Roest in de tank

Stampertje

Rookie
28 feb 2002
19
0
Enschede
Jahoor, ik heb roest in de tank en eer dit erdoor komt anders dan door de normale opening hoop ik op enige tips om bovenstaande tijdig te voorkomen.
 
Oh ja, ik heb de tank op dit moment gedemonteerd en staat dus droog, nu weet ik dat er wel een middeltje is die je bij de benzine in moet gooien als je de motor voor langere tijd stalt maar of dat bij mij nog helpt weet ik niet. IEMAND ??
 
als de roest niet als te erg is kan je hem in een betonmolen monteren en er een beetje grof metsel zand in doen of een beetje fijn grind werkt zeeer goed heb het ook gedaan en is nog goed koop ook veel sucses en draai niet te lang rond en zet hem wel goed vast
 
Als je wat fijn grind in de tank gooit, een poosje schudt, dan kun je de loszittende roest verwijderen. Hierna uitspoelen met een ontvetter, bijv. wasbenzine. Vervolgens kun je de tank coaten met een 2 componentencoating. Kijk maar eens op www.elpe-motoproducts.nl. Zij verkopen dit soort coating. Heb het zelf onlangs nog gebruikt bij de restauratie van een oude motorfiets; best goed spul.

Groet,

Harry
 
Terug
Bovenaan Onderaan