Ronde vlekken op nieuwe titanium Akra, hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nino

MF veteraan
24 jun 2007
7.708
1
Toen ik vanmiddag de motor uit de schuur haalde schrok ik toch wel een beetje.
Mijn mooie Akra zit vol lichte vlekken, paar aan de zijkant maar het meeste bovenop?
Het komt niet door een vloeistof want de motor en de schuur zijn droog en de vlekken
zijn rond.
Rij wel zonder Db-killer en er komt af en toe een klapje uit de uitlaat maar dit
zal de oorzaak toch niet zijn?
Zou dit een garantiegeval zijn?
Motor is net een paar maanden oud!

5895077314_1ed275085b_b.jpg


Ik baal echt giga!!!
 
Mijn mooie Akra zit vol lichte vlekken, paar aan de zijkant maar het meeste bovenop?
Het komt niet door een vloeistof want de motor en de schuur zijn droog en de vlekken
zijn rond.

Niet door een vloeistof? Die ronde vlekken kunnen alleen ontstaan door druppels....van een vloeistof dus.....
 
Niet door een vloeistof? Die ronde vlekken kunnen alleen ontstaan door druppels....van een vloeistof dus.....
Je zou dan toch zeggen dat er wel ergens een streepje op zou zitten? Op de zijkant loopt de
vloeistof dan toch naar beneden?
Ga zo wd40 proberen, bedankt allemaal voor de reacties.
 
Zou mij niets verbazen als er inderdaad nog de folie omheen zit, de sticker wordt er meestal los bijgeleverd, dus die plak je er dan zelf op. titanium pijp wordt maar handwarm, dus de folie brand er niet af. Ben benieuwd. Bij mijn titanium barracuda pijp zat er namenlijk ook folie omheen toen ik hem nieuw binnenkreeg.
 
Laatst bewerkt:
Zou mij niets verbazen als er inderdaad nog de folie omheen zit, de sticker wordt er meestal los bijgeleverd, dus die plak je er dan zelf op. titanium pijp wordt maar handwarm, dus de folie brand er niet af. Ben benieuwd.

Ik ga nu de wd40 proberen maar heb de motor met 500km gekocht van een
particulier, de originele uitlaat heeft er nooit onder gezeten en de dealer
heeft hem zo klaargemaakt.
Daarom ga ik er eigenlijk wel vanuit dat er geen folie meer op zit.
 
Die folie kan er zo perfect opzitten dat t lijkt alsof 't er niet opzit.
Ga maar eens peuteren met een nagel aan een uiteinde,lijkt idd dat de folie omhoog komt op die plekken..
 
Ik ga nu de wd40 proberen maar heb de motor met 500km gekocht van een
particulier, de originele uitlaat heeft er nooit onder gezeten en de dealer
heeft hem zo klaargemaakt.
Daarom ga ik er eigenlijk wel vanuit dat er geen folie meer op zit.

Ik heb vaker een nieuwe motor gekocht, en ging er dan ook altijd van uit dat mijn remklauwen wel vastzaten, maar dat was ook niet altijd zo. Mensen maken fouten, vooral in deze gehaaste wereld. Fijn datje zoveel vertrouwen in je dealer hebt, maar het blijven mensen, en die maken nu eenmaal fouten, inclusief mezelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaker een nieuwe motor gekocht, en ging er dan ook altijd van uit dat mijn remklauwen wel vastzaten, maar dat was ook niet altijd zo. Mensen maken fouten, vooral in deze gehaaste wereld. Fijn datje zoveel vertrouwen in je dealer hebt, maar het blijven mensen, en die maken nu eenmaal fouten, inclusief mezelf.

Ik ken de dealer eigenlijk niet eens :+
Net wd40 gebruikt en het is al een heel stuk weg. Nog even gekeken of het
folie is maar kan echt geen randje vinden. Zal hem over een paar uurtjes nog
eens doen, misschien is het dan helemaal weg.
Bedankt voor alle reacties.
 
Toen ik vanmiddag de motor uit de schuur haalde schrok ik toch wel een beetje.
Mijn mooie Akra zit vol lichte vlekken, paar aan de zijkant maar het meeste bovenop?
Het komt niet door een vloeistof want de motor en de schuur zijn droog en de vlekken
zijn rond.
Rij wel zonder Db-killer en er komt af en toe een klapje uit de uitlaat maar dit
zal de oorzaak toch niet zijn?
Zou dit een garantiegeval zijn?
Motor is net een paar maanden oud!

[http://farm6.static.flickr.com/5156/5895077314_1ed275085b_b.jpg (afbeelding)]

Ik baal echt giga!!!
krijg je trouwens ook korting op je banden? je gebruikt namelijk maar de helft

:P
 
Het kan ook vet of siliconen o i d zijn.
Bij mijn gekleurde blue flame heb ik dit ook als
er vet op geknoeid is.
Hierdoor lijkt de laklaag doorzichtig te worden.

Even wassen met en sopje en het is weer opgelost.
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan