Rondetijden auto's op Zandvoort

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Op de site van JvdG las ik dat hij met een racewagen op Zandvoort heeft gereden.
Hij heeft zijn transpondernummer opgegeven, dus de rondetijden zijn na te gaan
op MyLaps: gemiddeld zo in de 2:16, 2:17, met als snelste ronde 2:14.

Zijn die auto's nou zo veel langzamer dan de ZAC-motoren? Ik neem aan dat
dit zelfs zonder ‘onze’ GP-chicane is? Of zie ik iets over het hoofd? :?
 
Nou de korte versie zal wel niet, want dat is het helemaal langzaam. Wat voor auto hij reed staat niet in het stukje, maar ik vermoed een Seat. Het ligt trouwens vast niet aan Jurgen, want die kan echt wel sturen, ook in een auto. Hij zat in het team met Jantje Lammers, en die kan helemaal rijden.

Maar ik had gedacht dat die auto's veel harder de bocht door konden :?
 
Ze waren vorige week aan het karten en die zette op het GP circuit ff 1.43 neer.
...... dat wordt de volgende hobby maar denk ik :Z
 
GP circuit zonder chicane
Ferrari F1 onder de 1:20
Formule 3 1:34
DTM Mercedes 1:36
BMW Compact (325i) 1:56
Alfa 156 2:01
Seat Ibiza D 2:16

Het is dus maar waar je een motor mee wil vergelijken.
Een 1:20 zal wel lastig worden ...
 
Circuitrijden doe je met een motorfiets,niet met een auto.......is minder spannend ;)

Al zou ik best wel eens een dagje met iets leuks willen karren op het circuit :) ,voor de gein.
 
Dat formule-auto's en DTM's snel waren wist ik. De rest valt me tegen 8-)
 
Hoeveel zou het eigenlijk voor 'ons' schelen als je niet door de GP-chicane gaat maar gewoon volgas door richting Scheivlak? Vijf seconden?
 
Hoeveel zou het eigenlijk voor 'ons' schelen als je niet door de GP-chicane gaat maar gewoon volgas door richting Scheivlak? Vijf seconden?
Dat ga ik a.s Maandag eens proberen :+

Jaren geleden had je de wel bekende sterrendagen op Zandvoort.
Was heel leuk,tot dat het misging met mij(1985).
Juist dat gedeelte naar boven waar we nu de chicane induiken.,kwam te ver naar links in de Slotersmaker en ging zandje happen e.d...barre dag.
 
Bij de test van het GP-circuit anderhalf jaar geleden hebben we gereden met en zonder chicane. Scheelde bij mij toen ongeveer 6 seconde op een rondetijd van ca 2:30 (was toen in februari zo'n 4 graden).

We kwamen er toen wel achter dat de GP-chicane zonder extra pillonen of matten te gevaarlijk is en dat voor het Scheivlak omhoog met 200+ ook te gevaarlijk is: mijn motor kwam daar helemaal los en scheelde niet veel met bacohuisje dat daar staat ....
 
ik meen me te herinneren dat ik eens een keertje een artikel in moto73 heb gelezen:

christian albers in een mercedes E55 AMG tegen onze jurgen op een standaard Yammie R6.

dat scheelde iets van 10 seconden in het voordeel van jurgen geloof ik.

met formule auto's is het een ander verhaal. die hebben een veel hogere bochtensnelheid.

Een maat van mij rijdt formule renault 2000: over het scheivlak heen die bocht rechts naar beneden neemt hij met dik 180 in 4 of 5 geloof ik. Met de motor ben je al een goeie als je daar met 140 doorknalt geloof ik he...........

dus dan weet je waar het verschil zit :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan