Roemenië Motor groepsreis 2019 (12 dagen)

Rico1984

Rookie
10 feb 2019
9
2
Hallo,

Ik wil 14 t/m 25 juli 2019 mee met een Motor groepsreis naar Roemenië.
Deze reis wordt georganiseerd door Horizon Motor Reizen en is te bekijken op de volgende site:

Motorreis Roemenië Special - Horizon Motor Reizen

De reis is op 1 plek na volgeboekt want ik ben nog op zoek naar een mede motorrijder (m/v) die deze mooie reis ook aanspreekt en een hotelkamer wil delen.
Ik moet nu €600 euro extra bijbetalen als ik mee wil omdat ik dan alleen op een 2-persoonskamer zit.

Het is een reis waar je zelf alle vrijheid hebt. Je ontbijt en dineert als groep, maar je kunt zelf bepalen of je alleen/samen of in een groepje Roemenië op motor verkend.

Mocht je op zoek zijn naar een mooie motorreis in 2019 en spreekt dit je aan hoor ik het graag:)

Groeten Richard
(35 jaar/ Daytona 675)
 
Laatst bewerkt:
Tja.... na 12 jaar motorvakanties met tentje achterop, heel wat vakantiekilometers op een Blade en een iets te gezellige ontmoeting met een rotswand in Italië vorig jaar ga je kijken naar andere opties😉
En wat is er mis met een beetje luxe heren?!:+
 
Motortours.eu ook wel MRO heeft ook leuke trips en reizen. Lang weekend of meerdaags.
Vorig jaar mee op pad geweest prima bevallen.
Dit jaar Spaanse en Franse Pyreneeën met als standplaats Andorra.
 
Tja.... na 12 jaar motorvakanties met tentje achterop, heel wat vakantiekilometers op een Blade en een iets te gezellige ontmoeting met een rotswand in Italië vorig jaar ga je kijken naar andere opties😉
En wat is er mis met een beetje luxe heren?!:+

helemaal niets :+
ik neem ook hotels als 't kan 4*
ik slaap niet meer op de grond, dat is iets voor beesten ;)
 
Tja.... na 12 jaar motorvakanties met tentje achterop, heel wat vakantiekilometers op een Blade en een iets te gezellige ontmoeting met een rotswand in Italië vorig jaar ga je kijken naar andere opties😉
En wat is er mis met een beetje luxe heren?!:+
Vroeg opstaan, taxi naar het vliegveld, in de rij staan inchecken, in de rij staan security, in de rij staan boarding, in een kinderstoeltje in het vliegtuig, in de rij staan uitstappen, in de rij staan bagage. Motor ophalen. Eigenlijk ben je een bikkel. Persoonlijk rijd ik liever 1000 kilometer door de regen.8-)
 
Motortours.eu ook wel MRO heeft ook leuke trips en reizen. Lang weekend of meerdaags.
Vorig jaar mee op pad geweest prima bevallen.
Dit jaar Spaanse en Franse Pyreneeën met als standplaats Andorra.

Klinkt goed! Top sturen daar:]
Tip: Rustig aan op de mooie toegangswegen richting Andorra! Hele enthousiaste motoragenten daarB|8-)
 
Vroeg opstaan, taxi naar het vliegveld, in de rij staan inchecken, in de rij staan security, in de rij staan boarding, in een kinderstoeltje in het vliegtuig, in de rij staan uitstappen, in de rij staan bagage. Motor ophalen. Eigenlijk ben je een bikkel. Persoonlijk rijd ik liever 1000 kilometer door de regen.8-)

Uhm....klinkt zo ineens minder aantrekkelijk 😁

Maar lekker met eigen auto naar vliegveld, beveiligde parkeerplek voor 14 dagen €60 al geboekt. Bepakking+motorkleding/helm met de motor mee op transport dus lekker licht (niets te checken voor douane 😉) vliegtuig in en 2 uur later stap je op motor vanaf de parkeerplaats vliegveld Boedapest. Klinkt toch best goed eigenlijk 👍😃
 
Wij waren daar vorig jaar, hotelletjes te over voor heel weinig geld ( gewoon kijken wat je bevalt of via Booking.com ) benzinestations echt overal , routes prima aangegeven, en je kunt er in twee dagen makkelijk heenrijden. Het is echt een land waar men motorrijders vriendelijk tegemoet treedt! Wij namen de route van Polen via Oekraine , langs Moldavie naar de Zwarte Zee, en daarna noordwaarts met natuurlijk Transfagarasan en TransAlpina ( jammer genoeg in de regen, we waren ook vroeg in het jaar ) . Wij, 67 en 68 jaar met Honda CBF1000 en BMW 850 GT, inclusief 3 dagen in Polen 12 dagen onderweg geweest. Ik ga zeker nog eens terug. Voor het geld dat Horizon aangaf. poeh !
Voor ons totale kosten inclusief hotels , eten , en benzine ergens rond de 700 euro. Zo goedkoop dat we het niet precies bijgehouden hebben.
 
Uhm....klinkt zo ineens minder aantrekkelijk 😁

Maar lekker met eigen auto naar vliegveld, beveiligde parkeerplek voor 14 dagen €60 al geboekt. Bepakking+motorkleding/helm met de motor mee op transport dus lekker licht (niets te checken voor douane 😉) vliegtuig in en 2 uur later stap je op motor vanaf de parkeerplaats vliegveld Boedapest. Klinkt toch best goed eigenlijk 👍😃
Zoals jij het stelt klinkt het al beter.:t
Ik houd niet zo van vliegen.
 
Wij waren daar vorig jaar, hotelletjes te over voor heel weinig geld ( gewoon kijken wat je bevalt of via Booking.com ) benzinestations echt overal , routes prima aangegeven, en je kunt er in twee dagen makkelijk heenrijden. Het is echt een land waar men motorrijders vriendelijk tegemoet treedt! Wij namen de route van Polen via Oekraine , langs Moldavie naar de Zwarte Zee, en daarna noordwaarts met natuurlijk Transfagarasan en TransAlpina ( jammer genoeg in de regen, we waren ook vroeg in het jaar ) . Wij, 67 en 68 jaar met Honda CBF1000 en BMW 850 GT, inclusief 3 dagen in Polen 12 dagen onderweg geweest. Ik ga zeker nog eens terug. Voor het geld dat Horizon aangaf. poeh !
Voor ons totale kosten inclusief hotels , eten , en benzine ergens rond de 700 euro. Zo goedkoop dat we het niet precies bijgehouden hebben.

Mooi avontuur👍 en qua kosten inderdaad niet te vergelijken.Het zit m vooral in het motortransport/vlucht/reisleiding. Je kunt m ook boeken zonder transport/vlucht zal aardig wat schelen denk ik😁
 

Auto rondreis vanaf 1099*
Als je de boel invult kom je op 2100 euro!!:o met geen enkele manier kom je alleen op 1099.
Wel dubbel aantal dagen inderdaad.

Maar als je in mijn geval meerekend : het type motor wat ik rij, gezelligheid van de groepsreis, luxe van transport/vlucht (kosten waar ik zelf voor kies/kan kiezen) 12 dagen onbezorgd rijden met reisbegeleiding, pech hulp, alles halfpension enz.. vind ik "genaaid" beetje overdreven😏
 
Auto rondreis vanaf 1099*
Als je de boel invult kom je op 2100 euro!!:o met geen enkele manier kom je alleen op 1099.
Wel dubbel aantal dagen inderdaad.

Maar als je in mijn geval meerekend : het type motor wat ik rij, gezelligheid van de groepsreis, luxe van transport/vlucht (kosten waar ik zelf voor kies/kan kiezen) 12 dagen onbezorgd rijden met reisbegeleiding, pech hulp, alles halfpension enz.. vind ik "genaaid" beetje overdreven😏

overdrijven mag toch :+
 
Auto rondreis vanaf 1099*
Als je de boel invult kom je op 2100 euro!!:o met geen enkele manier kom je alleen op 1099.
Wel dubbel aantal dagen inderdaad.

Maar als je in mijn geval meerekend : het type motor wat ik rij, gezelligheid van de groepsreis, luxe van transport/vlucht (kosten waar ik zelf voor kies/kan kiezen) 12 dagen onbezorgd rijden met reisbegeleiding, pech hulp, alles halfpension enz.. vind ik "genaaid" beetje overdreven😏

Het is maar waar je voor kiest. Bij mij ( en bij mijn motormaat) gaat het om niet al te georganiseerd, als je het zat bent gewoon stoppen en ergens lekker eten en als je het leuk vindt blijf je een dagje langer . Echt kamperen onder een zeiltje is ons wat te primitief, maar beetje plannen en beetje bonnefooi is een goede combinatie. En, wij hebben een hekel aan in optocht rijden . ( Busreizen is ook zo'n schrikbeeld, met zijn allen zo'n reisleider met een vlaggetje op een stokje volgen, we moeten er niet aan denken.)
 
Het is maar waar je voor kiest. Bij mij ( en bij mijn motormaat) gaat het om niet al te georganiseerd, als je het zat bent gewoon stoppen en ergens lekker eten en als je het leuk vindt blijf je een dagje langer . Echt kamperen onder een zeiltje is ons wat te primitief, maar beetje plannen en beetje bonnefooi is een goede combinatie. En, wij hebben een hekel aan in optocht rijden . ( Busreizen is ook zo'n schrikbeeld, met zijn allen zo'n reisleider met een vlaggetje op een stokje volgen, we moeten er niet aan denken.)
Bij groepsreizen kom je meestal de reisgenoten alleen in het hotel aan de bar tegen.
 
Ben ik met jullie eens, heb dit afgelopen 10 jaar ook zo gedaan. Ook multilanden trips in m'n uppie en dan van motorcamping naar motorcamping. Altijd gezellig🍻
En nu een keer op deze manier. Je krijgt alles op GPS. Je kunt alleen rijden of in (zelfgevormde) groepjes. Keuze is aan jezelf. Je ontbijt en diner is als gehele groep samen elke dag👍. Dus vlaggetje volgen als een mak lammetje is maar 1 van de vele opties;) En je spreekt elkaar smorgens en savonds en aan de bar:t
Dus wat jullie ook omhoog gooien jongens ik heb er nog steeds zin in haha en hopelijk nog iemand hier:]
 
Ik heb begin jaren 2000 enkele groepsreizen gemaakt met de knmv. De langste was 6500 kilometer in 16 dagen.
Ik koos wel altijd de optie van 1 persoons kamer. Na een lange dag op de motor en een avondje aan de bar is dat wel een must.
 
Ik heb ook ervaringen met groepsreizen. Ook met Horizon. Over Horizon niets dan lof. Ik zou gaan voor de 1persoons kamer. Met 2persoons met een onbekende heb ik slechte ervaringen mee. Het is inderdaad wel duur. Maar aanspraak en hulp in geval van nood, en gewezen worden op mooie plekjes en sights zonder dat je zelf moet gaan graven is zekers ook wat waard.

Veel plezier en succes!
 
Tja.... na 12 jaar motorvakanties met tentje achterop, heel wat vakantiekilometers op een Blade en een iets te gezellige ontmoeting met een rotswand in Italië vorig jaar ga je kijken naar andere opties😉
En wat is er mis met een beetje luxe heren?!:+

Ik kan de redeneerlijn niet geheel volgen, als je de kans op aanrijdingen wilt verkleinen ga je toch niet naar Roemenië... ;)
Lijkt me wel een supermooie reis trouwens, de Transylvanian highway staat bij mij ook hoog op mijn verlanglijstje.
 
Ik heb ook ervaringen met groepsreizen. Ook met Horizon. Over Horizon niets dan lof. Ik zou gaan voor de 1persoons kamer. Met 2persoons met een onbekende heb ik slechte ervaringen mee. Het is inderdaad wel duur. Maar aanspraak en hulp in geval van nood, en gewezen worden op mooie plekjes en sights zonder dat je zelf moet gaan graven is zekers ook wat waard.

Veel plezier en succes!

Goed om te horen dat je goeie ervaring hebt met Horizon! Met je kamergenoot moet je beetje geluk hebben inderdaad maar heb daar wel vertrouwen in. Ze hebben alleen 2-pers.kamers dus dan moet ik 600 euro bijbetalen. Maar bedankt voor je feedback.
 
Goed om te horen dat je goeie ervaring hebt met Horizon! .................
Ik heb afgelopen week bij de Goedhart-show een boekje gekregen van Horizon. Trouwens aldaar ook een workshop van Horizon gevolgd.
Niks mis zover ik kan inschatten, maar de prijzen in het boekje daar wordt ik niet blij van. Het komt me allemaal wel professioneel over.
Het is heel makkelijk want je hoeft zelf eigenlijk NIETS te doen. Jawel, alleen een grote zak geld meebrengen. :Y
Verder hoef je alleen maar te sturen. Als je de geld-pest hebt dan moet je maar gaan en heel veel plezier toegewenst.

Zelf kan ik wel 3x de reis maken van het bedrag voor het gemak wat je door Horizon wordt geboden.
Wel als je zelf alleen gaat moet je in staat zijn om onderweg problemen die zich voordoen simpel te overkomen. Veel zelf-redzaamheid is een MUST!!
Het is vakantie en daarom wil ik vrij zijn om te doen en laten waar ik zin in heb. Mezelf langdurig aan een programma moeten houden is niet zo mijn aard.
Waar blijft anders het avontuur? Heel veel reizen van Horizon heb ik al ooit eens zelf op eigen kracht gemaakt. Dat ging altijd probleemloos!
Uiteraard moet ik mezelf wel altijd goed vooraf informeren wat er allemaal langs de weg te zien gaat zijn.
Een GPS-route knutsel ik tegenwoordig vrij simpel aan elkaar. Waypoints en delen van routes van anderen aan elkaar plakken en ervaring hebben hoeveel km's je op een dag kan rijden in berg-achtige gebieden maakt 't makkelijker. Je moet ook niet vast gaan klitten aan de route op je GPS, maar soms ook onderweg gewoon iets anders gaan rijden, als je hoort dat het ergens bijzonder mooi is. Ik zie mijn GPX-route slechts als een leidraad.
Wel maak ik altijd een soort reisplan waarin de etappe-plaatsen en data zijn aangegeven. Niet dat je de laatste dagen moet gaan racen om nog op tijd thuis te komen. Ook plan ik altijd een dag onvoorzien als panne, of ander ongerief. Meestal is resultaat dat ik op zaterdag in de ochtend al weer thuis ben.
Dat is ook prettig, want dan ga ik direct mijn straat-tijger (de huiskat) weer ophalen. Die zit in Barneveld: Dat kan niet op zondag!

Maar het moet ook wel in je karakter zitten. Een maat van mij ligt een maand van tevoren al onrustig te slapen als ie niet weet waar zijn bedje zal staan tijdens de motortrip. Ik weet soms om 20.00h op de avond zelf nog niet waar ik zal gaan slapen. En het gekke is, het is altijd goed gekomen!!!:t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan