Roestplekjes frame / achterbrug

etdm

MF'er
16 apr 2006
46
0
Hillegom
Heb wat roestplekjes op mn frame waar ook de lak wat begint af te bladderen :? .

Hoe kan ik hier het best iets aan doen?

TDM850 4tx 1996

bijv dank voor de tips :}
 
Ik ken jou motor niet maar de achterbrug van mijn vrouw's XJ900F heb ik gewoon met Hammerite gedaan. Je hebt dat in verschillende kleuren en het ziet er echt goed uit. Droogt erg glad op.
 
Zachtjes met lapje diesel enige malen, met uren of een dag tussenpoos, "strelen" en daarna dun aanstippen met Noverox of D2 uit de doemarkt (gaat er wit op en hardt bij aanraking met ijzer of dunne roest zwart uit).

Is de machine zwart, dan ben je klaar. Overschilderen mag, ik zou bij Kruidvat of nog meer zaken kijken naar nagellak in de goede kleur.
 
Ik lees DIESEL en NAGELLAK en daar is Willem :)

Willem, ik moet altijd wel om je lachen. Of je tips altijd bruikbaar zijn, laat ik in het midden, maar je hebt vaak wel aparte verhalen.

:} :} *O* *O*
 
Zal idd ff goegelen over die hammerite.

Verder mensen nog suggesties? ;)

Hammerite is o siliconenbasis. Dat betekent dat je voortaan ook alleen maar hammerite kan gebruiken. (Heb ik mij laten vertellen)

Gewoon goed schoonschuren/borstellen met staalborstel ontvetten met thinner en dan 1 laag ijzermenie , aflakken met 2-3 laagjes autolakspuitbus.
 
Hammerite is o siliconenbasis. Dat betekent dat je voortaan ook alleen maar hammerite kan gebruiken. (Heb ik mij laten vertellen)

Gewoon goed schoonschuren/borstellen met staalborstel ontvetten met thinner en dan 1 laag ijzermenie , aflakken met 2-3 laagjes autolakspuitbus.

Aardig wat suggesties zo :} ..., kilowattknijper lees net je bericht, heb echter vanmiddag toch al Hammerite gehaald, zowel de lak als de primer hiervoor. Mocht jouw verhaal waar zijn dan blijf ik gewoon Hammerite gebruiken. (maar waarom eigenlijk :?
Ik hoop echter dat het blijft bij die paar kleine plekjes die die ik nu op mn achterbrug heb. Heb ook een paar roterende staalborsteltjes voor de boor gehaald. Schijnt toch het best te zijn om te reinigen.

iig bedankt allen :W *D :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan