Roest verwijderen

Firstreverse

Die hard MF'er
2 dec 2002
282
0
Castricum
Laatst had ik mijn buddy er weer eens afgehaald voor wat sleutelwerk.
Zag ik dat er wat beginnende roest op het frame zit B| .
Kan ik dit gewoon insmeren met roest-stop zonder het daarna te hoeven overschilderen?
Is dit voldoende beschermd? Heeft het goedje effect op het frame?
 
Ik zou de losse roest wegborstelen, het zaakje even goed schuren, in de roeststop zetten en daarna met een spuitbusje zwart spuiten. Als je het dan toch doet, waarom dan niet in een keer goed?

:^ Nooit iets direct over roest smeren zonder het eerst te verwijderen. Dan roest het gelijk weer verder! Nog mooier dan hierboven: schuren tot je het metaal ziet, beetje zinkspray er over en dan een paar laagjes zwart.
 
Yep, zinkspray! :}
Daarover eerst wat primer; de zinkspray heet een nogal ruw oppervlak.
Dat komt omdat je met zinkspray fijn metaalpoeder erop spuit, met een procent of 5 bindmiddel. Dit geeft een mat ruw oppervlak.
De primer egaliseert deze minuscule ruwheid, zodat de lak er mooier op komt te zitten.

Heb deze ervaring zojuist zelf opgedaan bij het spuiten van mijn tellerbehuizing.
 
Ik haal roest weg zonder krabben / schuren / poetsen: enige dagen achter elkaar iets vochtig maken met pure DIESEL.

Daarna een roest-stopper er op, D2 ofzo, dat spul wat er wit opgaat en als het ijzer proeft zwart opdroogt.

Dat spul schijnt ook geen last te hebben van het diesel-waasje.
 
Roest verwijderen doe ik met mijn nieuwe liefde ...

full
 
Hallo Oma,

En wat kan ik het beste doen tegen roest OP de uitlaat, veren (achter) en stuur...


ik vermoed weinig helaas.

je kan het netjes oppoetsen maar zonder afdoende bescherming (afsluiten van zuurstof) staat er binnen notime weer roest op.

uitlaat: kaal maken en opnieuw spuiten, valt wellicht tegen met een verchroomde

stuur: ontdoen van roest en schuren,spuiten/coaten

veren: verf zal der wel vanaf knappen, beetje gebed zonder einde? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan