Roestende ketting na minder dan 1000km?

Jeroenster

MF'er
16 jan 2008
158
0
Ik heb laatst een tsubaki kettingset er op laten zetten. Heb gewoon netjes de ketting ingespoten na elke 300km en na de regen. Tot mijn schrik zie ik dat mijn hele ketting gewoon weg roest terwijl die gewoon onder een afdakje staat met zeil dr over heen.

Zelfs de o-ringen roesten.

Verklaring hiervoor? :?

Ga zoiezo ff terug heb gewoon garantie op dat ding :Y
 
Ik heb laatst een tsubaki kettingset er op laten zetten. Heb gewoon netjes de ketting ingespoten na elke 300km en na de regen. Tot mijn schrik zie ik dat mijn hele ketting gewoon weg roest terwijl die gewoon onder een afdakje staat met zeil dr over heen.

Zelfs de o-ringen roesten.

Verklaring hiervoor? :?

Ga zoiezo ff terug heb gewoon garantie op dat ding :Y

verklaring voor roestend rubber!....--> chinees spul...
 
Laatst bewerkt:
Zou hem een keer goed schoon maken met diesel of petrolium en hem dan goed droogspuiten of rijden en hem dan weer in een goed kettingvet zetten. Ik rij zelf ook met een tsubaki goede kettingen en als je goed smeert roest ie echt niet. En ik zou na iedere regenrit ook smeren beter te veel smeren dan te weinig. Ik was een beetje moe van het smeren en ik rij dan ook al bijna 5 jaar met een pro-oiler. Hoef je alleen je flaccon bij te vullen en te controleren of hij goed smeert ben je van het gezeik af!
 
na eventueel pekel rijden ook nog vergeten af te spuiten met water en weer in te vetten ?

dan kan ie al na een paar dagen gaan roesten. In de winter zweer ik bij hard vet uit een pot, en niet alleen uit een spuitbus, want dat is dan van die dunne troep die ik er op de zomer op spuit. Dus in de winter en zeker als er pekel ligt of veel regent lekker dik met een kwast of oude tandenborstel aan de binnenzijde ketting op/insmeren.
 
en je hebt wel kamelenkuitenvet gebruikt?



Dacht dat het ooievaarskuitenvet moest zijn!!!!!!

Zonder dollen.. Ik suit mijn ketting in en vrijf hem na enige tijd weer helemaal droog.
Geen blubber op de fiets en nooit geen roestende ketting gehad. (moet ik er wel bij verklappen dat ik voor mijn werk niet zonder koekblik kan dus dat mijn motor door de weeks meestal droog op zijn plekje staat :( :( )
 
Ik rij ook s'winters in de pekel, smeer wekelijks de ketting met Forte Red Grease. Met een kwastje met harde haren aanbrengen. Is dik vet wat voorkomt dat gaat roesten. Met pekel rijden en dan onder zeiltje zetten is funest als ketting niet goed gesmeerd is. Reinigen met diesel en dan flink in vet zetten. Dan maar s'winters iets vaker velg poetsen..............

De Kale
 
Dacht dat het ooievaarskuitenvet moest zijn!!!!!!

Zonder dollen.. Ik suit mijn ketting in en vrijf hem na enige tijd weer helemaal droog.
Geen blubber op de fiets en nooit geen roestende ketting gehad. (moet ik er wel bij verklappen dat ik voor mijn werk niet zonder koekblik kan dus dat mijn motor door de weeks meestal droog op zijn plekje staat :( :( )

hehehe kan ook dat t dat was ja. die werkt ook erg goed.

nee maar zonder gein, op 1 april moet dat ff kunnen jongens ;)
en hij heeft garantie dus mooi terug en ff nieuwe erop laten leggen wah :]
succes ermee
 
Ik rij ook s'winters in de pekel, smeer wekelijks de ketting met Forte Red Grease. Met een kwastje met harde haren aanbrengen. Is dik vet wat voorkomt dat gaat roesten. Met pekel rijden en dan onder zeiltje zetten is funest als ketting niet goed gesmeerd is. Reinigen met diesel en dan flink in vet zetten. Dan maar s'winters iets vaker velg poetsen..............

De Kale

:^
Ik prefereer kwasten boven het spuiten met zo'n verdomde sppuitbus (waarbij er meer naast dan op de ketting gaat...)
 
Spuitbus dichterbij houden.
Ik heb een doos in m'n schuur staan die ik zo heb ingesneden dat de kant bij het wiel achter het tandwiel zit, en spuiten maar geen vet op de velg of grond alleen op de ketting.
 
Picaroon van de straat op en neer gaat een ketting echt niet stuk wel als je km gaat rijden. Als je peut of diesel gebruikt en je ketting is nog nat van de diesel dan hecht je vet ook niet! Ik heb zelf compressor dus ik kan hem droog spuiten, maar toen ik nog vet gebruikte en nog geen compr had reed ik hem gewoon ffies droog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan