Roest behandelen, hoe?

sven311

MF'er
1 jun 2011
107
0
Hoi

Ik heb last van enorm veel roest op men motor.
Het is een chinees merk dusja was te verwachten maar toch..
De roest bevind zich vooral op de uitlaat en het carterdeksel? bovenkant van motorblok.
Vandaag ben ik een roestomvormer gaan kopen maar heb nog niets gedaan, dat product wordt blauw zwart achteraf..
Kan iemand me helpen hoe ik dit het best aanpak? Het is geen diepe roest, vrij oppervlakkig maar deze moet ook behandelt worden lijkt me?
Moet ik dan men carterdeksel herspuiten, want met zwarte en blauwe plekken rijden lijkt ook zo 'schroothoop-achtig'?

grtz
 
Hoi

Ik heb last van enorm veel roest op men motor.
Het is een chinees merk dusja was te verwachten maar toch..
De roest bevind zich vooral op de uitlaat en het carterdeksel? bovenkant van motorblok.
Vandaag ben ik een roestomvormer gaan kopen maar heb nog niets gedaan, dat product wordt blauw zwart achteraf..
Kan iemand me helpen hoe ik dit het best aanpak? Het is geen diepe roest, vrij oppervlakkig maar deze moet ook behandelt worden lijkt me?
Moet ik dan men carterdeksel herspuiten, want met zwarte en blauwe plekken rijden lijkt ook zo 'schroothoop-achtig'?

grtz

Wat maakt het uit je rijd al op een schroot-hoop })







:+
 
Wat maakt het uit je rijd al op een schroot-hoop })







:+


...?

3000km al me gereden en met heel veel plezier en zonder zorgen :-)
Koste me amper iets en rijd er al een jaartje mee, dit jaar ga ik voor men A rijbewijs dus ..

Dan nog wat maakt het uit met welk merk motor ik rijd? Ik rijd ermee he, niemand anders ;)
 
Laatst bewerkt:
...?

3000km al me gereden en met heel veel plezier en zonder zorgen :-)
Koste me amper iets en rijd er al een jaartje mee, dit jaar ga ik voor men A rijbewijs dus ..

Dan nog wat maakt het uit met welk merk motor ik rijd? Ik rijd ermee he, niemand anders ;)


Je moet nog veel over Motor-forum leren :P


Wat voor materiaal? Welke kant dynamodeksel of koppelingsdeksel?

Foto's?
 
Je moet nog veel over Motor-forum leren :P


Wat voor materiaal? Welke kant dynamodeksel of koppelingsdeksel?

Foto's?
sorry, maar in het verleden hier ook al comentaar gekregen omdat ik met een 'keeway' rijd vandaar gevoelig onderwerp :p

Het is effectief bovenaan men motor, het deksel op het blok zeg maar ..

En de uitlaat nuja het 'chrome' sierpaneel (hitteschild)?

Het lastige is als ik het product gebruik je het waarschijnlijk du snog harder gaat merken

dit is het product: http://www.hammerite.be/nl/products/p_roestomvormer.html ..

http://i1188.photobucket.com/albums/z404/svenSpeed311/S7003373.jpg het hier nog erg glimmende deksel..
 
Laatst bewerkt:
sorry, maar in het verleden hier ook al comentaar gekregen omdat ik met een 'keeway' rijd vandaar gevoelig onderwerp :p

Het is effectief bovenaan men motor, het deksel op het blok zeg maar ..

En de uitlaat nuja het 'chrome' sierpaneel (hitteschild)?

Het lastige is als ik het product gebruik je het waarschijnlijk du snog harder gaat merken

dit is het product: http://www.hammerite.be/nl/products/p_roestomvormer.html ..

KEEWAY hahahaha heb ik zelf nog verkocht man :')

Van 50cc tot 200cc :+

Is het een motorscooter?

Je hitteschild belgom lijkt me het handigst en dan een verse blanke laklaag eroverheen
 
KEEWAY hahahaha heb ik zelf nog verkocht man :')

Van 50cc tot 200cc :+

Is het een motorscooter?

Je hitteschild belgom lijkt me het handigst en dan een verse blanke laklaag eroverheen
Neen zie foto hierboven, een keeway speed :)
Echter ook in de winter praktisch dagelijks gereden.. wel vaak afgespoeld maar het zout heeft zen werk gedaan ..

Maar ik ben toch verplicht hem te spuiten wil ik die blauw zwarte plekken kwijt.. hm
 
Mijn chinees heeft ook slechte lak, ontkom je niet aan.
Ik zou zeggen glad schuren en dan blanke lak erop.
 
Ff voor de duidelijk ik ben een prutser dus weet niks zeker.
Maar zo zou ik het zelf doen.
:} Was gewoon aan het denken om dat product er op te doen maarja..hoe ga ik dat dan spuiten in godsnaam :) welke kleur enz.. kostelijke grap..
 
Bovenste deksel op je blok is een hitteschild voor je kleppendeksel (kop van je cilinder) Ook demonteren oppoetsen met belgom en Blanke lak erover *O*
 
Bovenste deksel op je blok is een hitteschild voor je kleppendeksel (kop van je cilinder) Ook demonteren oppoetsen met belgom en Blanke lak erover *O*

Ohw, ik ben nogal een leek dus ik kan dat hitteschild 'veilig' demonteren.. dacht dat daarmee men blok open zou liggen.. misschien stom van me maarja :p
 
Je kan het nog altijd proberen met dat product van je, werkt het niet, alsnog afschuren en herspuiten..:)
 
Laatst bewerkt:
Je kan het nog altijd proberen met dat product van je, werkt het niet, alsnog afschuren en herspuiten..:)
Kleins tukje proberen en zien hoe het uitslaat..en dan ja..als het te hard opvalt gewoon 'chroom' lak ofzo gaan kopen en overheen spuiten.. Zal wel goed komen ..hoop ik , haha :p
Roest..wat een miserie!
 
Kleins tukje proberen en zien hoe het uitslaat..en dan ja..als het te hard opvalt gewoon 'chroom' lak ofzo gaan kopen en overheen spuiten.. Zal wel goed komen ..hoop ik , haha :p
Roest..wat een miserie!
Dat hitte schild / sierdeksel op je blok zit waarschijnlijk vast met 4 m6 boutjes met kop 8.

Demonteer ze met een steeksleutel en waarschijnlijk kan je ze zo via de zijkanten afpakken zeg maar als de boutjes eruit zijn.

Probeer dat spul dan aan de binnenkant eerst.

Dan zie je wat het doet en hoe het reageert. Zulk denderend metaal en afwerking is het niet namelijk ;)
 
Als je definitief van de roest af wil komen zal je hem geheel moeten demonteren , alle stalen onderdelen stralen, primeren en aflakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan