Ronde stekker Gerbing verwarmde kleding: welk type stekker is dit?

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.624
1.260
Deventer
Ik maak al jaren gebruik van verwarmde handschoenen van Gerbing. Bij motor 1 is de bekabeling zo voorbereid, dat ik de handschoenen als dat nodig is makkelijk kan aansluiten. Ik heb daarvoor de bijgeleverde draadjes gebruikt.
Ik wil nu ook op motor 2 de mogelijkheid hebben om de handschoenen aan te sluiten. En ik wil de bedrading zo netjes mogelijk wegwerken. En daarvoor zelfgemaakte draden te maken. Passende draad vinden zal het probleem niet zijn. De stekkers (nog) wel.

Weet een van jullie welk type stekkers er door Gerbing gebruikt worden?

Ik heb een plaatje ter voorbeeld bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Gerbing stekker.pdf
    186,6 KB · Weergaven: 39
Oplossing
Deze dus:
Stekker recht 5.5 mm 2.1 mm
En
Handschoen kant

De maten staan er allemaal bij op de pdf en bij Conrad kun je ook kijken. naar alternatieven inbouw enz.
Succes.

Bij check lijkt het allemaal te kloppen, standaard dus.
(en ja ik lees de schijfmaat af de stekker is er al tussen uit ☺️ , leuke vertekening zie ik nu het lijkt net of ik die plooi meet, de handschoen ligt er 10 cm onder)

IMG_3052.jpeg
en als je deze nou gewoon koopt??? Ben je toch in één keer klaar???
Nee, niet in een keer klaar. Want het moet op de moeilijke manier. Mijn manier, aangesloten op de plek waar ik het wil. En de draden precies zo lang als ik dat wil.
 
Ik moet idd de stekker hebben. Dat was ook de vraag in mijn startpost 😁
Als je dat setje koopt, heb je iig de stekker die je op je motor kan monteren, zou de hele zin zijn, sorry voor de incompleetheid. Je vertelt er ook niet bij dat je afbeelding de stekker is die in de stekker gaat die jij nodig hebt, dat moeten we allemaal maar gokken


1607720130127.png
 
Kijk wel uit met zelfbouw dat je niet blijft hangen aan de motor als je onderuit gaat / van de motor weg loopt.

Die Gerbing pluggen zijn bedoeld om los te floepen als je toch wegloopt zonder ze los te koppelen.

Als je totale vrijheid wil.. is een accu geen optie?
 
Weet niet of ik helemaal snap wat je wil, maar een gewone 12 volt sigarettenplug en dan deze kabel extra gebruiken een optie?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201211-220206_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201211-220206_Samsung Internet.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 2
@Rob RD sorry dat ik niet compleet genoeg ben geweest. Ik ben dus op zoek naar het type male en female spelverdeler zoals gering ze toepast. Met als voorbeeld van een male en femaledeel het plaatje wat in in de openingswoord toevoegde.
 
Tsss telefoontypen ...en autoaanvullen...
godver nou, je lijkt wel een turk, sorry, een dronken turk

Maar effe voor mijn beeldvorming: Kan je met zo'n aansluitsnoertje zoals jij in die PDF (handig hoor) hebt staan het stekkertje van de ene kant van de kabel in de andere kant van de kabel prikken, zoals @zantzakkie zijn stekkertje insinueert???
Past het dan ook, zonder geweld toe te passen?
 
godver nou, je lijkt wel een turk, sorry, een dronken turk

Maar effe voor mijn beeldvorming: Kan je met zo'n aansluitsnoertje zoals jij in die PDF (handig hoor) hebt staan het stekkertje van de ene kant van de kabel in de andere kant van de kabel prikken, zoals @zantzakkie zijn stekkertje insinueert???
Past het dan ook, zonder geweld toe te passen?
Rustig maar! De wereld vergaat toch niet?
Maar om op je vraag terug te komen: ja, dat denk ik van wel.
 
Ben hier in het verleden ook mee bezig geweest en ook passende (contra) stekkers gevonden door het origineel mee te nemen naar een elektronicazaak. Maarrrr rrrrr, de kwaliteit was allemaal zo qud/niet bestand tegen wat (trek)belasting, dat de uiteindelijke oplossing het beste was een originele kabel te kopen met aangegoten stekkers en deze op lengte te maken dmv solderen en krimpkous.
 
Deze dus:
Stekker recht 5.5 mm 2.1 mm
En
Handschoen kant

De maten staan er allemaal bij op de pdf en bij Conrad kun je ook kijken. naar alternatieven inbouw enz.
Succes.

Bij check lijkt het allemaal te kloppen, standaard dus.
(en ja ik lees de schijfmaat af de stekker is er al tussen uit ☺️ , leuke vertekening zie ik nu het lijkt net of ik die plooi meet, de handschoen ligt er 10 cm onder)

IMG_3052.jpeg
 
Oplossing
Klasse :t
Maar heb ik toch nogh een vraag aan @ex-motorloos , die connectortjes zijn prielwerk om aan te solderen, wat is je beweegreden om dat te ondernemen terwijl de aangegoten stekkertjes zo veel bedrijfszekerder zijn? :? Ik mag in mijn werk bijvoorbeeld geen Patchcables gebruiken met aangeknepen stekkers... Je kan de bedrading aan die aangegoten stekkers toch als bedrading in een draadboom verwerken?
 
Die Gerbing verlengkabels zijn wel erg duur voor wat ze zijn.
Ik heb er ook eens zelf een verlengkabel voor gemaakt.
Ik ben gewoon naar een electronica winkel geweest en daar hadden ze passende mannelijke en vrouwelijke stekkers om te solderen,het bleek een standaard maat te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan