RONDJE Col de Nivolet niet te doen met motor???

Robmw

Die hard MF'er
20 mei 2002
540
2
Doetinchem
Kwam in zoektocht naar mooie cols col de Nivolet tegen [N45 28.716 E7 08.532] - echt een prachtige gelegen behoorlijk hoge col [2612] in NW Italië. Zelf nog nooit geweest in die hoek!
Colle_del_Nivolet.jpg


De Col is vanaf Pont Cavanese over de SP400 dus asfalt weg te bereiken, gaat na ca. 1 km over in breed gravel pad goed te rijden met motor, maar tussen N45 31.267 E7 10.519 en N45 31.482 E7 12.012 laat OSM een wandelpad zien van ca. 3,5km.
del_Nivolet.jpg


RONDE rijden lijkt me onmogelijk, gezien ook feit dat G Maps (satelliet) helemaal geen pad meer laat zien [plaatje].
wandelpad_Nivolet.jpg

NB: met tyre kreeg ik de route niet gemaakt, vandaar de bolletjes om route te markeren.

Iemand wel eens daar geweest en weet hoe het zit?
 
Laatst bewerkt:
Op Youp-tube staan wat flimpjes als je op col de nivolet zoekt.
Misschien kan je daar wat mee.
 
Kom ik dit net tegen in Dangerous roads - er is blijkbaar ook een 3,5km lange tunnel - maar deze gaat helaas niet onder dat wandelpad door1
link naar DR Nivolet info
Ook lees ik dat het door mij genoemde wandelpad idd alleen geschikt is voor MTBs - geen rondje op de motor dus helaas. Dat wordt bij evt. bezoek dus terug rijden!
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien (op google streetview, foto aug. 2011 is er rijdend van zuid naar noord via de SP50 een slagboom die de weg blokkeert en daarnaast staat een verkeersbord dat luid: verboden om in te rijden. Ik denk dus dat het permanent gesloten is voor o.a. motorrijders en dat dit gekomen vanaf de SR23 van Noord naar Zuid niet anders zal zijn. '(

Mocht je echter het bord niet snappen en ook de bedoeling van de slagboom niet begrijpen zou je het risico kunnen nemen om er omheen te rijden.. :9 Dit raad ik echter af want wat je daarna aantreft weet ik ook niet :X ....(behalve kwaad kijkende voetgangers, een houten kruis en een riviertje
 
Kom ik dit net tegen in Dangerous roads - er is blijkbaar ook een 3,5km lange tunnel - maar deze gaat helaas niet onder dat wandelpad door1
link naar DR Nivolet info
Ook lees ik dat het door mij genoemde wandelpad idd alleen geschikt is voor MTBs - geen rondje op de motor dus helaas. Dat wordt bij evt. bezoek dus terug rijden!

Dus toen was ik iets te traag met mijn reactie :+ -O- ...Mountainbike kopen? ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Kwam in zoektocht naar mooie cols col de Nivolet tegen [N45 28.716 E7 08.532] - echt een prachtige gelegen behoorlijk hoge col [2612] in NW Italië. Zelf nog nooit geweest in die hoek!
[afbeelding]

De Col is vanaf Pont Cavanese over de SP400 dus asfalt weg te bereiken, gaat na ca. 1 km over in breed gravel pad goed te rijden met motor, maar tussen N45 31.267 E7 10.519 en N45 31.482 E7 12.012 laat OSM een wandelpad zien van ca. 3,5km.
[afbeelding]

RONDE rijden lijkt me onmogelijk, gezien ook feit dat G Maps (satelliet) helemaal geen pad meer laat zien [plaatje].
[afbeelding]
NB: met tyre kreeg ik de route niet gemaakt, vandaar de bolletjes om route te markeren.

Iemand wel eens daar geweest en weet hoe het zit?

Als de passen gesloten zijn,zoals nu,kun je er met tyre niet overheen navigeren helaas.
 
volgens de Denzel is deze col gewoon te rijden zit een 3.5 km tunnel en inderdaad gravel lijkt me een mooi ding goede tip
 
volgens de Denzel is deze col gewoon te rijden zit een 3.5 km tunnel en inderdaad gravel lijkt me een mooi ding goede tip

De Col zelf is volgens de Denzel wel bereikbaar, maar het gaat TS om het maken van een rondje en dat gaat niet lukken. Hij is alleen via de Zuidzijde bereikbaar, en niet via de Noordzijde. Volgens Denzel eindigt ongeveer 2 km na de pashoogte het asfalt, waarna je nog 1km gravel kunt rijden voor je de afsluiting tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt,maar deze route is in tyre opgezet en Rob vraagt zich af(denk ik)waarom hij geen route kan maken.
Nee, dat van Tyre (G maps) weet ik, die houdt real-time afsluitingen in de gaten.

Het is een dusdanige mooie pas dat ik die zeker een keer (hoeft niet direct met motor) wil bezoeken!
Echter opnemen in een route betekent dus een flink stuk omrijden. Dat kost qua tijd een dagdeel en een groot deel van de route er heen lijkt me niet echt interessant. Vandaar mijn vraag of het toch (makkelijk) te doen zou zijn offroad - NIET DUS ;) :) '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan