roest in de tank

gsx 750 e

MF'er
24 nov 2009
47
49
Veldhoven
Hallo
weet er hier iemand hoe ik roest uit mijn brandstoftank kan krijgen.
Ik heb een suzuki gsx 750 e uit 1981 gekocht. Hij start wel maar de tank zit vol met roest
al vast bedankt
groet Berry
 
En doe is een plaatje :+
Mag ook in het topik:

Heb zelf ook een gsx750et van 1980, ook een 1100 trouwens.
 
Bedankt voor de tip 👍
Ik heb een gsx 750 e en een
Gsx 750 ae inazuma
IMG_20200906_093645.jpg
 
Noem het "patina" en ben direct klaar én nog hip ook!

Ik heb onlangs mijn tank laten doen. Want na het ontroesten wat wel met huis-tuin-en-keukenspul kan, moet je nog wat doen om het roestvrij te houden. Dus of premium tanken, voor zover dat gaat, of een coating aanbrengen. Dat laatste leek me niks om zelf te doen, en voor iets meer geld dan ontroester/coating los kost heb ik het bij een lokale motorboer laten doen.
 
Een hoop kleine stalen kogels in de tank. Tank afsluiten. Vast maken aan een cement mixer en laten rond draaien voor een uur :D.

Disclaimer: ik heb dit ooit gehoord van iemand die het met een tank van een racer heeft gedaan. Nooit zelf geprobeerd :).
 
Hoi allemaal,
Bedankt voor de tips.
Mijn tank is weer mooi schoon.
Ik heb rostio gebruikt werkt goed. Heeft er wel bijna een week in gezeten en af en toe wat schudden met de tank.
En net de coating er in gedaan. :)
 
Een hoop kleine stalen kogels in de tank. Tank afsluiten. Vast maken aan een cement mixer en laten rond draaien voor een uur :D.

Disclaimer: ik heb dit ooit gehoord van iemand die het met een tank van een racer heeft gedaan. Nooit zelf geprobeerd :).
ik heb het een paar keer gedaan met een autotank bij een restauratie maar dan met een paar scheppen zuiver grint, een uurtje draaien en brandschoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan