschijnlijk compressie verlies heb niet meer gemeten want ik ben nu bezig met het tweetakt spannetje :$ maar komt wel goed als het zijspannen me erg goed bevalt dan ga ik de spullen zoals vork en wielen overzetten op de Rottax (nadat ie het weer doet natuurlijk) maar eerst ervaring opdoen.
Zou vandaag les krijgen van mijn maat maar hij kon niet dus ben ikzelf weer eens wezen oefenen in het industriegebied. Merk dat het al beter gaat en zit er niet meer zo krampachtig op. Waarschijnlijk helpt het ook een beetje dat ik 2 grote accu's in de kofferbak heb. Ook heb ik het stuur wat meer naar achter gekanteld zodat ik minder last van mijn rechterpols heb.
Nu zoveel mogelijk rijden en ervaring opdoen :] ..van de week ermee naar het werk ,kan ik gelijk de hele fiets een ander kleurtje geven: matzwart of marine grijs 8-)
MZllss,Rob.
 
Haha tja maar ik heb altijd al 4takten gehad nu nog steeds ,zie onderschrift.
MZllss,Rob.
 
Weer een paar kleine vorderingen: spatborden en stuurkuip matzwart, stuur gemonteerd op de originele plek (zat met een plaat verder naar voren) daarom ook tellerbak van nieuwer type gemonteerd,wat electra aangepast..nog te doen binnenkort: andere tank (kwam erachter dat reserve het niet doet :X ) ,rest plaatwerk matzwart en een andere houder maken voor mijn eigen jerrycan en ook nog een windschermpje voor de bak maken.
Woensdag vrij dus mooi tijd om eea te doen en foto's natuurlijk..
MZllss,Rob.
 
Ik ben niet bezig in de garage in Schiedam Peet..maar ik ben 's ochtends wel bij de kapper in Vlaardingen dus kan op terugweg wel ff bij jou langskomen :]
MZlllss,Rob.
 
Weer een paar kleine vorderingen: spatborden en stuurkuip matzwart, stuur gemonteerd op de originele plek (zat met een plaat verder naar voren) daarom ook tellerbak van nieuwer type gemonteerd,wat electra aangepast..nog te doen binnenkort: andere tank (kwam erachter dat reserve het niet doet :X ) ,rest plaatwerk matzwart en een andere houder maken voor mijn eigen jerrycan en ook nog een windschermpje voor de bak maken.
Woensdag vrij dus mooi tijd om eea te doen en foto's natuurlijk..
MZllss,Rob.

Ben ik ook wel eens proefondervindelijk achter gekomen. Viel precies stil op het midden van een brug van ca. 5 kilometer lang (zonder vluchtstroken) :X -O- :')
Daar wordt je niet vrolijk van kan ik je zeggen :')
 
Laatst bewerkt:
Zo weer wat kleine dingetjes gedaan als voorbereiding voor de Ardennen straks met pinksteren.Ook zo hier en daar weer wat matzwart gekliederd :P
Stuurkuipje er toch afgelaten, nu het stuur meer naar achteren staat moet ik weer nieuwe beugeltjes maken en geeft de kuip vervelende wervelingen..ik vind zonder trouwens wel ruiger staan 8-)
Probeer donderdag nog ff foto's te maken maar misschien ook nog ff wat oefenritjes maken :]
MZllsss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan