Roest op schijfrem

Friesland

Die hard MF'er
4 mrt 2004
625
1
.
He hallo allemaal,

Het zal vast wel ergens hebben gestaan maar kon het ff niet vinden.

Waar kan ik schrijfrem mee behandelen om roest tegen te gaan? WD40? Heb hem nu op "winterstalling" staan mijn beginnen roestplekjes op de schijven te komen?

Thanks
 
weet niet wat wel, maar zeker geen wd40. Wordt de schijf te glad van en kun je niet meer (of idd zeer slecht) remmen ... :X
 
gewoon inspuiten met vet. voordat je er weer mee gaat rijden, de remblokjes en schijf goed ontvetten met remreiniger oid

ik ga dan uit van winterstalling dat je je motor niet meer aanraakt he :)
 
gewoon inspuiten met vet. voordat je er weer mee gaat rijden, de remblokjes en schijf goed ontvetten met remreiniger oid

ik ga dan uit van winterstalling dat je je motor niet meer aanraakt he :)

Nee klopt.... Blijft een paar maandjes heerlijk binnen staan
 
weet niet wat wel, maar zeker geen wd40. Wordt de schijf te glad van en kun je niet meer (of idd zeer slecht) remmen ... :X

Nee daar moest ik ook aan denken... Maar kon zelf even niks bedenken wat dan niet glad zou worden. Maar als het bij een klein beetje roest blijft maakt het ook niet zo heel veel uit, dat rem ik er dan wel weer af... Maar moet niet te veel worden he
 
WTF... gewoon lekker laten roesten, met de eerste remaanraking in het voorjaar is dat er allemaal gelijk vanaf.
 
WTF... gewoon lekker laten roesten, met de eerste remaanraking in het voorjaar is dat er allemaal gelijk vanaf.
:^ :^ :^ :^

Bij vet dacht ik |( |( maar nieuwe schijven zitten ook in het vet.

Zou niet weten wat voor vet. Mijn idee is: lekker laten roesten, dat slijpt de boel lekker schoon als de winter voorbij is
 
WTF... gewoon lekker laten roesten, met de eerste remaanraking in het voorjaar is dat er allemaal gelijk vanaf.


In theorie heb je gelijk, maar het is beter als je ze wel invet als je ze in de winterstalling zet. Wat voor ding je ook hebt, corrosie is (bijna) nooit goed.

er zijn metalen waar je juist wel een oxide (corrosie) laagje (=luchtdicht) op wilt: Aluminium en Zink omdat die oxide verdere oxidatie/corrosie tegenhoud.
 
He hallo allemaal,

Het zal vast wel ergens hebben gestaan maar kon het ff niet vinden.

Waar kan ik schrijfrem mee behandelen om roest tegen te gaan? WD40? Heb hem nu op "winterstalling" staan mijn beginnen roestplekjes op de schijven te komen?

Thanks
Gewoon doorrijden...doe ik ook, en gegarandeerd dat ze niet roesten :P
 
In theorie heb je gelijk, maar het is beter als je ze wel invet als je ze in de winterstalling zet. Wat voor ding je ook hebt, corrosie is (bijna) nooit goed.

er zijn metalen waar je juist wel een oxide (corrosie) laagje (=luchtdicht) op wilt: Aluminium en Zink omdat die oxide verdere oxidatie/corrosie tegenhoud.


Het is gewoon echt onzin wat je zegt, op die schijven zit vlugroest zoals ze dat noemen, dit is gewoon zeer oppervlakkige roest. En maakt werkelijk geen reet uit voor de kwaliteit van de schijven. (anders moet ik zeker iedere keer als ik mijn motor op school in de regen stal de schijven insmeren met vet, wans soms zitten ze daarna echt goed onder de roest.)
 
Het is gewoon echt onzin wat je zegt, op die schijven zit vlugroest zoals ze dat noemen, dit is gewoon zeer oppervlakkige roest. En maakt werkelijk geen reet uit voor de kwaliteit van de schijven. (anders moet ik zeker iedere keer als ik mijn motor op school in de regen stal de schijven insmeren met vet, wans soms zitten ze daarna echt goed onder de roest.)

Yep, mijn schijven zijn na iedere regenbui rood van de roest.
Remmen echter prima.
 
Gewoon doorrijden...doe ik ook, en gegarandeerd dat ze niet roesten :P

bij mij zie je al na een paar dagen roest plekken op de schijven. en na een paar meter rijden zie je die niet meer.


roesten doen ze dus m.i. altijd. alleen als je veel rijdt slijten de schijven harder dan dat ze roesten en zie je er bijna niets van.
 
Ik heb één keertje per ongeluk een paar spetters WD40 op m'n schijf gehad.. Nu ben ik best wel een fan van dat spul, maar dat wil ik dus echt nooit meer meemaken. Totaal géén remkracht meer. In de stromende regen door Amsterdam manouvreren zonder remmen is nou niet iets dat ik graag doe op de motor. :X

Maar ontopic: bij de eerste keer remmen is de oxidatie er weer van af, terwijl je met invetten wel een paar keer flink moet remmen om het er af te krijgen. Ik zou het lekker laten roesten.
 
gewoon inspuiten met vet. voordat je er weer mee gaat rijden, de remblokjes en schijf goed ontvetten met remreiniger oid

ik ga dan uit van winterstalling dat je je motor niet meer aanraakt he :)

Remblokken die vet zijn geworden moeten altijd worden vervangen.
Olie dringt namelijk in de remblok en zal de rest van de levensduur minder remmem. De zg remreiniger zal dit niet meer kunnen ontvetten.
 
Het is gewoon echt onzin wat je zegt, op die schijven zit vlugroest zoals ze dat noemen, dit is gewoon zeer oppervlakkige roest. En maakt werkelijk geen reet uit voor de kwaliteit van de schijven.
:^ Als mijn motor een nachtje in de regen heeft gestaan zitten de schijven ook al vol met roestspikkels. Na een keertje remmen zien ze er weer prima uit. Ik zou toch niet echt graag met vet gaan lopen kloten op mijn schijven (om maar te zwijgen over WD40 :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan