Rondje Europa

Yuk Foo

MF veteraan
10 mrt 2004
1.181
0
Tilburg
Twee weken geleden (begin mei 2005 dus) hebben PDvD en ik een rondje door Europa gereden.
We wilden kijken of we leuke routes in elkaar konden puzzelen om van de ene naar de andere motorherberg te rijden en een aantal populaire bestemmingen voor een motorvakantie.
Snelwegen hebben we zo veel mogelijk vermeden en we hebben geprobeerd de lengte van de routes tot ca. 500 km per dag te beperken.
We hebben onder andere gereden in
- Ardennen
- Vogezen
- Vercors
- Franse Alpen
- Dolomieten
- Italiaans/Oostenrijkse Alpen
- Bregenzerwald
- Vogelsberg
- Eifel

We hebben veel bochtjes hebben gepikt en heel veel gezien.

De foto's en het verslag van ons "rondje" Europa kun HIER vinden.
 
Sfeerimpressie 8-)

full


 
Zodan ga je iedereen hier ff lekker zitten maken !ik mot nog 2 maanden wachten eer dat ik ken ! ;(
Maar wel gaaf,leuke route iedergeval ! :]
 
Ow, gaaf!!!
Ik kan nie wachten - vriendlief (bikebuilder) en ik gaan zoiets ook doen komende zomer - in elk geval binnendoor richting de Dolomieten...
 
Zitten nog te dubben wat we willen. Denken aan slowakije maar dit lijkt me ook een mooie route. Gaan pas begin sept dus moeten nog heeeel lang wachten. Hebben jullie deze route uit een boekje of zelf uitgestippeld met overnachtingen e.d.?
 
Zitten nog te dubben wat we willen. Denken aan slowakije maar dit lijkt me ook een mooie route. Gaan pas begin sept dus moeten nog heeeel lang wachten. Hebben jullie deze route uit een boekje of zelf uitgestippeld met overnachtingen e.d.?
Uit een boekje. Neu. Dat is niks voor ons. We schrijven liever zelf het boekje.
We hebben gewoon gekeken waar we ongeveer heen wilden (welke streken) en hebben daar wat motorherbergen/hotels gemaild. Daarna hebben we mbv gedetailleerde kaarten (volg zoveel mogelijk de wegen met een groen lijntje erlangs, met zoveel mogelijk hoogteverschil en indien mogelijk langs het water, was de formule) globaal de routes bepaald. Met behulp van www.map24.com hebben we deze in detail nagelopen voor de routebeschrijvingen.
De routebeschrijvingen die we zo hebben opgesteld klopten voor 95%. Na afloop hebben we de resterende 5% aangepast. Routes zouden nu dus moeten kloppen.


Daar is overigens best wel veel tijd in gaan zitten. Voorpret vond ik dat. Maar als je dat gepuzzel niet leuk vindt en minder tijd hebt: feel free om onze routes te gebruiken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Uit een boekje. Neu. Dat is niks voor ons. We schrijven liever zelf het boekje.
We hebben gewoon gekeken waar we ongeveer heen wilden (welke streken) en hebben daar wat motorherbergen/hotels gemaild. Daarna hebben we mbv gedetailleerde kaarten (volg zoveel mogelijk de wegen met een groen lijntje erlangs, met zoveel mogelijk hoogteverschil en indien mogelijk langs het water, was de formule) globaal de routes bepaald. Met behulp van www.map24.com hebben we deze in detail nagelopen voor de routebeschrijvingen.
De routebeschrijvingen die we zo hebben opgesteld klopten voor 95%. Na afloop hebben we de resterende 5% aangepast. Routes zouden nu dus moeten kloppen.


Daar is overigens best wel veel tijd in gaan zitten. Voorpret vond ik dat. Maar als je dat gepuzzel niet leuk vindt en minder tijd hebt: feel free om onze routes te gebruiken natuurlijk.

of je laat je helpen met toertjes, bv door duitsland :+
 
Ja "inspiratie" door anderen is zeker heel belangrijk! Dat ritje binnenkort naar het Teutoburgerwald gaat mooi worden. Zou tof zijn als je gelegenheid ziet om mee te rijden.

ik doe mijn best, als het weer mooi is, mijn banden niet op zijn en ik zelf aanspreekbaar ben (haha) dan rijden we mee
 
JIJ HEBT TOEVALLIG GEEN gps BESTAND NATUURLIJK.. ??? :)
Nope. Een GPS heb ik (nog) niet. Ik vindt die dingen nog steeds erg duur in verhouding tot het geringe gebruik dat ik er van zou maken. En om een route zo leuk mogelijk te plannen, gebruik ik toch een kaart.

ik doe mijn best, als het weer mooi is, mijn banden niet op zijn en ik zelf aanspreekbaar ben (haha) dan rijden we mee
Snap ik helemaal. Als je kunt, zou dat helemaal top zijn.
 
ik ben sinds gisteren in het bezit van een Garmin 2610, dus ik zal eens kijken wat ik van die route kan maken ;)

Inmiddels is onze vriend Fuck You Here :+ in het bezit van de gps-files
 
Laatst bewerkt:
Wow, dit ziet er super uit! Hulde :}
Ben wel van plan er met de motor op uit te trekken dit jaar, maar wordt eerste keer buiten NL... lijkt me erg pittig. Valt dit mee of kan ik beter eerst 's ff wat los/vast buitenland gaan rijden?
 
Wow, dit ziet er super uit! Hulde :}
Ben wel van plan er met de motor op uit te trekken dit jaar, maar wordt eerste keer buiten NL... lijkt me erg pittig. Valt dit mee of kan ik beter eerst 's ff wat los/vast buitenland gaan rijden?
Ik zou eerst wat opwarmen met een rondje Ardennen ofzo. Rijden in het buitenland is toch wel wennen. In Nederland heb je amper bochten en al helemaal geen bergen en de overige verkeersdeelnemers gedragen zich ook net wat anders.
Maar als je al wel wat rijervaring hebt is het te doen lijkt me.
 
Wow, dit ziet er super uit! Hulde :}
Ben wel van plan er met de motor op uit te trekken dit jaar, maar wordt eerste keer buiten NL... lijkt me erg pittig. Valt dit mee of kan ik beter eerst 's ff wat los/vast buitenland gaan rijden?

uiteraard kun je meteen naar het buitenland en ook meteen een motorvakantie plannen. waar je alleen goed rekening mee moet houden is de dagafstand. als je voor het eerst gaat en je wilt alleen over binnendoorweggetjes (mijn keuze) maak dan niet de fout door de routes van meer ervaren rijders te nemen die meer dan 400 km zijn (mijn record is 720km binnendoor op 1 dag) beperk het tot ca 250km

zoals yuck foo al zegt, je krijgt in het buitenland veel meer bochten voor je kiezen en de weggebruikers zijn STUKKEN motorvriendelijk dan die lui hier in nederland, dat als ze je zien ze je juist minder ruimte geven :r in het buitenland geven ze een motorrijder de ruimte
 
Wow, dit ziet er super uit! Hulde :}
Ben wel van plan er met de motor op uit te trekken dit jaar, maar wordt eerste keer buiten NL... lijkt me erg pittig. Valt dit mee of kan ik beter eerst 's ff wat los/vast buitenland gaan rijden?


Wij zijn begin mei ook voor het eerst naar het buitenland geweest. Geen probleem, idd wel wennen aan het rijden in de bergen, met veel bochten, maar er is echt niks mooier. Wij hadden een aanhanger gehuurd (mijn ouwe wilde dat hele eind niet rijden met zijn shadow) en we hebben daar dagtochten gemaakt van tussen de 200 en 330 km. Dat is goed te doen over binnendoorwegen. Wij zaten in de Vercors, zelfde hotel als Yuk Foo en zijn maat, die we daar tegenkwamen. Echt een prachtige omgeving, erg gezellig hotel, een aanrader. Volgende keer zou ik iets later in het jaar gaan, de sneeuw was daar op de cols nog maar net (of net niet) gesmolten.

@topicstarter: mooi verslag en prachtige foto's!
 
Dit was onze tour van afgelopen zomer :} :} :}

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, moest het plaatje namelijk verkleinen.

Voor eventuele belangstellenden kan ik het mailen.

204833
 
Wij zaten in de Vercors, zelfde hotel als Yuk Foo en zijn maat, die we daar tegenkwamen. Echt een prachtige omgeving, erg gezellig hotel, een aanrader. Volgende keer zou ik iets later in het jaar gaan, de sneeuw was daar op de cols nog maar net (of net niet) gesmolten.

@topicstarter: mooi verslag en prachtige foto's!

Thanx!

En Le Marronnier is inderdaad echt een aanrader.

zoals yuck foo al zegt, je krijgt in het buitenland veel meer bochten voor je kiezen en de weggebruikers zijn STUKKEN motorvriendelijk dan die lui hier in nederland, dat als ze je zien ze je juist minder ruimte geven :r in het buitenland geven ze een motorrijder de ruimte
Inderdaad. Wat betreft de andere weggebruikers voel ik me in ons eigen land het minst veilig. Het is wel zo dat ze in landen zoals Frankrijk en Italie van je als motorrijder (vooral als je een wat sportievere motor rijdt) verwachten dat je stevig door rijdt en dat je ze in gaat halen. Fransosen gaan dan lekker tegen de berm rijden om je dan langs te laten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan