Rondje Duitsland, Frankrijk, Zwitserland met de Beemer.

Ik heb een RAB Ascent 500 long. Dat is de XL versie.

Productomschrijving​

  • De Ascent 500 Long Slaapzak van Rab is een met RDS gecertificeerd 650 FP eendendons gevulde mummy.
  • Deze slaapzak is breed gesneden en biedt veel comfort.
  • De slaapzakken maken gebruik van lichtgewicht en slijtvast gerecycled Pertex Quantum als buitenstof.
  • Het dons dat waterafstotend gemaakt is door een fluorcarbonvrije behandeling van Nikwax zorgt ervoor dat de isolatiewaarde zo lang mogelijk in stand blijft, door het effect van vocht zoals transpiratie en condens te minimaliseren.
  • De Ascent 500 is de zeer breed inzetbare allrounder.
  • Uitermate geschikt voor avonturen waarbij het kwik ook wel eens rond de nul graden kan uitkomen.
  • Deze extra lange uitvoering is geschikt voor gebruikers tot 200cm.
Tnx. Ze schrijven wel dat het tot min zoveel comfortabel is maar is vaak een bla bla verhaal nu is het live getest. Is natuurlijk persoons gebonden maar toch.
 
Mooi verhaal Oene, ben ook graag alleen op pad, laatst 6 dagen Duitsland gedaan, maar meer ri oosten, Harz en dan zuid Thüringerwoud en dan door dwars over naar Zwartewoud, Elzas ,Vogezen , Ardennen. Die oosthoek was heerlijk rijden, weinig dorpjes en anders erg klein en geen stoplichten. Er zijn gebieden waar niet lekker door te komen is, veel lintbebouwing idd. Ik ben minder van de passen en meer van het glooiende. De campings verschillen idd enorm van soort, erg veel vasteplekken campings zonder ziel, zeg maar. Ik heb de TT laten werken op "spannende routes" 🤪 en dat doetie goed, snel was deze keer geen noodzaak dus kom je over hele kleine minder gstrakke wegen, maar wel genieten.
Kortom het heeft allemaal wat 🤣
Ik heb nu ontdekt dat ik ook meer van de 'long and winding roads' ben dan al die haarspelden op de Alpenpassen. Daarom had ik de Stelvio ook overgeslagen. En dat soort winding roads vind je vooral in het middelgebergte.
 
Tnx. Ze schrijven wel dat het tot min zoveel comfortabel is maar is vaak een bla bla verhaal nu is het live getest. Is natuurlijk persoons gebonden maar toch.
Ik had onder mijn Ali matje (zo'n luchtbedje met kleine blokjes) een alu iso matje. Glimmende kant naar boven. Dunne schuim aan de onderkant. Dunne onderkleding en sokken aan. Mutsje op het hoofd. Capuchon van de slaapzak helemaal aangetrokken. Eigenlijk lig je dan helemaal in je slaapzak. Alleen klein gaatje voor frisse lucht.
 
Leuk verslag om te lezen, staat op de lijst om ook een te gaan doen dus bedankt voor de inspiratie 👍
 
Ik heb nu ontdekt dat ik ook meer van de 'long and winding roads' ben dan al die haarspelden op de Alpenpassen. Daarom had ik de Stelvio ook overgeslagen. En dat soort winding roads vind je vooral in het middelgebergte.
Blijkbaar zijn er dus meer motorrijders die niet zo nodig alleen U-turns en hoge cols hoeven te rijden.
Als je dat hier op MF meldt wordt dat bijna als een misdrijf beschouwd(?)
Ik ga ook voor de heerlijk wijd lopende bochten ipv scherpe haarspelden. Een max hoogte van 1000m is dan vaak wel genoeg!

Hoge cols rijd ik wel, maar is voor mij niet favoriet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan