roest verwijderen

23 sep 2008
46
0
veel schroeven/verndingen van mn motor zijn roestig.. is er een oplosmiddeltje om dit makkelijk weg te halen an daarna antiroest op de sprayen?
 
Regelmatig iets vochtig maken met diesel en liefst veel rijden. Diesel weghouden van remmen. Ik vertrouw diesel niet op kunststof of rubber maar heb dat nog niet zien foutgaan. NIET gebruiken als je binnenshuis stalt want die lucht wil je niet in huid, haar, beddegoed, koelkast en broodtrommel.
 
Regelmatig iets vochtig maken met diesel en liefst veel rijden. Diesel weghouden van remmen. Ik vertrouw diesel niet op kunststof of rubber maar heb dat nog niet zien foutgaan. NIET gebruiken als je binnenshuis stalt want die lucht wil je niet in huid, haar, beddegoed, koelkast en broodtrommel.



Daarom is Petroleum beter. De Peu doet het d'r ook nog op.
 
Daarom is Petroleum beter. De Peu doet het d'r ook nog op.
Het verschil in effect tussen diesel en petroleum is bijna verwaarloosbaar; allebei wel gebruikt, diesel laat langer een waasje achter op materiaal en lampenolie (zelfde familie) blijft nog langer vettig maar ontroest ook langzamer.
 
Laatst bewerkt:
Willem, zou dat kunnen werken op de tankopening van m'n brommer? Alleen daar heb ik knap wat last van roest.
Geen ervaring mee, ik vrees dat een druppeltje benzine het diesel-waasje daar wegwast. Gekke plek trouwens voor roest, je tankdop zal toch niet van alu zijn? Alu tegen ijzer lokt vreselijk bederf uit, het kleinste spoortje roest start een reactie die het alu aanvreet en de afbraak daarvan maakt dat het ijzer sneller roest ...

Er schijnt ook 1 legering van roestvaststaal te bestaan, met alu-component, die niet tegen ijzer aan mag liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan