Roest verwijderen van Chroom

Ik heb het wel eens met staalwol gedaan, en het gaat er zo vanaf! Misschien dat je miniscule krasjes krijgt, maar ik kon bij mij zo direct niks bijzonders zien aan krasjes
Waarom zo rigoreus, wattestaafje of de punt van een T-shirt met wat chroompoets en heel even wat geduld. :? :)
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik probeerde gewoon wat. Kwam er idd later ook achter dat als je stevig met je vinger er overheen wrijft, het er ook wel af gaat. Alleen voor hoekjes is dat staalwol wel makkelijk XD
 
Thanks for the tips guys.

M'n fiets is momenteel binnen voor onderhoud en opnieuw afstellen maar van zodra hij terug is, krijgt hij een grondige poetsbeurt en zal ik het eens uittesten.
Spijtig dat ik hem vandaag nog niet terug had, ideaal tourweertje.
 
De kwaliteit van chroom is tegenwoordig bagger, dit komt door milieuregels. Het word op een andere manier verchroomt dan vroeger.

Met HD schijnt het extreem te wezen.
 
De roest weg zuren(met zoutzuur of phosfor zuur.Anders sterke badkamer reiniger) ,daarna met een propje alluminium foli de boel op poetsen.
Het allu propje laat een laagje achter wat er voor zorgt dat het langer netjes blijft .
 
Laatst bewerkt:
De roest weg zuren(met zoutzuur of phosfor zuur.Anders sterke badkamer reiniger) ,daarna met een propje alluminium foli de boel op poetsen.
Het allu propje laat een laagje achter wat er voor zorgt dat het langer netjes blijft .

In cola zit fosfor zuur.
 
Je moet de staalwol even in de motorolie dopen en niet te hard drukken tijdens het 'poetsen' ermee.
 
Ik heb een test gedaan met de steeksleutel die verroest is om die roest te verwijderen van chroom .
Met ontvetter en een propje aluminiumfolie en dat gaat die roest er heel goed af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan