Ronald aan de bak

Ronald zegt net dat de naloop op ongeveer 40 mm staat.

Niet teveel naar de stand van de latten kijken zo heb ik het natuurlijk niet gemeten
full


full
 
Yup ;)

En harry is wel gek maar dan vooral van zijspanrijden :)

Was er ook niet bang voor maar meten is weten natuurlijk. Voorloop zijspan wiel grofweg 220mm. En hij stuurt behoorlijk goed. Rechtuit en bochten maar bij fanatiek rijden dan ist wel werken :P vinnik leuk. Je mag best ervaren wat er gebeurt allemaal *D
 
Ronald zegt net dat de naloop op ongeveer 40 mm staat.

Niet teveel naar de stand van de latten kijken zo heb ik het natuurlijk niet gemeten [afbeelding]

[afbeelding]
Dan zit de naloop wel goed. Op de onderste foto lijkt het nog steeds of de bovenste kroonplaat langer is, maar je lat loopt evenwijdig aan de vorkpoten, het zal dus gezichtsbedrog zijn. Een vorkbrace moet dan afdoende zijn.
22 cm voorloop is niet veel, dat is zelfs voor Oostblok normen weinig, doe je voorzichtig in linker bochten?
 
maar die heb ik ook echt grofweg gemeten....

kortom hij stuurt voor wat ik er van gemerkt heb best behoorlijk goed. rechtdoor is ook geen probleem wat ook wel lekker...
 
De kroonplaten in deze motor zijn inderdaad verlengd, zie maar eens op mijn topic.
Dat zijn exact dezelfde. (ik kan het weten , heb ze zelf gemaakt) In principe is het hetzelfde idee wat die guzzi man ,(Ed Poels oid) vroeger deed.

Ik rijd er ook mee en ja het tordeert iets, maar ik weet uit ervaring dat Ronaldt zijn span behoorlijk strak stuurt met dit systeem , mede door het kleinere wiel , en kortere vork dan die van mij.
als je de boel nog strakker wil , kun je beter naar schommel of naafbesturing.
Je moet wel behoorlijk sportief rijden om hinder van het torderen te ondervinden, tegen die tijd zit je ook al aan de grens van grip met je banden.
Dus brace erin en lekker knallen met dat ding , en als je nog sneller wil zou ik ook over ander schoeisel gaan nadenken.
 
Dat ben ik aan het doen Willem, schoeisel en flink oefenen intussen :P

Een ralfie is zoiets als nosedive lijkt me?

Daar heb ik nog geen neiging van gemerkt. Sturen doet hij inderdaad, voor zover ik erover kan spreken, behoorlijk goed. Ook wanneer je behoorlijk op het gas gaat. Qua bocht doortrekken en uitaccelereren enzo.

Ben er zeker blij mee. Hij lijkt me aardig te passen. Tis dat ik merk dat de linkerkeering het niet heel leuk meer vind en het magneetje wat er steeds afgetikt wordt bij wat fanatiek rijden. ;)
 
Hoe lager je zwaartepunt ligt des te minder gauw het kan gebeuren. Vooral hoogpotige en zacht afgeveerde combinaties hebben er het snelste last van
 
Even een banden vraag.

Beide wielen zijn 15inch. Voor blijft motor of scooter band.

Keuze uit 165/45/15---165/50/15---155/55/15

Hoogte zou resp op 74,25--82,5--90,75 mm zijn
Gewoon doen wat je mooi vind of hoe lager hoe beter (alleen het erop krijgen zal een gekloot zijn.)
 
Hoe lager de band, des te minder rolt ie in de bocht. Ik heb rondom 155/55/15.
Dat rollen vangen sommigen op door met een hogere druk te rijden. Ik las hier op het forum achter 3 bar en de rest 2.5 bar.

Zelf vond ik dat achter nogal hard en heb het verlaagd naar 2.5

Jij kunt wat met tandwielen spelen toch? Dan maakt het achter niet veel uit. Ik heb met het autobandje een kleinere diameter dan standaard en dus wat meer toeren. Trekt wel super.
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad, hij trekt als een beer nu maar dat resulteert ook in nogal hoog toerig lopen en aardig verbruik.
wil dus tov de verhouding van nu naar een iets kleiner tandwiel achter. maar dat komt wel goed. ik kan de een bijna overslaan.. dus daar kom ik wel uit.

155/55 is 82.5 bandhoogte. met 165/45 kom ik op 74.25 mm maar die zal wat rond staan op de achtervelg.

achtervelg is 3.5j en zijspan velg is 4j.

welke banden heb jij dan GS??

dit vind ik wel wat:
http://www.tirendo.nl/auto/banden/f..._kwcid=al!666!3!80493715081!p!!g!!federal-595
 
Dat begreep ik inderdaad ook van harry. Dat gooi en smijtwerk vind ik wel leuk moet ik zeggen haha
 
Ik vind van wel, prima. Het zachtere lijkt mij handig ivm grip. Nu hoorde ik van bijv Enigma dat bij hun de vellen eraan hangen bij intensief gebruik in de bergen bijv (haarspeldbochten).

Ik heb er overigens nog minder voor betaald, dacht toen 33eu/stuk. Wel bij Oponea, goede ervaring mee. Dus daar kun je niet echt een bult voor vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan