Ronde stekker Gerbing verwarmde kleding: welk type stekker is dit?

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.608
1.246
Deventer
Ik maak al jaren gebruik van verwarmde handschoenen van Gerbing. Bij motor 1 is de bekabeling zo voorbereid, dat ik de handschoenen als dat nodig is makkelijk kan aansluiten. Ik heb daarvoor de bijgeleverde draadjes gebruikt.
Ik wil nu ook op motor 2 de mogelijkheid hebben om de handschoenen aan te sluiten. En ik wil de bedrading zo netjes mogelijk wegwerken. En daarvoor zelfgemaakte draden te maken. Passende draad vinden zal het probleem niet zijn. De stekkers (nog) wel.

Weet een van jullie welk type stekkers er door Gerbing gebruikt worden?

Ik heb een plaatje ter voorbeeld bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Gerbing stekker.pdf
    186,6 KB · Weergaven: 39
Oplossing
Deze dus:
Stekker recht 5.5 mm 2.1 mm
En
Handschoen kant

De maten staan er allemaal bij op de pdf en bij Conrad kun je ook kijken. naar alternatieven inbouw enz.
Succes.

Bij check lijkt het allemaal te kloppen, standaard dus.
(en ja ik lees de schijfmaat af de stekker is er al tussen uit ☺️ , leuke vertekening zie ik nu het lijkt net of ik die plooi meet, de handschoen ligt er 10 cm onder)

IMG_3052.jpeg
Ik weet niet of het niet veel handiger is om handschoenen te kopen,met de batterij er gelijk in,die heeft mijn zoon en bevallen prima
Merk Macna 3 verschillend temperaturen lion accu,in 4 uur op te laden.
 
Ik weet niet of het niet veel handiger is om handschoenen te kopen,met de batterij er gelijk in,die heeft mijn zoon en bevallen prima
Merk Macna 3 verschillend temperaturen lion accu,in 4 uur op te laden.
Dat zou voor mij met een tiental verschillende motoren en kortere ritten zeker een optie zijn, maar hoe lang verwarmen die? Als die het korter uithouden dan de rit duurt kom je nog met kouwe jatten thuis... Goed, de optie om ze onder het gebruik ook aan te sluiten op je boordspanning is dan misschien wel een idee, maar dat maakt dan die batterij weer overbodig
 
Dat zou voor mij met een tiental verschillende motoren en kortere ritten zeker een optie zijn, maar hoe lang verwarmen die? Als die het korter uithouden dan de rit duurt kom je nog met kouwe jatten thuis... Goed, de optie om ze onder het gebruik ook aan te sluiten op je boordspanning is dan misschien wel een idee, maar dat maakt dan die batterij weer overbodig
Ik weet niet hoelang ze warm blijven,mijn zoon is er heel tevreden over
Mijn zoon moet ze hebben omdat hij een vaatziekte heeft,en zonder handschoenen zijn vingers onderkoelt worden en helemaal wit worden wat erg pijn doet
 
Klasse :t
Maar heb ik toch nogh een vraag aan @ex-motorloos , die connectortjes zijn prielwerk om aan te solderen, wat is je beweegreden om dat te ondernemen terwijl de aangegoten stekkertjes zo veel bedrijfszekerder zijn? :? Ik mag in mijn werk bijvoorbeeld geen Patchcables gebruiken met aangeknepen stekkers... Je kan de bedrading aan die aangegoten stekkers toch als bedrading in een draadboom verwerken?
Ik heb er vertrouwen omdat ik een draad aan een connector kan solderen. Vertrouwen en ervaring. Daarom wil ik losse onderdelen. En geen compleet snoer voor veel geld die ik vervolgens toch nog moet aanpassen.
 
Ik weet niet of het niet veel handiger is om handschoenen te kopen,met de batterij er gelijk in,die heeft mijn zoon en bevallen prima
Merk Macna 3 verschillend temperaturen lion accu,in 4 uur op te laden.
Ik rij bij voorkeur geen korte stukjes. En heb een hekel aan wachtten. Op bijvoorbeeld opladen. Daarom bedraade verwarmde handschoenen.
 
Ik begrijp het helemaal,maar er zitten 2 batterijen bij,zou genoeg zijn voor 10 uur
Ik denk niet dat je 10 uur achter elkaar rijd
zelfde stelling als bij een elektrische auto... je rijdt toch niet zo vaak meer dan 300 km op een dag, je kan dan toch s`nachts of tussendoor laden? Ook dat past me niet, en wil ik daarom ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan