rode olie lampje brandt na starten (yamaha diversion 600)

Yke

MF veteraan
8 feb 2011
1.573
61
Bakkeveen
elke keer als ik mijn motor start dan brandt het rode olie lampje voor ongeveer 5 minuten en gaat dan uit. er zit genoeg olie in de motor.
weet iemand hoe dit kan?
alvast bedankt!

groeten,
Yke
 
:^
maare
Hoe weet je dat er wel degelijk genoeg olie inzit?
Meet je met de motor op de middenbok? Of perfect horizontaal gehouden?
Als ie maar een fractie scheef staat lees je al fout genoeg af om een overijverige sensor alarm te doen slaan..
Enkel het glaasje telt, maar dan wel met de motor correct rechtop.
 
Een handig struukje is en waterpasje op je
tankdop leggen of tegen je achterremschijf houden.

Dan weet je exact of je motor waterpas staat.
(als je uber precies wil werken)
:+

Gewoon je olie op pijl houden of een fractie daar boven.
 
gewoon op middenbok in de schuur waarvan de vloer horizontaal is dus dat moet wel goed zijn. ik zou hem even tot max. weer vullen en kijken hoe het dan gaat! bedankt voor de reactie's!
 
gewoon op middenbok in de schuur waarvan de vloer horizontaal is dus dat moet wel goed zijn. ik zou hem even tot max. weer vullen en kijken hoe het dan gaat! bedankt voor de reactie's!
Mijn ervaring (Div600) is dat het lampje aangaat na het starten als het peilglas onder tweederde vol komt. En na ruim 60000 km duurt dat aardig lang, meestal vul ik de olie 1 keer bij tussen oliewissels, zodat het lampje niet meer aangaat en ik het lampje alsnog kan gebruiken mocht er serieus een waarschuwing nodig zijn.
 
Motorolie pijl je niet.

Die peil je...

(sprak de schoolmeester)
Dat kun je nou wel zeggen...

header.jpg
 
belangrijkste is dat je elke keer dat je PEILT , dit op de zelfde plaats /manier doet .
dan kun je zien of er verschil in zit.
en idd motor zo goed mogelijk recht houden , iig niet op de zij standaard .

ik zet um altijd op de voor en achter paddock stand ;)
 
:^
maare
Hoe weet je dat er wel degelijk genoeg olie inzit?
Meet je met de motor op de middenbok? Of perfect horizontaal gehouden?
Als ie maar een fractie scheef staat lees je al fout genoeg af om een overijverige sensor alarm te doen slaan..
Enkel het glaasje telt, maar dan wel met de motor correct rechtop.

Tis geen space shuttle hoor :)

Gewoon opbokken op straat of in de schuur en naar het glaasje kijken. Liefste na een ritje en dan 5 min laten staan.
 
Tis geen space shuttle hoor :)
Best!
Ze hadden 5 van die opgespoten vliegerkes en er zijn er 2 van ontploft ...
(met alle respect voor de overleden astronauten)


Gewoon opbokken op straat of in de schuur en naar het glaasje kijken. Liefste na een ritje en dan 5 min laten staan.

Kheb zelf ook een div600 & div900 gehad, en tis effectief zo dat de oliesensor wat zenuwachtig is, die gaat zelfs al branden in een snelle bocht. Als je dan olie peilt pijlt pejlt piilt als ie fractie scheef staat en je daarop gebaseerd bijvult of net nalaat van bij te vullen, dan is de oliesensor nog sneller met alarm slaan dan nodig. Ik zei daarom ook dat enkel het glaasje telt, en niet de sensor want die is kut!
Enne 5min wachten? ... mja ... 24 uur na een rit is ook goed zeker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan