Rode XT660 X of R

Motorloco

Die hard MF'er
10 mei 2004
278
0
Hoi,

Ik zag laatst een yamaha xt660x staan en vond dit wel een heel mooie motor. Ik heb er wat testen van gelezen maar dan komt de R er eigenlijk beter uit als de X. Maar de R kan je volgens mij niet in rood/zwart kleurstelling krijgen, zoals onderstaande X ??? :?

Als er hier mensen met een X of R rijden dan hoor ik graag jullie ervaringen. En misschien weet iemand of je de R ook in de betreffende kleuren kan krijgen.

Alvast bedankt. :}

full
 
Ik heb een XT660X (grijs/zwart), ben hem nu een beetje aan het verbouwen. })
Heb hem nu een half jaartje en bevalt erg goed! :]

Of er een rode xt660r te krijgen is weet ik niet, je moet gewoon ff een dealer bellen, die kunnen je het zo vertellen.

Veel succes, laat ff weten wat het wordt
 
@ Rinus , kan je die XT660X makkelijk lichter maken ?

Bvb door ander katalysator-loos uitlaatsysteem , eventueel aanwezig middenbok te verwijderen ?

Wan de XT660X is toch al snel een 50 tot 70kg zwaarder dan de zogenaamde echte Supermotards + heeft iets minder vermogen .

wat zijn Uw ervaringen met deze motor ?

GreetZ
 
De xt660x kan je niet echt vergelijken met een wedstrijd SM. Het is en blijft een zware enduro (geen crosser).

Maar ik weet zeker dat je met een xt660 heel veel plezier hebt. Hij is erg betrouwbaar, onderdelen goedkoop, rijdt perfect, zit perfect. Met die 17'velgen en 120 voor en 160 achter, heb je perfecte grip (asvalt natuurlijk) en je kan tenminste normale banden kopen.

Hij weegt idd behoorlijk wat. De 2 dempers alleen al wegen samen ruim 11kg. De katalysatoren zitten in de dempers, als ja alleen de dempers vervangt, heb je denk ik al zo'n 5kg gewonnen. Maar 20 kg eraf zal moeilijk gaan, of je moet echt gaan slijpen. Midden bok zit er niet op trouwens.

Maar het voordeel van deze watergekoelde injectie motor is dat je hem aardig op kan fokken en toch betrouwbaar blijft. Ik hou het (tot nu toe) bij andere uitlaat systeem (titanium), nokkenas en lucht filter. (en het kontje wordt aardig onderhanden genomen)

Als hij klaar is plaats ik wel een paar foto's :9
 
Maar al met al is het natuurlijk nog steeds geen echte sm. Dit ligt niet aan het feit dat ik deze moto af wil zemelen, maar ikzie wak zie. Als er met een groepje ge smd wordt, zijn de snelle jongens bijna altijd omgebouwde crossers. Yzf 450, ktm 525, crf 450, en nooit een duke. Dus voor betrouwbaarheid, ga voor een fabrieks sm, voor de hoogste funfactor, ga voor een omgebouwde crosser, al kost dit op den duur meer pecunia's
 
Maar al met al is het natuurlijk nog steeds geen echte sm. Dit ligt niet aan het feit dat ik deze moto af wil zemelen, maar ikzie wak zie. Als er met een groepje ge smd wordt, zijn de snelle jongens bijna altijd omgebouwde crossers. Yzf 450, ktm 525, crf 450, en nooit een duke. Dus voor betrouwbaarheid, ga voor een fabrieks sm, voor de hoogste funfactor, ga voor een omgebouwde crosser, al kost dit op den duur meer pecunia's


Tja, voor de fun moet je gewoon meer geld over hebben, dat soort motoren hebben nu eenmaal meer stukken. Licht en snel, maar dus minder betrouwbaar. Maar dat is ook niets voor dagelijkse ritten als het verder dan 50 km is...
 
Maatje van me heeft nog een splinternieuwe R te koop staan : bj 2004, 0 kilometer erop, kenteken nog niet afgegeven, kost meen ik 4500 ex BPM/BTW.
Deze is blauw, maar voor het verschil kan je hem in pimpelpaars met gele stippen laten airbrushen... :P Mocht je interesse hebben kan ik je met hem in kontakt brengen.

Hij heeft vorig jaar zowel de X als de R gekocht, maar de X bevalt hem persoonlijk zo goed, dat de R weg mag. Vandaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan