Rondje IJsselmeer

rolfroemers

MF'er
28 feb 2011
199
34
Haarlemmermeer
Het plan is om rondje IJsselmeer te doen.
Iemand suggesties voor leuke plekken, dorpjes, restaurantjes en andere zaken die bijdragen tot motorvreugde?

Alvast bedankt voor elke leuke tip.
 
Ja ik heb een suggestie....

Niet vlak voor Monnickendam de bocht uitvliegen... Ik heb het gedaan, en niet goed bevallen :)
 
Waar start je? En wil je ijsselmeer of markermeer?

Hoorn enkhuizen zijn leuke plekjes waar je even lekker kan zitten en de dijk tussen die 2 is erg leuk rijden
 
Het plan is om rondje IJsselmeer te doen.
Iemand suggesties voor leuke plekken, dorpjes, restaurantjes en andere zaken die bijdragen tot motorvreugde?

Alvast bedankt voor elke leuke tip.
In Workum kan je lekker lunchen.
 
Waar start je? En wil je ijsselmeer of markermeer?

Hoorn enkhuizen zijn leuke plekjes waar je even lekker kan zitten en de dijk tussen die 2 is erg leuk rijden
Titel zegt IJsselmeer,maar ik begrijp de verwarring :P
 
Ijsselmeer zit je met 2saaie stukken dijk en vanaf medemblik naar den oever is ook alleen maar rechtdoor door de polder dus ook niet het leukste sturen. Dan is markermeer leuker rijden.
 
Ha leuk al enige reacties. Het moet een compleet rondje worden, start Purmerend en het idee is om eerst af te zakken naar beneden om kilometers te maken door Flevoland en Noordoostpolder, Afsluitdijk om vervolgens langs de gemoedelijke eettentjes de zonnige dag te besluiten onder het genot van een knabbeltje en babbeltje.
 
Ijsselmeer zit je met 2saaie stukken dijk en vanaf medemblik naar den oever is ook alleen maar rechtdoor door de polder dus ook niet het leukste sturen. Dan is markermeer leuker rijden.
rij het 2x per jaar en het mooiste stuk vindt ik zit tussen lemmer en zurich
 
De zuiderzeeroute

Ik zou alleen het stukje A28 bij Harderwijk anders doen, namelijk bij de rotonde de Spijkweg op en dan via de Groene Zoomweg naar de Ceintuurbaan gaan.

Verder zou je bij Genemuiden de lus naar Hasselt kunnen overslaan door met het pontje het Zwartewater over te steken. Stuke verderop bij Baarlo rechtdoor de Kuinderdijk op ipv richting Willemsoord (daar ligt het startpunt van deze route).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan