Rondje Italië - Frankrijk of toch niet?

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
750
7
Overijssel
Hoi,

Wij willen de tweede helft van juni onderstaand rondje doen ongeveer, de route is nog zeer ruw. Maar uiterlijk 5.000 km ongeveer.
Dolomieten gaat sowieso door, maar Frankrijk weet ik nog niet zeker.
Waarom b.v. niet Italië naar beneden of naar Croätie?
Wie heeft daar ervaringen mee of tips.

Alvast bedankt.
Foto-FMZ8HCWG.jpg
 
Italie naar beneden, oversteken met de boot naar Griekenland en dan via kroatie weer terug. Mooi rondje :] :] :]
 
Als we naar Griekenland zouden gaan zijn we de klos....moeten we ook nog op visite hahaha.
Maar ik zie tegen de boot op....weet niet hoe ze daar een motor vastzetten en ben nogal zeer zuinig op de Shadow C3
 
zou vanuit Bari gaan , naar Dures in Albanie en dan terug omhoog door albanie,of van Dures dwars door Albanie naar het meer van Ohrid,dan vie Kosovo en Montenegro naar de kratische kuststraat magnifiek rijden.
 
Homecargo..........................!!
Die meneer Honda heeft helemaal gelijk.

Zo jammer nou, net als Italië op het mooist begint te worden stap je op de boot. Zonde.......
Die Kroatische kustweg heb ik ook wel eens gereden. Dat haalt het niet bij de Abruzzen!!
Pas verder naar het zuiden op de boot stappen.
(Bari? , nog verder naar Brindisi of Otranto is landschap minder interessant)

En als je een beetje van avontuur houdt zou ik ook dwars door Albanë rijden ipv er omheen.
Vroeger kon dat niet. Als ik er ooit weer kom ga ik er dwars doorheen!

OK, het stuk vanaf Kosovo naar Montenegro en baai Kotor is wel heel mooi.

Vwb de boot: Afgelopen zomer met de ferry van Palermo naar Genua. (20h op de boot) Alle motoren (een stuk of 100) op zijstandaard geparkeerd en werden niet vastgezet. Had ik ook bedenkingen. In Genua niet één motor omgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Homecargo..........................!!
Die meneer Honda heeft helemaal gelijk.

Zo jammer nou, net als Italië op het mooist begint te worden stap je op de boot. Zonde.......
Die Kroatische kustweg heb ik ook wel eens gereden. Dat haalt het niet bij de Abruzzen!!
Pas verder naar het zuiden op de boot stappen. (Bari?)

En als je een beetje van avontuur houdt zou ik ook dwars door Albanë rijden ipv er omheen.
Vroeger kon dat niet. Als ik er ooit weer kom ga ik er dwars doorheen!

OK, het stuk vanaf Kosovo naar Montenegro en baai Kotor is wel heel mooi.

Vwb de boot: Afgelopen zomer met de ferry van Palermo naar Genua. (20h op de boot) Alle motoren op zijstandaard geparkeerd en werden niet vastgezet. Had ik ook bedenkingen. In Genua niet één motor omgevallen.

Tja, ik weet dat Italië verder naar het zuiden ook mooi is, maar soms moet je keuzes maken.
Op deze reis kon ik zeer voordelige tickets krijgen voor deze overtocht. Albanië toen bewust overgeslagen omdat we daar in 2014 heen zouden gaan..... En het zuiden van Italië staat op de planning voor 2016 voor een rondje Sicilië...... Er is ook zoveel moois :] :] :]
 
Mooi verhaal mean-machine, die kant zou ik ook wel op willen.
Maar wil onze glimmende choppers die we net hebben niet die kant op sturen vanwege o.a. de wegen.
Bepaalde motoren kiezen nu eenmaal hun eigen kant/wegen in Europe denk ik.
Hoe zuidelijker hoe slechter de wegen en dat is wel jammer.
Maar wie weet...ik zeg nooit nooit.
 
Dan moet ik er nog wel aan toevoegen dat niet alle wegen in Italië slecht zijn.

Ik heb veelal de kleinste weggetjes opgezocht, die zijn vaak (erg) slecht. Deze brengen je juist wel op de allermooiste plaatsen. En dat was wat ik nou net wilde. Als je op gewone provinciale wegen blijft dan is het wegdek iha wel goed. Zelfs in Italië! Het is maar net waar je voor kiest!
 
De Franse Alpen ken ik inmiddels wel een beetje, Jura en Vogezen zijn we ook al eens geweest. In het westen nog nooit, vandaag. Al weten we dat nog niet zeker hoor, standpunt is wel de Dolemeiten en vandaar uit dus verder tot hooguit 4 a 5 duizend km.
 
De Franse Alpen ken ik inmiddels wel een beetje, Jura en Vogezen zijn we ook al eens geweest. In het westen nog nooit, vandaag. Al weten we dat nog niet zeker hoor, standpunt is wel de Dolemeiten en vandaar uit dus verder tot hooguit 4 a 5 duizend km.

Dit zou ik o.a ook even in de openingspost zetten.
De vraagstelling was en is mij in eerste instantie te onduidelijk en te kort om antwoord te geven.

Wat wil je nog zien.
Waar ben je al geweest.
hoeveel km in hoeveel dagen.
snelweg en/of binnendoor.
heb je al gekeken wat voor weer/hoeveel graden het kan worden tijdens jouw reistijd in de landen die je op het oog hebt enz enz.

Maar alvast een fijne vakantie gewenst en er komen nog zat tips, dat weet ik zeker. :)
 
Dan zou ik zelf via Champagne, Morvan, Bourgogne, Auvergne (zupervet rijden), Ardèche, Vercors, Drome, Provence en dan via de Turini Italie binnenrijden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan