Rondje Europa 2006

Yuk Foo

MF veteraan
10 mrt 2004
1.181
0
Tilburg
Ik had hier al eens wat over gepost. Maar Oma heeft dat topic weggejaagd ofzo. Kan het in ieder geval niet meer vinden. Vandaar een nieuwe post.

In het voorjaar ga ik met PDvD weer wat bergpassen rijden.
De routes zijn uitgewerkt in printformaat en GPS formaat. Dus misschien dat iemand er wat aan heeft. Er zitten in ieder geval behoorlijk wat uurtjes in om het allemaal zo uit te puzzelen dat de routes over de leukste wegen gaan en per dag toch niet te lang worden.
Een en ander is hier te vinden.

Begin juli hoop ik de piccies en video te kunnen posten. Op de website kun je nu naast de routes al wat voorpret vinden van foto's van eerdere tripjes.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
full


O ja. En voordat er een discussie begint over wat men het maximaal op een dag te rijden aantal km vindt. We hebben al wel vaker zo'n tripje gemaakt en toen waren de afstanden behoorlijk langer. Dit is wat ons betreft goed te doen. Maar dat zal per persoon verschillend zijn.
 
Best leuk daar lekker :] door de pasjes. Ik ben vaak in See geweest en wij gingen altijd naar Mallaun, de schoonzoon is een belg, en er word dus ook nederlands gesproken, zelf wilde we een keertje naar vervaldi, alleen kwamen we doorweekt aan, en was het hotel gesloten daar! :( (dus weer naar Mallaun *O* )

Nu heb ik je route van See naar het zwarte woud eens zitten bekijken, en de weg langs de Bodensee is in en in triest. :X

Je kunt beter naar Sigmaringen gaan en daar de Donautal route oppakken, deze gaat over Beuron naar Tuttlingen (L277). Dit is echt een prachtige route, je zult er geen spijt van krijgen als je het doet! :}

Je route word er wel iets langer door, maar als je een goede slaapplaats zoekt, dan kun je ook in Blumberg terecht. Zur Linde vond ik maar een suffe bedoeling, het staat aangeprezen als "motorhotel" maar daar kon ik buiten een paar boekjes vrijwel niets van merken. :N (als we over hetzelfde "Zur Linde" hebben,zie foto) Ik weet zeker als je 1 keer in Blumberg geweest bent, dat je wel zult zien dat de eigenaar daar het wel begrepen heeft. 8-)

full


Ik wil gerust de route in Mapsource voor je maken van de Donautal, is geen probleem.

:)
 
Nu heb ik je route van See naar het zwarte woud eens zitten bekijken, en de weg langs de Bodensee is in en in triest. :X

Je kunt beter naar Sigmaringen gaan en daar de Donautal route oppakken, deze gaat over Beuron naar Tuttlingen (L277). Dit is echt een prachtige route, je zult er geen spijt van krijgen als je het doet! :}

Ik wil gerust de route in Mapsource voor je maken van de Donautal, is geen probleem.

:)
Als je me die route Donautal kunt mailen zou dat heel tof zijn. (yukfoo(apestaart)motorvision.nl). Dan kan ik deze 1 op 1 overnemen of deze aan het eerste stuk van onze route plakken. Of heb ik het zo al? > Alternatieve route van See naar Oberwolfach
(over Ravensburg en Sigmaringen ipv lamgs de Bodesee)
full


Zur Linde is niet 1 herberg. Het heet eigenlijk Touring Relaxi. Het zijn een aantal accomodaties in en rond Oberwolfach waar je als motorrijder terecht kunt. Het originele Zur Linde is nu meen ik het restaurant.
Op de motorbeurs nog met de eigenaar gesproken. Aardige lui, die het in mijn ogen toch echt wel hadden begrepen.
 
De route klopt zo, je zult er zeker geen spijt van krijgen!

We zijn een paar jaar geleden ook van See naar Blumberg (zwarte woud) gereden, enn man-o-man wat was dat een grote doffe ellende, het rijd niet door, schiet niet op, en absoluut een non-motorstraat.

Toen wij bij Zur linde aankwamen zijn we ook doorverwezen naar een appartement ergens een paar honderd meter verder op, maar we konden daar wel eten en drinken.
We vonden het echt niets bijzonders, alleen een eigenaar die het nogal nodig vond om zich de hele avond op te dringen met motorpraatjes... :N . Misschien had ie z'n dag niet, of lag het aan ons, kan natuurlijk ook, maar ik vond het verder maar een suffe bedoeling.Hopelijk hebben jullie meer plezier daar, het bier smaakte iig wel! })
 
Ik zou route 5 anders nemen, die hebben we eens gereden van Annecy via Albertville, kleine St.Bernhard, Aosta, Gr. St.Bernhard en zo richting Martigny. We zijn zelf bij Martigny rechtdoor richting Aigle gereden, en van daaruit tussendoor naar Interlaken (erg mooie weg). Verder een leuke route en idd te doen qua KM's. Veel plezier gewenst!

full
 
Ik zou route 5 anders nemen, die hebben we eens gereden van Annecy via Albertville, kleine St.Bernhard, Aosta, Gr. St.Bernhard en zo richting Martigny. We zijn zelf bij Martigny rechtdoor richting Aigle gereden, en van daaruit tussendoor naar Interlaken (erg mooie weg). Verder een leuke route en idd te doen qua KM's. Veel plezier gewenst!
Soortgelijke route heb ik ook nog overwogen. Maar het werden dan nogal veel km. En we gaan helaas niet bij iedere accomodatie (te weinig vakantiedagen) meerdere dagen verblijven en rijden de dag daarna van Lax naar Tenna. En dat is ook al een behoorlijke rit. Wilde de dag daarvoor dan het aantal km binnen de perken houden. En over de Route des Grand Alpes moet ook mooi zijn.
Maar ik zal als ik tijd heb toch ook nog eens wat met je suggestie gaan puzzelen met MapSource. Thanx.
 
Soortgelijke route heb ik ook nog overwogen. Maar het werden dan nogal veel km. En we gaan helaas niet bij iedere accomodatie (te weinig vakantiedagen) meerdere dagen verblijven en rijden de dag daarna van Lax naar Tenna. En dat is ook al een behoorlijke rit. Wilde de dag daarvoor dan het aantal km binnen de perken houden. En over de Route des Grand Alpes moet ook mooi zijn.
Maar ik zal als ik tijd heb toch ook nog eens wat met je suggestie gaan puzzelen met MapSource. Thanx.

Annecy - Aigle valt mee, we hebben de helft in de stromende regen gereden, en hebben rustig aan gedaan. Mijn vriendin reed voor het eerst echt in de bergen, dus het tempo lag laag. Nog warm gegeten onderweg. Nee, voor een ervaren rijder is hotel Post makkelijk te halen als je onderlangs rijdt. Wij vertrokken pas na een uur of 10 gezien we eerst de tent enzo in moesten pakken, daar hebben jullie geen last van.
 
Annecy - Aigle valt mee, we hebben de helft in de stromende regen gereden, en hebben rustig aan gedaan. Mijn vriendin reed voor het eerst echt in de bergen, dus het tempo lag laag. Nog warm gegeten onderweg. Nee, voor een ervaren rijder is hotel Post makkelijk te halen als je onderlangs rijdt. Wij vertrokken pas na een uur of 10 gezien we eerst de tent enzo in moesten pakken, daar hebben jullie geen last van.
Enige waar wij "last" van hebben is dat we ca. 200 km zuid west van Annecy starten en dat hele vervelende (NOT) weggetje door de Gorges de la Bourne en Gorges de Engins moeten rijden. Dat scheel ca. 4 uur met een start vanaf Annecy.
En om nu om 06.00u al op de motor te gaan zitten...(wil ik best doen, maar PDvD niet vrees ik.)
 
Enige waar wij "last" van hebben is dat we ca. 200 km zuid west van Annecy starten en dat hele vervelende (NOT) weggetje door de Gorges de la Bourne en Gorges de Engins moeten rijden. Dat scheel ca. 4 uur met een start vanaf Annecy.
En om nu om 06.00u al op de motor te gaan zitten...(wil ik best doen, maar PDvD niet vrees ik.)

Zeg wie klaagde er nou dat 7.30 zijn nest uitkomen voor de megameeting te vroeg was? Ik heb nergens problemen mee hoor als ik maar op tijd er in kan liggen...
 
Hmm, route ziet er goed uit hoor! Misschien toch maar 's wat van m'n vakantiedagen gaan opnemen dit jaar...
 
Uhm, heb nog ruim 8 weken vakantie staan, waarvan er pas 3 ingepland *O*

Ik denk dat ik wel ff tijd heb... :Y *O*
 
Route van See naar Oberwolfach is aangepast. Die gaat nu door het Donautal.
Met name het eerste stuk langs de Bodesee is niet echt mooi. Goede suggestie dus om door het Donautal te rijden. Thanx Herr Flick.
donautal.jpg


Voor wie toch langs de Bodesee wil en een iets kortere route wil rijden staat de oude route er nog als alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Route van See naar Oberwolfach is aangepast. Die gaat nu door het Donautal.
Met name het eerste stuk langs de Bodesee is niet echt mooi. Goede suggestie dus om door het Donautal te rijden. Thanx Herr Flick.
(Afbeelding)

Voor wie toch langs de Bodesee wil en een iets kortere route wil rijden staat de oude route er nog als alternatief.

Yummie... mooi plaatje!
 
Route van See naar Oberwolfach is aangepast. Die gaat nu door het Donautal.
Met name het eerste stuk langs de Bodesee is niet echt mooi. Goede suggestie dus om door het Donautal te rijden. Thanx Herr Flick.
(Afbeelding)

Voor wie toch langs de Bodesee wil en een iets kortere route wil rijden staat de oude route er nog als alternatief.


Het zwarte woud is m'n speeltuintje, gemiddeld kom ik er 2 keer per jaar. O-)
Donautal is echt te gek, hier nog een piccie van afgelopen maart (uitzichtpunt donau, water stond toen erg hoog)

full


En, waar hebben we anders een forum voor...

Have fun!

:]
 
Het zwarte woud is m'n speeltuintje, gemiddeld kom ik er 2 keer per jaar. O-)
Donautal is echt te gek, hier nog een piccie van afgelopen maart (uitzichtpunt donau, water stond toen erg hoog)

(Afbeelding)

En, waar hebben we anders een forum voor...

Have fun!

:]

Ik zie geen asfalt... lekkere bochtjes...alleen een grote sloot met water :9
 
Ja hee ik ben gewoon iemand die graag plaatjes kijkt... ik wil niet in een boek lezen hoe mooi iets is... ik wil het in het echt zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan