Roest in de tank

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Heeft iemand enig idee hoe ik stukjes roestig metaal en oppervlakte roest uit mijn tank kan halen én vervolgens kan voorkomen dat er zich nieuwe roest in mijn tank gaat nestelen?

Bijvoorbaat dank!
 
kwestie 1 en 2 staan ook vermeld op de site.. lees die links dan toch ook eens :Z

ik citeer van de site:

------
Behandeling van de tank voordat u de coating aanbrengt
Om een goed resutaat te garanderen moet u uw tank altijd voorbehandelen. Ze moet absoluut droog, vetvrij, en redelijk roestvrij zijn. "TANK CURE" heeft enkele produkten die u hierbij kunnen helpen.


"TANK CURE" Tank Reiniger
"TANK CURE" Tank Ontroester
"TANK CURE" Epoxy Remover
Deze produkten zorgen voor de ideale voorbehandeling voordat u de coating aanbrengt. We zullen ieder produkt even kort toelichten:

"TANK CURE" Tank Reiniger
Dit is een sterk reinigingsmiddel om uw tank vetvrij te maken. We bevelen aan om dit middel atijd toe te passen omdat het een goede hechting van de coating garandeerd. Zeker als het gaat om tanks voor mengsmering is dit middel onmisbaar.


"TANK CURE" Tank Ontroester
Tanks waarvan de binnenkant sterk is aangetast door roest kunt u met dit middel succesvol behandelen. Wij adviseren om dit middel toe te passen als uw tank sterk geroest is.


"TANK CURE" Epoxy Remover
Dit produkt zal alle aanwezige oude coatings of verflagen uit uw tank verwijderen. Alleen toe te passen als u een nieuwe laag coating aan wilt brengen over een laag coating of verf of aan uw tank laswerkzaamheden wil verrichten.
Voor een motortank heeft u 0,5 liter Tank Reiniger en 0,5 Tank Ontroester liter nodig.

:+
 
Laatst bewerkt:
Als we dan toch bezig zijn met de binnenkant van de tank, dan heb ik vraagje over de buitenkant :P
Hoe kun je euro 95 wat over tank heen is gelopen en zich in de lak heeft gevreten het beste verwijderen? :) en dan bedoel ik niet met een beitel, semtex of iets van die vorm :9
 
Laatst bewerkt:
Als we dan toch bezig zijn met de binnenkant van de tank, dan heb ik vraagje over de buitenkant :P
Hoe kun je euro 95 wat over tank heen is gelopen en zich in de lak heeft gevreten het beste verwijderen? :) en dan bedoel ik niet met een beitel, semtex of iets van die vorm :9

Goed poetsen/polijsten zou nog nut kunnen hebben, als dat niet helpt dan krijg je het er niet meer uit
 
Als we dan toch bezig zijn met de binnenkant van de tank, dan heb ik vraagje over de buitenkant :P
Hoe kun je euro 95 wat over tank heen is gelopen en zich in de lak heeft gevreten het beste verwijderen? :) en dan bedoel ik niet met een beitel, semtex of iets van die vorm :9

Semtex? Kerel... dan ben je naast je benzine in je lak ook gelijk van je motor af :P maar Semtex is Tsjechische nep C4! :9

En dat van die steentjes... werkt da echt... lijk mij wel logischi opzich... is gewoon trommelen maar dan anders... iemand meer info over die steentjes of nog meer ideeen/??
 
Laatst bewerkt:
Semtex? Kerel... dan ben je naast je benzine in je lak ook gelijk van je motor af :P maar is Tsjechische nep C4! :9

En dat van die steentjes... werkt da echt... lijk mij wel logischi opzich... is gewoon trommelen maar dan anders... iemand meer info over die steentjes of nog meer ideeen/??
Je kunt beter houtschroeven gebruiken, wanneer je ze er weer uit wilt halen kun je een magneet gebruiken.
Steentjes zijn meestal niet magnetisch. :]
 
Hoe bedoel je, een kettinkje moeren? Gewoon moeren aan elkaar geknoopt met een touwtje?
:Y

Dat heb ik een paar maanden terug ook bij de tank van m'n XJ900 gedaan.
Gewoon een nylon touwtje door een handvol moeren rijgen (circa 25 of 30 stuks) en knoop de eindjes aanelkaar.
Na de schud-periode van de tankonroester van bijvoorbeeld TankCure kun je in een keer met behulp van een draadhaakje de ketting er uit vissen.
Dat gaat heel wat sneller dan die parkers/spaanplaatschroeven er één voor één uit te moeten vissen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan