Ronald aan de bak

Die heb ik er al naar gevraagd hoe hij het aangesloten heeft. Maar niet specifiek zoals ik het nu bedacht heb.

Arjan? ;)
 
Hahaha dus Erwin..


Maar dat gaat niet gebeuren.

Ff gedachtengang: de benzine pomp is voor een injectie systeem, hoge druk dus?
Als ik nou een deel van mijn tank ca 3liter gebruik om in te pompen en bovenaan deze ruimte een retourleiding naar de tank terug. Dan heb ik toch een werkend systeem icm de carburateurs?

Of gaat er dan iets niet goed?

Ja, maar de druk die je dan op dat extra tankje krijgt, komt ook op de carburateurs. Want je retour leiding zou dan wel een duims slang moeten zijn. Zit er geen slangpilaar onder aan die tank? Of kun er die niet in maken. Is veel eenvoudiger. En zorg voor voldoende filters, heb ik ook geleerd. Van al dat geknutsel krijg je troep in je tank, en daar kunnen pompen niet tegen. Ook al is het maar een flintertje rubber van een benzineslang.
 
Dat was dus de drukregelaar linksboven lees ik net in kwastert z'n topic.

@slijptol
De pomp zit bovenop de tank? Deze zuigt de benzine dan ook aan? Of is alles linksboven voor de drukregelaar?

Wat zit er in het bakje onderop de kofferruimte?

En stel dat ik de tank een katsleeg rij, ontlucht de pomp dan zelf of heb ik dan een uitdaging haha....

Leer weer een hoop bij zo.
 
In het bakje onder de tank zit een klein extra tankje waarop ook de pomp gemonteerd zit.
De tank kats leeg rijden heb ik al een keer voor je gedaan en dan moet je dus inderdaad duwen als de pomp bovenop zit.
Heb ik dus ook al voor je gedaan en daarna besloten dat de pomp onder de tank moet komen
 
deze pomp, lage druk, nog geen 3 tientjes. Ik gebruik deze ook altijd voor de extra benzinetanken. Te koop bij bijvoorbeeld Paruzzi.

full


Deze pomp is zelfaanzuigend en kan dus boven de tank gemonteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Oké, degene die ikzelf gevonden had kan wel rechtstreeks naar de carburateurs voeden dacht ik.

Dan is dat een betere optie. Alleen eens kijken voor een soort reserve of iets dat aangeeft dat de peut haast op is. Normaal houdt ik ook de kmstand in de gaten dus in principe geen must...
 
Dat heb ik ook. Ik heb twee pompen gebruikt. Die zijn elk aangesloten op een benzinekraan. De ene kraan staat op 'on' de andere op 'reserve' . Als de benzine op is svhakel ik dmv een wisselschakelaar over op de pomp die aan de reservestankraan slurpt.

De perszijde ban de pompen heb ik gekoppeld dmv een t-stuk.
 
Ook Leuk speelgoed. Bak met power, maar stuurt het ook nog aardig?

Wij hebben nog een vulcan 1500 hier. Onderin dikke pret, maar bochten ff wat kalm aan doen.
 
De pomp die ik bedoelde slaat ook af op druk. Deze kan je rechtstreeks op een carburateur aansluiten. Het is een membraan pomp, als er niks te verpompen valt beweegt het membraan niet en stopt de pomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan