Roest verwijderen van Chroom

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Misschien werd dit al wel een paar keer gevraagd maar misschien zijn er hier mensen die nog nieuwe manieren ontdekt hebben.

Ik heb op een paar plaatsen op mijn motot wat roestvlekjes op het chroom.
Is er hier een goede manier om deze te verwijderen zonder alles uit elkaar te moeten halen?

full
 
Cool, ga ik een keer proberen.

Ik heb ook wel eens een beetje roest verwijderd met Jiff (ook uit keuken) en oude tandenborstel... Gaat ook redelijk goed... Daarna poetslap eroverheen en het glimt weer als nieuw...
 
Blijf er op zitten.Kan snel gaan.Zo begon het bij mijn Harley uit 2011 ook.
Dacht zal wel meevallen. :N

Is nu zo.
006-44.jpg
 
gewoon weghalen met een tandenborsteltje met wat schoonmaakmiddel(belgom chrome). Blijft echter terugkomen na enkele weken.
 
Als ik het goed begrijp, is het niet volledig weg te krijgen en komt het steeds terug?
Binnenkort eens grote kuis doen wanneer er eindelijk wat lenteweer aan komt
 
Als ik het goed begrijp, is het niet volledig weg te krijgen en komt het steeds terug?

Het komt terug omdat niet het chroom roest maar het metaal eronder.
Chroom is "poreus" en na jaren van weersinvloeden en mechanische belastingen (torderen, trillingen etc..) worden de micro scheurtjes groter en komt er vocht door. Daaran gaat het dragermateriaal (waar het chroom op is aangebracht) zelf oxideren.
 
heb er zelf geen last van bij de motor,heb ook een honda lol,maar houd het goed bij en de onderdelen waar het zou gaan kunnen roesten,dat spuit ik met vaseline in net voor de winterdagen als die op stal gaat..
 
Zoals lynx al schreef, tandenborsel met belgom chrome.
Werkt dat niet dan allu folie ( dit kan krassen op het goede chrome )
Pannensponsen zijn onhandig voor kleine oppervlakken.

Hoe dan ook, altijd zo licht mogelijk beginnen.
Groffer schuren kan altijd nog mocht het nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier een zeer fijn staalwol (speciaal voor polijsten) .. dat in combi met een chroom poets van highwayhawk ..

gaat perfect... !!
 
Laatst bewerkt:
@Stevenstunt
Dat is van die oppervlakkige 'roest' wat je zo weg kan halen. Ga erom dat je er met iets over heen wrijft.
Ik heb het wel eens met staalwol gedaan, en het gaat er zo vanaf! Misschien dat je miniscule krasjes krijgt, maar ik kon bij mij zo direct niks bijzonders zien aan krasjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan