Rond benzinedop moet gespoten worden

dtneet

MF'er
6 mrt 2014
103
21
Amstelveen
Nu heb ik eindelijk een hele nette blauwe XT-600E gevonden en had hier wel een klein carburateur probleempje mee. Inmiddels opgelost. Alleen voordat ik het mechanisch had opgelost heb ik een flesje carburateur reiniger van Wijnn's in de tank gedaan. Zou geen kwaad kunnen zeiden ze.

Nou, echt wel. Na een paar maanden bladderde de verf rond de tankdop er af en waarschijnlijk kroop het agressieve goedje door onder de lak rondom de tankdop. Hierdoor zijn een paar blaasjes ontstaan die met tankdop er op goed zichtbaar zijn.

Nu wil ik de blaasjes verwijderd hebben en het weer rondom de dop netjes hebben.
Ik dacht aan een ring te laten spuiten rondom de dop met een iets donkerdere kleur of mat zwart.

Heeft iemand tips om alleen dit weer netjes te (laten) maken, en eventueel door wie?

Grt. Rene
 
_O- Zelfs veel beter, je dacht toch niet dat bij de lakfabrikanten de tijd heeft stil gestaan.

_O- Neuh maar je dacht toch ook niet dat (milieu) eisen minder streng zijn geworden, veel lak is tegenwoordig watergedragen en dat kan veel minder hebben, moet je maar eens een vogelpoepje te lang op je auto laten zitten |( Fabrikanten moeten aan steeds strengere milieu eisen voldoen en daar wordt de lak niet sterker van.
 
Laatst bewerkt:
_O- Neuh maar je dacht toch ook niet dat (milieu) eisen minder streng zijn geworden, veel lak is tegenwoordig watergedragen en dat kan veel minder hebben, moet je maar eens een vogelpoepje te lang op je auto laten zitten |( Fabrikanten moeten aan steeds strengere milieu eisen voldoen en daar wordt de lak niet sterker van.

Een vogelpoep welke heel lang op glas of het beste zuurbestendige RVS blijft liggen laat op den duur een beschadiging achter.

Bij normaal gebruik gaan auto's tegenwoordig vele jaren langer roestvrij door het leven dan vroeger, tectyleren is al heel lang historie door de beter coatings van de auto, zelfs rondom de benzine dop waar regelmatig geknoeid wordt zie je na vele, vele jaren geen lak beschadigingen behalve wat verkleuringen.
 
Hier kunnen we nog een hele tijd over doorgaan, de meningen en ervaringen zijn er over verdeeld zullen we maar zeggen......Ik weet wel dat bij mijn oudste motor de lak nog het beste is ook rond de benzinedop dit in tegenstelling tot 2 "nieuwere" motoren.
 
Laatst bewerkt:
Hier kunnen we nog een hele tijd over doorgaan, de meningen en ervaringen zijn er over verdeeld zullen we maar zeggen......Ik weet wel dat bij mijn oudste motor de lak nog het beste is ook rond de benzinedop dit in tegenstelling tot 2 "nieuwere" motoren.

Vaak zijn de beschadigingen rond de dop de oorzaak van het niet goed afsluiten van de verf laag, het meest kwetsbare gebied is de overgang van het lak naar de blanke deel van de vulopening.
 
_O- Neuh maar je dacht toch ook niet dat (milieu) eisen minder streng zijn geworden, veel lak is tegenwoordig watergedragen en dat kan veel minder hebben, moet je maar eens een vogelpoepje te lang op je auto laten zitten |( Fabrikanten moeten aan steeds strengere milieu eisen voldoen en daar wordt de lak niet sterker van.


juist wel..praat geen "vogelpoep" _O-

water gedragen is beter geworden en daar komt nog bij...oh shit ik ga een geheim vertellen...wordt altijd afgelakt met 2k HS conventionele blanke lak....in mijn geval chrystal clear..dat is nano techniek..dus dichter van structuur en krasvaster en harder als alle oude lakken bij elkaar....jammer weer een praatje op een verjaardag om zeep geholpen...sry O-)

T.S.
jou tank is zeker over gespoten,hoeft niet perse el cheapo geweest te zijn,maar zoals gezegd dat is het meest kwetsbare gedeelte,als dat open springt door het openen en dichten van de dop ofzo..loopt er benzine,vocht,middelen onder de blanke lak...kan je niks aan doen...plaatselijke oplossing is er niet omdat het helaas onder de verf naar beneden loopt...!
beetje fatsoenlijk bedrijf herstelt dit keurig voor je voor een plus minus 150 euro...!

succes ermee..!
 
juist wel..praat geen "vogelpoep" _O-

water gedragen is beter geworden en daar komt nog bij...oh shit ik ga een geheim vertellen...wordt altijd afgelakt met 2k HS conventionele blanke lak....in mijn geval chrystal clear..dat is nano techniek..dus dichter van structuur en krasvaster en harder als alle oude lakken bij elkaar....jammer weer een praatje op een verjaardag om zeep geholpen...sry O-)

Een vriend van mij die autospuiter is denkt daar toch anders over.....vraag het 10 autospuiters de helft is het met jou eens de andere helft met mij, zoals ik als zei de meningen zijn er over verdeeld.
 
T.S.
jou tank is zeker over gespoten,hoeft niet perse el cheapo geweest te zijn,maar zoals gezegd dat is het meest kwetsbare gedeelte,als dat open springt door het openen en dichten van de dop ofzo..loopt er benzine,vocht,middelen onder de blanke lak...kan je niks aan doen...plaatselijke oplossing is er niet omdat het helaas onder de verf naar beneden loopt...!
beetje fatsoenlijk bedrijf herstelt dit keurig voor je voor een plus minus 150 euro...!

succes ermee..!

Voor sommige tanks is er wel een "oplossing" het verdiepte deel waar benzine kan blijven staan niet spuiten, voor zover dit natuurlijk af wordt gedekt door de tankdop.
 
Laatst bewerkt:
over de nieuwere lakken. wat mij altijd op valt wanneer je een nieuwere auto ziet rijden met een behoorlijk scherpe deuk, dat de lak er dan nog gewoon keurig erop zit. vroeger sprong de lak er eenvoudiger af. het lijkt wel of de nieuwere lakken flexibeler zijn.
 
over de nieuwere lakken. wat mij altijd op valt wanneer je een nieuwere auto ziet rijden met een behoorlijk scherpe deuk, dat de lak er dan nog gewoon keurig erop zit. vroeger sprong de lak er eenvoudiger af. het lijkt wel of de nieuwere lakken flexibeler zijn.

En dunner, daarom flexibeler ? wat heel veel scheelt in de kosten.
 
Vorige week net mijn Benz van 30 jaar oud laten uitdeuken (forse hagelschade) bij een uitdeuker zonder spuiten, erg goeie lak zei hij niks mis mee, polijstbeurtje erover daarna en hij is weer als nieuw!
 
Laatst bewerkt:
Bij deze tank bv, het vergeelde deel heb ik niet opnieuw laten spuiten, verf er af gehaald is nu gewoon kaal metaal.

$_1.JPG
 
Ik durf het bijna niet te zeggen........ Hij is overgespoten.
Dit was duidelijk te zien nadat ik de blaasjes had weggesneden.
Wel een hele mooie paarsachtige kleur.

Maakt het voor mij wel makkelijker om gewoon met Hammerite aan de slag te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan