Robuuste Systeemhelm

Ik ben vroeger met de brommer gevallen met een open helm en mijn gezicht was nog heel. Dat bewijst niets.
Je begrijpt toch wel dat een los kinstuk minder sterk is dan een vast kinstuk?
Ja dat klopt maar gewoon zeggen dat een systeemhelm uit elkaar spat is ook niet 100% de waarheid.
Als je nou zei dat er de MOGELIJKHEID was dat dat kon gebeuren, dan zou ik je gelijk geven.

-Edit:
En wederom, het hoeft niet zo te zijn dat een los kinstuk minder vast is dan een vast kinstuk...
Dat het weer een mechanisme is dat kapot kan gaan klopt maar het is geen garantie.
 
Ja dat klopt maar gewoon zeggen dat een systeemhelm uit elkaar spat is ook niet 100% de waarheid.
Als je nou zei dat er de MOGELIJKHEID was dat dat kon gebeuren, dan zou ik je gelijk geven.
Nou, die mogelijkheid is er. Je mag er ook niet mee racen.
 
Ik ben vroeger met de brommer gevallen met een open helm en mijn gezicht was nog heel. Dat bewijst niets.
Je begrijpt toch wel dat een los kinstuk minder sterk is dan een vast kinstuk?

Bewijst ook niets.

Maar ik ga er wel van uit dat een systeem helm goed getest wordt.
En die zal best een punt hebben dat hij uit elkaar spat, maar de vraag die dan wel eerlijk is: overleef je dan wel met een gewone helm?
wss ook niet. 30 km/h met je helm tegen een muur is al dodelijk.

Schuiven wil je, niet botsen
 
Nou, die mogelijkheid is er. Je mag er ook niet mee racen.
Daar zijn ook weer andere regels dan op de weg.

Textiel is zo uit mijn hoofd ook niet toegestaan en moet je leer dragen.
Laarzen moeten boven de enkels, "motorschoenen" zijn ook niet toegestaan.
"Short cuff" handschoenen ook niet, ze moeten je polsen ook bedekken dus volledige "gauntlets"

En gek genoeg is het allemaal op de openbare weg wel toegestaan...
Dat heeft meer te maken met het verhoogde risico van bij het racen dan dat het niet veilig zou zijn.
Als je gaat racen wil je "mogelijke ongeluksvariabelen" afdekken.

-Edit:
Volgens mij moest je bij circuit racen ook nog eens je helm vervangen voordat ie * jaar oud was....
Zou dat zijn omdat ze weten/denken/er van uit gaan dat na die * jaar er de mogelijkheid bestaat dat je integraal ook uit elkaar zou kunnen spatten....

-Edit:
Overigens zou ik dan maar snel een rolkooi in je auto/busje/vrachtwagen installeren... bij racen moeten ze die ook hebben...
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag aangehouden door een niet herkenbare agent die droeg een shubert
In het verleden voor werk wel vaker bij verschillende bureau's geweest in Noord-Oost Brabant....
Ook C3's zien liggen op de schap... maar ook wat ik niet zo 1.2.3. herkende.. (geen Schubert logo erop)
Volgens mij is het voor de agenten net zo goed passen, passen en nog eens passen...
 
Motoragenten kunnen niet kiezen, die moeten een systeemhelm op. Ze moeten ook een vuurwapen dragen, waardoor bij een val hun bekken kan breken. Ze moeten ook gevaarlijke boeven vangen.
 
Motoragenten kunnen niet kiezen, die moeten een systeemhelm op. Ze moeten ook een vuurwapen dragen, waardoor bij een val hun bekken kan breken. Ze moeten ook gevaarlijke boeven vangen.
Als dat zo is dan dragen ze een schubert,dat heb ik vrijdag gezien toen ik achter de motor aan moest rijden.
Zoals gewoonlijk weer veel tegenstrijdige berichten
 
Ik heb onlangs een vergelijkbare vraag gesteld in de motorzaak, omdat ik op zoek ben naar een goede systeemhelm maar vrienden van mij ontvereden zijn over het sluitmechanisme van hun HJC's of de klep van hun Sharks. Mij werd verteld dat men Shoei, Schubert en Arai helmen als de helmen met de beste bouwkwaliteit beschouwd. Ik heb daar het geld niet voor dus werd Nolan mij aangeraden. HJC schurkte volgens hen hier dicht tegenaan en Shark, LC2 en Scorpion waren volgens hen kwalitatief iets minder. Overige merken hebben we niet besproken omdat ze die niet in het assortiment hadden.

Dit zegt volgens hen niets over veiligheid of pasvorm, maar over de duurzaamheid van sluitmechanismes, het gevoel van alle luchtschuiven en de sluiting van het vizier e.d.

De Nolan N90-3 komt binnenkort uit, zal halverwege de 300 euro zijn. Deze helm heeft 3 kragen om windgeluid buiten te sluiten, een dubbele sluiting van de kinbak en een knop waarmee de kinbak in de open stand gelockt kan worden om dichtslaan tegen te gaan. Daarnaast wordt het vizier middels veren naar achter- en naar binnen tegen het rubber getrokken als je deze dichtklapt. Ik heb nu de Nolan N87 en vind deze vizier sluiting erg fijn. Ik ga om deze reden begin volgend jaar upgraden naar de N90-3.

De N90-2 zal vanwege deze nieuwe versie een tijdje goedkoper te krijgen zijn maar heeft een minder goede windafsluiting rondom de kraag. Omdat mijn N87 daar hele harde windruis heeft kies ik er voor om zometeen iets meer te betalen voor de N90-3 met betere windafsluiting.
Waarom ga je dan niet voor de N100.5? Die kost ook EUR 350 en heeft een verstelbare nekkraag om de windruis te onderdrukken.

Ik zit zelf ook naar een nieuwe helm te kijken en wil voor een systeemhelm gaan. Op het moment heb ik een Nolan helm die erg goed bevalt. Om die reden kijk ik wederom naar een Nolan.
 
Motoragenten kunnen niet kiezen, die moeten een systeemhelm op. Ze moeten ook een vuurwapen dragen, waardoor bij een val hun bekken kan breken. Ze moeten ook gevaarlijke boeven vangen.
Als dat zo is dan dragen ze een schubert,dat heb ik vrijdag gezien toen ik achter de motor aan moest rijden.
Zoals gewoonlijk weer veel tegenstrijdige berichten
Dan ben je mooi in de aap gelogeerd als motor agent bent en je geen Schubert hoofd hebt....
Volgens mij mogen ze nog steeds kiezen... dat het een systeemhelm moet worden omdat dat makkelijker is om te communiceren met iemand op straat terwijl jij je helm nog op hebt dat kan ik nog wel geloven... maar dat het persé een Schubert, of voor wat dat betreft elk ander merk maar specifiek 1 merk moet worden....
Dat geloof ik dan weer net niet.
 
Waarom ga je dan niet voor de N100.5? Die kost ook EUR 350 en heeft een verstelbare nekkraag om de windruis te onderdrukken.

Ik zit zelf ook naar een nieuwe helm te kijken en wil voor een systeemhelm gaan. Op het moment heb ik een Nolan helm die erg goed bevalt. Om die reden kijk ik wederom naar een Nolan.

Bedankt voor de tip, ik ga eens lezen
 
Dan ben je mooi in de aap gelogeerd als motor agent bent en je geen Schubert hoofd hebt....
Volgens mij mogen ze nog steeds kiezen... dat het een systeemhelm moet worden omdat dat makkelijker is om te communiceren met iemand op straat terwijl jij je helm nog op hebt dat kan ik nog wel geloven... maar dat het persé een Schubert, of voor wat dat betreft elk ander merk maar specifiek 1 merk moet worden....
Dat geloof ik dan weer net niet.
Ik geloof het ook niet
 
Leuk youtube kanaal gevonden met heel veel helmen die besproken worden

Champion Helmets

Geeft je iig wel een indruk over de helm.
Uiteraard niets over de duurzaamheid enz.

Wel Engels gesproken.
 
Motoragenten kunnen niet kiezen, die moeten een systeemhelm op. Ze moeten ook een vuurwapen dragen, waardoor bij een val hun bekken kan breken. Ze moeten ook gevaarlijke boeven vangen.
Gelukkig kon ik wel een Nolan helm kiezen, een BMW helm heb ik slechte ervaring mee.
 
Ik ben vroeger met de brommer gevallen met een open helm en mijn gezicht was nog heel. Dat bewijst niets.
Je begrijpt toch wel dat een los kinstuk minder sterk is dan een vast kinstuk?
Maar jouw hoofd is van elastiek. Toen je een keer met de mountainbike een te hoge stoppie deed en letterlijk op je bek ging, nb. op asfalt, had je ook niks.
 
Robuust, hoe kan je dat beoordelen mbt een helm. Ok, als je per ongeluk laat vallen dan moet zo’n niet uit elkaar spatten oid.

Maar verder, geen idee.....

Mijn shoei neotec functioneert na één seizoen nog prima, geen uitgelubberde asjes van het klapgedeeelte, vizier werkt goed, klikmechanisme van het bandje ook.

Koop gewoon een merk helm met goede passing en klaar....vooral niet moeilijk doen.
 
Robuust, hoe kan je dat beoordelen mbt een helm. Ok, als je per ongeluk laat vallen dan moet zo’n niet uit elkaar spatten oid.

Maar verder, geen idee.....

Mijn shoei neotec functioneert na één seizoen nog prima, geen uitgelubberde asjes van het klapgedeeelte, vizier werkt goed, klikmechanisme van het bandje ook.

Koop gewoon een merk helm met goede passing en klaar....vooral niet moeilijk doen.
Helemaal mee eens,je kan het maar 1 keer fout doen in het ergste geval
Die neotec 2 is echt een mooi ding,ik koop hem ook ,maar eerst mijn bekeuring afwachten
 
Helemaal mee eens,je kan het maar 1 keer fout doen in het ergste geval
Die neotec 2 is echt een mooi ding,ik koop hem ook ,maar eerst mijn bekeuring afwachten
Ai, dure helm....

Ik vond hem ook knap aan de prijs maar het is het geld waard....alhoewel ik ook een shark heb die ook goed is....en oude schuberth die aan zijn eind is
 
Er is niets tegen op het gebruik van een systeemhelm, afgezien van dat hij duurder, minder sterk, zwaarder en luidruchtiger is dan een gelijkwaardige integraalhelm.
O ja: als je wilt lachen, kijk dan in de spiegel als je de helm opengeklapt draagt.:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan