Roest in benzine tank

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste mensen ik heb een piaggio skipper
En die staat sinds begin oktober in winterslaapmodus en ik rij er mee 1 keer per maand effe 5minuten per keer

En mijn vraag is ik deed hem weg in mijn kelder box voor de winterslaap sinds begin van oktober tot nu toe dus als 3 maanden bijna , en mijn vraag is na hoelang begint het roesten binnen de binzine tank eigenlijk?
Ik heb hem wel met een volle tank weg gelegd alleen door steeds 1 keer per maand 5 minuten te rijden is tank wat beetje leger kan dat kwaad? Of moet ik hem weer vol tanken ?
 
tank tot de rand afvullen, druppellader eraan en in maart weer wakker maken..of april als t nog pokkeweer is... (of mei, blijft Nederland)

of een echte motor kopen... scheelt ook...
 
D
tank tot de rand afvullen, druppellader eraan en in maart weer wakker maken..of april als t nog pokkeweer is... (of mei, blijft Nederland)

of een echte motor kopen... scheelt ook...
Dus ik heb nog tijd om het te doen voordat roesten begint en na hoelang duurt het voordat het begint te roesten?
 
Heeft een Piaggio skipper überhaupt een metalen tank?? Volgens mij heeft dat ding een kunststoftank en die roesten helemaal niet.

1609951966852.png
 
Mail ff naar de benzine ayatollah :+
het legt het haarfijn uit
 
Vol aftanken met 98, BP Ultimate of V-Power. Hoe minder brandstof erin zit, hoe meer kans op vocht in de tank, des te sneller er roestvorming ontstaat. Staat geen tijd voor, wanneer kijk je in de tank?
Gewoon doen wat hierboven staat.
Altijd bij langere stilstand aftanken met goede kwaliteit 98. BP Ultimate aan te raden.
 
Danwel geen roestvorming, altijd met 98 tot aan de rand afvullen. 95 moet je niet willen. Hiermee voorkom je termee evt. start problemen en/of lekkage rondom carburateur. Is nog geen injectie neem ik aan. Langere tijd weg zetten met 95 is niet bevordelijk voor je pakkingen/slangen carb.
 
D

Dus ik heb nog tijd om het te doen voordat roesten begint en na hoelang duurt het voordat het begint te roesten?

D

Dus ik heb nog tijd om het te doen voordat roesten begint en na hoelang duurt het voordat het begint te roesten?
Roesten begint voordat je met je ogen kunnen knipperen. Maar voordat er roest schade ontstaat ben je minimaal een jaar verder. Haal een jerrycan met goede benzine en vul hem telkens even bij. Vaak ben je te bang.☺
 
Het roesten begint wanneer het bruin wordt, bij een plastic tank is dat na een jaar of 10.,...
No worry, het wordt eerder beroerd als de bezinze verdampt in vlotterkamers en sproeiers.
 
erger... ik denk dat je tank na die toen jaar al opgelost is..
zweet best wel..
heb ooit een brommer ook met plestik tank gehad, stickers blijven niet meer plakken..
 
In elk geval geen E10 tanken. En niet neerleggen maar gewoon zetten...

En goed warm rijden, 5 minuten is wat erg kort.
 
Vol aftanken met 98, BP Ultimate of V-Power. Hoe minder brandstof erin zit, hoe meer kans op vocht in de tank, des te sneller er roestvorming ontstaat. Staat geen tijd voor, wanneer kijk je in de tank?
Gewoon doen wat hierboven staat.
Altijd bij langere stilstand aftanken met goede kwaliteit 98. BP Ultimate aan te raden.
Zal ik zeker doen maar is een plastic tank dus die roest niet zo snel vgm
 
Veel moderne scooters wel in ieder geval (sorry... ik doe nogal veel met twee-wielige ouwe meuk ;) ) .
Het plaatje onder mijn vorige post is de tank van zo'n skipper... die is overduidelijk van kunststof
Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat de tank heeft geroest in 3 maanden ik ga hem morgen vol tanken voor de zekerheid
 
Roesten begint voordat je met je ogen kunnen knipperen. Maar voordat er roest schade ontstaat ben je minimaal een jaar verder. Haal een jerrycan met goede benzine en vul hem telkens even bij. Vaak ben je te bang.☺
Zal ik zeker doen maar is een kunstof tank dus zal niet zo snel roesten zeker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan