Deel 1:
Na mijn afstudeerproject te hebben afgerond was ik wel toe aan een mooi motortripje. Ik was nog nooit met de motor in de Alpen of de Pyreneeën geweest dus daar wilde ik in ieder geval door, en als ik dan toch die kant uit ging kon ik direct doorsteken naar Guadalajara (vlakbij Madrid) om bij een maatje van me op bezoek te gaan. Ik ben eind Mei weggegaan en een goede maand weggebleven, het was nog mooi rustig iig!
Eerste dag ben ik de Eiffel snel doorgereden naar Trier. Van daar uit zuidelijk richting Geneve om de route des grandes Alpes te rijden. Vervolgens langs de Cote d Azur, door de provence en richting de Pyreneeën. Na enkele passen in de Pyreneeën te hebben gereden weer zuidelijk gaan richting Madrid, en dan richting de kust en Frans binnenland weer terug. Snelwegen heb ik eigenlijk altijd vermeden….
Dag 1
Avond van tevoren de motor even volgepakt. Een uurtje of 10 de volgende ochtend was het dan eindelijk zo ver! In Nederland de snelweg toch nog maar gepakt tot ergens in Duitsland daar vervolgens lekker over wat provinciale wegen richting de Eiffel gereden en om een uurtje of half 5 een camping in Trier te zoeken. Eenmaal de tent opgezet begon het gedonder al:
Dikke onweersbuien op komst het net begon te regenen toen ik aan het koken was…
Dag 2&3
Het begon ’s ochtends gelukkig weer droog te worden, en vanaf het stuk vanaf Trier richting Geneve kon gaan beginnen. Hier had ik in eerste instantie niet echt hoge verwachtingen van maar het bleek toch wel mooier te zijn dan ik gedacht had. Voornamelijk mooie bochtige wegen door een glooiend en redelijk uitgestorven landschap, was echt genieten.
Mooie weg langs een rivier bij Trier
Het mooie glooiende landschap waar ik het over had
Banden even op spanning brengen met een middeleeuws drukvat
Helaas ging het bij mn aankomst weer regenen, dus heb maar in de tent gekookt dit keer.
De volgende dag begon eigenlijk al snel in het Jura gebergte, en dus ook gelijk veel bochten! Ik stond al vrij snel in Geneve waar de regen gelukkig was gestopt.
In Geneve werd ik nog aangesproken bij het stoplicht door een zakenmannetje in pak op een motor, na wat korte gesprekjes bij opvolgende stoplichten heeft hij mij even snel door Geneve voorgereden. Eenmaal Geneve uitgereden langs het meer naar Thonon les Bains om vanaf daar de route des grandes Alpes te gaan rijden.
Het begin van de route loopt lekker soepel door een mooi stuk bos, tot aan de eerste echt col is het nog wel even rijden maar het betere stuurwerk was duidelijk begonnen. En het mooiste was nog wel dat het tot aan Nice alleen niet minder zou gaan worden! De eerste Alpen col was nog een vrij kleine, metertje of 1600.
Af en toe wat koeien en een motorrijder, het was iig lekker rustig
Mooi stuwmeer in de omgeving van Val d Isere geloof ik.
Vanaf daar was het ook direct naar een col waar ik zelf wel naar uit zag, de Col d Iseran.
Gelukkig ben ik met de motor
Nog een aardig eind rijden naar de top
Erg mooie col!
Indrukwekkend landschap waardoor ik toch regelmatig even de motor aan de kant heb gezet om even te genieten!
Na mijn afstudeerproject te hebben afgerond was ik wel toe aan een mooi motortripje. Ik was nog nooit met de motor in de Alpen of de Pyreneeën geweest dus daar wilde ik in ieder geval door, en als ik dan toch die kant uit ging kon ik direct doorsteken naar Guadalajara (vlakbij Madrid) om bij een maatje van me op bezoek te gaan. Ik ben eind Mei weggegaan en een goede maand weggebleven, het was nog mooi rustig iig!
Eerste dag ben ik de Eiffel snel doorgereden naar Trier. Van daar uit zuidelijk richting Geneve om de route des grandes Alpes te rijden. Vervolgens langs de Cote d Azur, door de provence en richting de Pyreneeën. Na enkele passen in de Pyreneeën te hebben gereden weer zuidelijk gaan richting Madrid, en dan richting de kust en Frans binnenland weer terug. Snelwegen heb ik eigenlijk altijd vermeden….
Dag 1
Avond van tevoren de motor even volgepakt. Een uurtje of 10 de volgende ochtend was het dan eindelijk zo ver! In Nederland de snelweg toch nog maar gepakt tot ergens in Duitsland daar vervolgens lekker over wat provinciale wegen richting de Eiffel gereden en om een uurtje of half 5 een camping in Trier te zoeken. Eenmaal de tent opgezet begon het gedonder al:
Dikke onweersbuien op komst het net begon te regenen toen ik aan het koken was…
Dag 2&3
Het begon ’s ochtends gelukkig weer droog te worden, en vanaf het stuk vanaf Trier richting Geneve kon gaan beginnen. Hier had ik in eerste instantie niet echt hoge verwachtingen van maar het bleek toch wel mooier te zijn dan ik gedacht had. Voornamelijk mooie bochtige wegen door een glooiend en redelijk uitgestorven landschap, was echt genieten.
Mooie weg langs een rivier bij Trier
Het mooie glooiende landschap waar ik het over had
Banden even op spanning brengen met een middeleeuws drukvat
Helaas ging het bij mn aankomst weer regenen, dus heb maar in de tent gekookt dit keer.
De volgende dag begon eigenlijk al snel in het Jura gebergte, en dus ook gelijk veel bochten! Ik stond al vrij snel in Geneve waar de regen gelukkig was gestopt.
In Geneve werd ik nog aangesproken bij het stoplicht door een zakenmannetje in pak op een motor, na wat korte gesprekjes bij opvolgende stoplichten heeft hij mij even snel door Geneve voorgereden. Eenmaal Geneve uitgereden langs het meer naar Thonon les Bains om vanaf daar de route des grandes Alpes te gaan rijden.
Het begin van de route loopt lekker soepel door een mooi stuk bos, tot aan de eerste echt col is het nog wel even rijden maar het betere stuurwerk was duidelijk begonnen. En het mooiste was nog wel dat het tot aan Nice alleen niet minder zou gaan worden! De eerste Alpen col was nog een vrij kleine, metertje of 1600.
Af en toe wat koeien en een motorrijder, het was iig lekker rustig
Mooi stuwmeer in de omgeving van Val d Isere geloof ik.
Vanaf daar was het ook direct naar een col waar ik zelf wel naar uit zag, de Col d Iseran.
Gelukkig ben ik met de motor
Nog een aardig eind rijden naar de top
Erg mooie col!
Indrukwekkend landschap waardoor ik toch regelmatig even de motor aan de kant heb gezet om even te genieten!
Laatst bewerkt: