Ronald aan de bak

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
Goedemorgen allemaal, na een aantal opwellingen en vele hersenspinsels gaat het dan toch gebeuren.. Mijn suzuki gn400 bratcafe ding wordt als het goed is aankomende zondag opgehaald. Dubbele gevoelens bij maar ja. Spijt moet je hebben van dingen die je gedaan hebt ipv dingen die je had moeten doen toch :+

Ff voorstellen is gewenst :$

Ik ben Ronald, al enige tijd op mf aanwezig. Heb een aantal motoren en wilde altijd al een keer een zijspan. Dat lijkt er nu van te komen *O* ik had mijn zinnen op wilholms span gezet,die durfde het niet meer aan ivm de keuring plicht en aankoop van nieuwe projectmotor. Snap ik volledig. Er is door Willem een nieuwe optie op een span gekomen. Zijn kameraad had nog een span staan.... Even wezen kijken en ik ga de sprong wagen.

Wat het precies is, een Gr650 met verlorex en tal van aanpassingen. Later meer hierover, ik heb nog niks.

Solo rijden doe ik op mijn yamaha trx 850
Of de Vulcan 1500. En de gn400....

De vulcan is door vrouwlief gekaapt haha maar ik mag hem nog wel lenen gelukkig ;)
Deze staat momenteel al veel te lang op de brug om grondig aangepakt te worden. Dat wil ik dan ook eerst afmaken voordat ik met het project zijspan bezig ga.....
Maargoed, ik vind sleutelen prachtig,werk teveel en rijd te weinig. Bekend verhaal denk. Woon in omgeving heerenveen, huisje boompje beestje het hele pakket. Ik zou de kleine man graag meenemen, oa daarom een zijspan.
Mijn gn project staat bij brikken en klassiekers
Mijn vulcan project bij choppers en de trx daar lullen we in het trx topic over.

Hier ff plaatjes. het zijspan volgt zodra hij echt van mij is. *D


DSCF2120-HDR by Ronald Zijlstra, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
welkom hier! Met je smaak is iig niets mis.
blijft een mooie fiets zo'n TRX. en de GN mag er ook best zijn (al is het dan wel kabouterformaat ;) )
 
Haha, dank je.

Maar als ik hem naast de trx zet valt het behoorlijk mee hoe klein hij is. Verkijk je je ook snel op.

Ik wil met de gr ook een beetje de bratstyle café kant op.

Loop inmiddels al met allerlei vragen haha.
Oa er moet nog een stoeltje in de bak... Maar afmetingen heb ik nog niet.

Ik wil straks eerst oefenen zonder passagiers..... Schijnt nogal even wennen te zijn en tis wel kostbare lading zeg maar haha
 
Ik wil straks eerst oefenen zonder passagiers..... Schijnt nogal even wennen te zijn en tis wel kostbare lading zeg maar haha

Welkom, en wat je waarschijnlijk al weet; in het begin voorzichtig aan. Mijn ervaring is dat zeker in het begin een beetje gewicht in de bak wel prettig is.
 
Dank u, ik was idd van plan om een zandzak in de bak te gooien. Kleine man weegt net iets meer als 25kg. Is voor het idee bijna gelijk.

Iemand een idee qua afmetingen en mogelijkheden voor een stoeltje in een verlorex 562bak?
 
En weer een zijspan rijder erbij. Mooi :]
In de openingspost maak je melding van keuringsperikelen.
Staat je nieuwe aanwinst al wel als zijspan te boek, dus L4e op de rdw site?
Anders heb je nog 3 dagen om dat kosteloos, online, te regelen
Maar misschien wist je dat al
 
Kan beter een zak grind nemen, dat ruimt makkelijker op als die lek raakt. Of nog beter; stoeptegels 8-)


voor dat ik er een LPG tank in had liggen had ik altijd twee 5 liter jerrycans achter/onder het stoeltje gepropt. dat hoef je niet op te ruimen... en als je onverhoopt die extra kilo's liever niet meer mee hebt laat je ze gewoon leeg lopen
 
En weer een zijspan rijder erbij. Mooi :]
In de openingspost maak je melding van keuringsperikelen.
Staat je nieuwe aanwinst al wel als zijspan te boek, dus L4e op de rdw site?
Anders heb je nog 3 dagen om dat kosteloos, online, te regelen
Maar misschien wist je dat al

jazeker. dat is allemaal al geregeld.
het enige waar ik op wacht is de meneer met de beurs })
dan gaat de gn de garage uit en moet ik wat opruimen....

nog interesse voor een honda cb750kz dohc O-)
 
ik had in mijn 562 een Kartstoeltje op een zelfgemaakt frame gezet.
Daar zitten de kids mooi met veel zijdelingse steun in en dat in combinatie met een 4 punts gordel.

https://www.facebook.com/EHE.bikes/...4414020620990/507859435943115/?type=3&theater

als je door deze link een beetje heen en weer bladert, vind je vanzelf meer foto's


beetje naar links aan het klikken geweest :$ :$

dat was een beste klapper met die bus -O-

ja ik weet het..... kom ook kijken oud nieuw...
maar schrok wel van het plaatje... hoe kwam dat?
 
Welkom Ronald! Je zult er vast geen spijt van krijgen, altijd gezellig bij de zijspanners!

Ik ben in het verleden lang aan het wikken en wegen geweest om een TRX van een zijspan te voorzien.... Altijd al een mooi apparaat gevonden.....
 
Welkom Ronald ik ga je vast waarschuwen,
zijspanrijden knutselen kan heel verslavend zijn haha. :Y

Maar voor je vragen zul je hier zeker goed advies krijgen, misschien ook iets om over na te denken,
eind augustus is er een zijspantreffentje in het noorden van Luxemburg, kun je ook wat ideen opdoen *O*
 
Welkom Ronald! Je zult er vast geen spijt van krijgen, altijd gezellig bij de zijspanners!

Ik ben in het verleden lang aan het wikken en wegen geweest om een TRX van een zijspan te voorzien.... Altijd al een mooi apparaat gevonden.....


Ik ook. Maar wilde hem toch ook graag als solo houden. Daarom ook zwaar geïnteresseerd in schwenker topics aan het meelezen geweest. .. Tot nog toe nog niet de knoop door durven hakken. Wie weet raak ik verslaafd straks en ga ik get toch doen ;)

Allen bedankt voor zo'n warm welkom.
Ben nu nog soort hangaround hahaha :+
 
Mannen ik ken ze. Ook alle filmpjes. Heb het al helemaal int hoofd hoe het zou kunnen maar vind mijn trx zo leuk om lekker ff rondje te doen. Durfde het daarom ook nog niet aan. Maar wie weet als ik de smaak te pakken krijg.....

Eerst deze maar ff ophalen als alles meewerkt en dan proeven van het rijden met een zijspan. Heel anders als schwenker maar gewoon het idee. En vind zo'n oud luchtgekoelde twin nou eenmaal super. Dus ja eerst dit en daarna zien we wel hoe het loopt.

Tis iig een gezellige kant van het forum haha dat heb ik al wel door.
 
Krijg ik net een naar bericht van de koper....















Wil hij hem woensdag al ophalen *O*

Alhoewel dan is hij wel echt weg.... Net nog even een klein rondje gedaan. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan