"rommelend" geluid uit motorblok CBR600

Menuw

MF'er
2 jun 2004
163
0
Zutphen
Ik heb hier een CBR600 staan, en als 't apparaat stationiar draait, hoor je een rommelend, grommend zwaar geluid (jaja, lekker te beschrijven) uit het blok komen. Ik heb 't idee dat je 't ook een beetje voelt als je op de motor zit. Zodra je de koppeling inknijpt is 't geluid helemaal weg. Het blokje loopt verder prima, schakelt brilliant, allemaal goed.

Ik heb even bij m'n eigen VFR geluisterd, en die maakt precies hetzelfde geluid, maar veel minder hard/nauwelijks hoorbaar. Ik heb bij meer motoren geluisterd, en ook wat mensen gevraagd, en opzich is dat geluid niet echt vreemd, maar ik vind 't bij die CBR errug hard.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is?

Alvast bedankt!
 
Nokkenasketting spanner?

D'r komt altijd wel wat geluid van de nokkenasketting, maar als de spanner defect is, kan ie een hoop lawaaieriger worden. En het is een bekende kwaal van CBR'retjes.
 
nokkenasketting en/of spanner is het niet aangezien het geluid weg is wanneer je de koppeling inknijpt. Het is gewoon de koppeling zelf die je hoort....is normaal en kan geen kwaad zolang het binnen de perken blijft natuurlijk ;)

Kom anders maar is luisteren naar de koppeling van m'n Brikkedor, dat is pas rommelen :+
 
nokkenasketting en/of spanner is het niet aangezien het geluid weg is wanneer je de koppeling inknijpt. Het is gewoon de koppeling zelf die je hoort....is normaal en kan geen kwaad zolang het binnen de perken blijft natuurlijk ;)

Kom anders maar is luisteren naar de koppeling van m'n Brikkedor, dat is pas rommelen :+
Ok, sorry, niet goed gelezen. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan