Roest op schijfrem

Roest van na een dag ken geen kwaad maar we hebben het hier wel over een maand of 2 minstens. Roest krijgt dan een groter oppervlak en trekt ook dieper je schijf in. En dat is niet na 1 of 2 keer remmen weg!!!

Haal remblokjes van je fiets smeer voor mijn part boter op je schijven, laat je fiets dan mooi staan en voor je gaat reiden haal je de boter of ander vet van je schijven doe je je remblokjes terug en rijden kan je. dit heeft je dan een half uurtje aan tijd en een klontje boter gekost.

veel plezier mensen !!!

Groeten Ris
 
Roest van na een dag ken geen kwaad maar we hebben het hier wel over een maand of 2 minstens. Roest krijgt dan een groter oppervlak en trekt ook dieper je schijf in. En dat is niet na 1 of 2 keer remmen weg!!!

Haal remblokjes van je fiets smeer voor mijn part boter op je schijven, laat je fiets dan mooi staan en voor je gaat reiden haal je de boter of ander vet van je schijven doe je je remblokjes terug en rijden kan je. dit heeft je dan een half uurtje aan tijd en een klontje boter gekost.

veel plezier mensen !!!

Groeten Ris


En dan 1 of andere onverlaat in je remhendel knijpen als je de blokjes heb eruit gehaald. :X

Op zich is het geen verkeerd idee, maar zou wel een voorzorgmaatregel nemen dat het hendel\pedaal niet ingedrukt kan worden.
 
roest?

full

full
 
met een keer te remmen is dat weer verdwenen. Rest kun je weghalen met staalwol maar dat is ook maar tijdelijk, want dan komt t weer terug.
 
Zover ik eens heb gelezen is het de remstof wat op je schijf zit wat roest en wat al vaker in dit topic gezegd is....1 keer remmen en het is weg!
Dus het is de remstof op je schijf die roest...niet je schijf zelf! ;)
Laat dit idd lang zitten en het tast je schijf zelf ook aan! :X

Het beste is dat je idd je motor droog wegzet als je er een hele winter niet mee rijdt! Nu zal dat niet altijd gaan maargoed!

Maar ik zou zeker geen vet, olie of andere gladde substantie op je schijven smeren....dat krijg je er echt heel rot af.

Neem aan dat je niet in de krant wilt staan in het voorjaar! :X
 
Laatst bewerkt:
Gewoon laten roesten! Als je doorrijd doen ze dat ook wel van de pekel!

BTW, WD40 op je schijf is heel slecht, ofzich rem je het er wel weer af, maar het probleem is dan dat de WD40 in je remblokjes trekt. Als je dan hard moet remmen komt het er juist weer uit, met als gevolg..........


Dûh was al gezegd, beter lezen Vor!
 
Roest op je schijf.......tja hoe komt dat....nee dat is geen stof van de remblokjes....het is gewoon de normale oxidatie van een stalen schijf. |(

Je kunt ook roestvrijstale remschijven kopen.....maar, die remmen voor geen meter '( ......waarom niet? Omdat daar geen/weinig koolstof in zit en dus geen koelend vermogen hebben oftewel maak je niet druk om dat beetje roest, dat hoort zo....en vindt je het echt zo erug of laat je gek maken door anderen....
Koop dan keramische schijven.....enne, niet gaan zeuren dat ze 's avonds licht geven hé... :9

PS: heb je wel eens een trommel rem van binnen gezien na een tijdje stilstand.....denk dat je dan gaat huilen :+
 
Laatst bewerkt:
ik heb gietijzeren (dacht ik) remschijven,.. perfecte dingen, remmen doen ze als een tierelier, maar je hoeft er maar op te niezen en ze roesten,.. doe je niets an,. maar een keertje remmen en ze glimmen weer :)
 
Roest gewoon laten zitten! Olie of vet kruipt waar het niet gaan kan met alle gevolgen van dien :+ . Levensgevaarlijk! Bovendien zal - nadat de gehele schijf 'gevuld' is met roest - de roestaangroei min of meer stoppen. De schijf wordt dus niet opgegeten.
 
Tja... Zoals anderen al hebben gezegd: één keertje stevig remmen en ze zijn meteen weer schoon... Spreek uit ervaring ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan