Gman
MF veteraan
Mijn brikken (met name mijn XV1000 Virago en ook wel een GS550e) hebben roest-renovatie en/of protectie nodig.
Ik heb gezocht op het www en het MF maar geen eenduidig antwoord.
Natuurlijk heb ik het helemaal mis, maar kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat iedereen wat anders doet/maar wat doet.
Hoe en WAARMEE renoveer je een brik:
- hoe verwijder je roest op uitlaatbochten en/of pijpen en hoe maak je dat weer mooi
- idem bladderend chroom op een blok
- idem pekelresten op een blok / elders
Waarmee renoveer je een brik:
- welke hittebestendige verf van met welke minimale temperatuur-bestendigheid gebruik je/kun je het beste gebruiken ?
- Is er hittebestendige blanke verf die BEWEZEN langdurig blijft zitten en NIET GAAT BLADDEREN ?
- Is er hittebestendige zilver/chroomkleurige verven die BEWEZEN langdurig blijven zitten en NIET GAAN BLADDEREN ? (mn voor uitlaatbochten/uitlaat/blok)
- Zijn er GOEDE roest-omvormers die bij voorkeur ook hittebestendig zijn (bv voor uitlaatbochten etc) ?
- Andere materialen ?
criteria:
- doeltreffend en probleemoplossend. Dus geen tijdelijke oplossingen die na ieder rit gedaan moeten worden.
- Als de boel opgenkapt is: Hoe VOORKOM je roest HET BESTE ? WD40 ? Diesel ? Vaseline ? Anders ?
- budgetvriendlijk...
Hierwat afbeeldingen van mijn brikjes om een indruk te geven wat ik bedoel
(totaal indruk best ok, details zuigen als een beer )
Ik heb gezocht op het www en het MF maar geen eenduidig antwoord.
Natuurlijk heb ik het helemaal mis, maar kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat iedereen wat anders doet/maar wat doet.
Hoe en WAARMEE renoveer je een brik:
- hoe verwijder je roest op uitlaatbochten en/of pijpen en hoe maak je dat weer mooi
- idem bladderend chroom op een blok
- idem pekelresten op een blok / elders
Waarmee renoveer je een brik:
- welke hittebestendige verf van met welke minimale temperatuur-bestendigheid gebruik je/kun je het beste gebruiken ?
- Is er hittebestendige blanke verf die BEWEZEN langdurig blijft zitten en NIET GAAT BLADDEREN ?
- Is er hittebestendige zilver/chroomkleurige verven die BEWEZEN langdurig blijven zitten en NIET GAAN BLADDEREN ? (mn voor uitlaatbochten/uitlaat/blok)
- Zijn er GOEDE roest-omvormers die bij voorkeur ook hittebestendig zijn (bv voor uitlaatbochten etc) ?
- Andere materialen ?
criteria:
- doeltreffend en probleemoplossend. Dus geen tijdelijke oplossingen die na ieder rit gedaan moeten worden.
- Als de boel opgenkapt is: Hoe VOORKOM je roest HET BESTE ? WD40 ? Diesel ? Vaseline ? Anders ?
- budgetvriendlijk...
Hierwat afbeeldingen van mijn brikjes om een indruk te geven wat ik bedoel
(totaal indruk best ok, details zuigen als een beer )