Rok straps, wat is jullie ervaring?

Hedcandy

MF veteraan
17 aug 2006
21.375
1
Aangezien mijn spanbanden toch langzaam ruimte geven en mn tas losser gaat zitten, ben ik op zoek naar een alternatief.
Nu kan ik ook een extra spin meenemen, maar ik heb mn oog laten vallen op de zgn Rok Straps.

full

full


Mijn vraag is wie deze reeds gebruikt en wat de ervaringen zijn.
Is de buckle bijv sterk genoeg als er flinke spanning op komt te staan?
De combinatie spanband/elastiek spreekt me wel aan, evenals de lussen waarmee je ze aan de motor bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
elastiek... oftewel elastisch... oftewel je bagage kan bewegen... Combineer dat met plastic klicksysteem van spanband aan elsatiek...
Misschien okay om een regenpakje achterop mee te nemen maar meer ook niet.
 
Ooit gebruikt David?

Werkt top, geen probleem. Ja, ze moeten tijdens je reis een keertje nagetrokken worden maar dat komt door de beweging van je bagage onder last / bij vibratie. Ik ben er erg tevreden over, ook met een volle 70 liter bagagerol. Ik vind het erg handig en het is een snel systeem in gebruik.
 
elastiek... oftewel elastisch... oftewel je bagage kan bewegen... Combineer dat met plastic klicksysteem van spanband aan elsatiek...
Misschien okay om een regenpakje achterop mee te nemen maar meer ook niet.
Ik heb er een aquariumpomp in een doos van 50x30 mee vast gezet, ging prima.
 
Ik ben dus bij mijn huidige motor niet tevreden over de spanbanden.
Mijn idee is dat dit (stugge) elastiek de spanning erop houdt en voorkomt dat ze gaan 'uitlopen'.
Alleen die plastic klip...

Ik lees elders trouwens ook alleen maar positieve recensies, dus ga het wel serieus overwegen aan te schaffen.
 
Ik zorg er met gewone (stevige) spanbanden altijd voor dat mijn bagage niet kan bewegen. Ook niet tijdens het rijden.
En dat is relevant omdat? :z Top bijdrage zo haha.

1) je hebt het product nooit gebruikt
2) je herkent het probleem van ts niet

en toch weet je bij een conclusie uit te komen over de kwaliteit :Y
 
Laatst bewerkt:
Na 10 jaar met spanbanden rond te hebben gereden heb ik ook deze straps aangeschaft. Deze heb ik nu een jaar of 4. Ik ga nooit meer terug naar spanbanden. In tegenstelling tot wat David schrijft blijft de bagage met deze banden véél beter liggen. Dit komt omdat bagage in een roltas onderweg zijn plaats gaat zoeken, spanbanden zitten daarna los maar een elastiek veert mee. Dit is natuurlijk geen elastiekje als van een boterhammenzakje of een ouderwetse spin, maar een sterke taaie stiek.
Het werken met die klik dingen is trouwens ook erg handig en zeer degelijk.
Gewoon kopen en je zult het zelf ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ze ook, erg tevreden over. Zijn ook heel veelzijdig, kunt ze op tig manieren gebruiken. Ik gebruik ze om mn tas onder de buddy door vast te maken, wegens gebrek aan goede bevestigingspunten
 
elastiek... oftewel elastisch... oftewel je bagage kan bewegen...
:? Ik heb jaren gereden met een spin + bagagenetjes - ik heb nog nooit recht hoeven leggen? Kweste van gewoon meteen goed vastmaken :)


Wat betreft deze banden: daar heb ik geen ervaring mee. Er zitten zo te zien geen haakjes aan maar lussen, ik vraag me af of dat handig is. Dat beperkt het aantal punten waar je ze aan vast kunt haken?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de strap ook door de lus halen zo kan hij eigenlijk overal wel bevestigd worden. Enige probleem dat ik af en toe heb is dat ze wat te kort zijn. Maar ze vast ook in langere uitvoereingen te koop.
 
Ik heb besloten dat ik ze ga aanschaffen, eigenlijk hoor ik van de gebruikers alleen maar positieve reacties, dank hiervoor!

Volgende week gaan ze mee naar Luxemburg voor een tripje.
 
Werken super!
Strap door de lus halen en ergens op de motor vast maken, andere kant haak je ergens anders achter en klik!
Hoeft ook maar 1 x de de afstand in te stellen, en dan is het click & go ;)
De roltas op deze foto zit ook met deze rok straks vast :Y
full
 
Alleen dat zie je op deze foto eigenlijk helemaal niet goed -O-
 
Laatst bewerkt:
Motozoom 2 tientjes voor de 106 cm versie en 27 euries voor de 140 cm versie,
ik denk dat ik er ook maar aan begin, heb nou van die ratels, en die blijf je toch bijstellen.
 
Motozoom 2 tientjes voor de 106 cm versie en 27 euries voor de 140 cm versie,
ik denk dat ik er ook maar aan begin, heb nou van die ratels, en die blijf je toch bijstellen.
Hee dat is vreemd, bij motoport hebben ze alleen twee verschillende breedte maten?
Heb de brede genomen voor 19,95 (daar staat op lengte max 150)
 
Hee dat is vreemd, bij motoport hebben ze alleen twee verschillende breedte maten?
Heb de brede genomen voor 19,95 (daar staat op lengte max 150)

Goede keus!

Die smalle doen het overigens ook prima (volle roltas, tent etc. heb ik er mee vast gezet).

De kunststof clip gaat echt niet kapot. Ze liggen bij mij naast de gewone spanbanden in de kast maar als er iets mee moet op de motor pak ik altijd de rok straps. Veel makkelijker vast te zetten en door het elastiek altijd strak.
 
Het is elastisch dus helemaal vast zit het niet.

Ideaal zijn elastieken bij het opbinden van een tas op je zadel.
Daarna "echt" vastzetten met gewone spanbanden.
 
elastiek... oftewel elastisch... oftewel je bagage kan bewegen... Combineer dat met plastic klicksysteem van spanband aan elsatiek...
Misschien okay om een regenpakje achterop mee te nemen maar meer ook niet.

Het is elastisch dus helemaal vast zit het niet.

Ideaal zijn elastieken bij het opbinden van een tas op je zadel.
Daarna "echt" vastzetten met gewone spanbanden.

Volgens mij hebben jullie ze nog nooit gebruikt... ik heb ze nog nooit hoeven aan te trekken na een stuk rijden en het zat altijd goed vast.


Wat betreft deze banden: daar heb ik geen ervaring mee. Er zitten zo te zien geen haakjes aan maar lussen, ik vraag me af of dat handig is. Dat beperkt het aantal punten waar je ze aan vast kunt haken?

Zoals hierboven ook al genoemd, lusje onder een beugel door, het andere einde van de strap door de lus, klaar. Super simpel en je kunt ze bijna overal aan vast maken.


@TS: ik ben benieuwd wat je er van vindt!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ze nu voor t eerst....top!
Dik tevreden. Idd het elastiek zorgt er juist
voor dat de de spanning erop blijft.
 
SUPER.
vorig jaar +/- 3000km met de roltassen op de zijkoffers met de rokstraps.
geen centje pijn, na spannen nooit nodig geweest.
ik ga over 2 weken met 200% vertrouwen in die dingen Frankrijk van boven naar onder en weer terug rijden.
ik zeg vooral gewoon kopen dat spul.
 
Ik heb zelf standaard een paar onder de buddy liggen, de kleine versie dan.
Mateloos handig als ik een keer iets moet meenemen.
Het gele elastische stuk is erg stug, waardoor hetgene wat je vastzet echt niet van de plek komt.
 
@TS: ik ben benieuwd wat je er van vindt!
Net terug van 4 dagen Luxemburg en dus 2x 400 km met bagage gereden... ze zijn prima bevallen!
Snelheden tot 150 km/u gereden op de snelweg, alles zat rotsvast. Ook weggetjes met gaten en kuilen alles zat vast.

Ja, mij dus prima bevallen en ik kan het iedereen aanraden :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan