Rondje om de kerk

Ik heb zelf een flink aantal jaren op een PX200 gereden (hoofdzakelijk woon- werkverkeer). Ik weet uit ervaring dat het toerental al flink terug loopt als je een brug over moet, laat staan als je de bergen op jou route moet overwinnen.

Schitterende reis, mooi verslag. Hulde.

Groeten Boy
 
Laatst bewerkt:
Brilliante Rit.
Prachtig gedocumenteerd.
en zelfs met kaart.

(ik vind het altijd leuk om bij zo'n verhaal de kaart te hebben of te plotten... Dank!)
 
Geniale rit moet ik zeggen.
Herken bepaalde stukken van de rit uit mijn vakantie wel.
Ben je van de Ornon ook nog de Semnoz op gereden?
En waarom voor de Glandon gekozen in plaats van de Croix de Fer? Vind de afdaling van de laatste iets mooier en makkelijker te doen.

Stond zelf een weekje onderaan het stuwmeer bij de Croix de Fer, in Allemond. Super omgeving om te rijden, maar niet heel veel tankstations op bepaalde punten.
 
Semnoz niet gedaan nee, maar gaat op de to do lijst. Ik had die dag 400 km te doen en dat is behoorlijk wat met de Vespa... En de Glandon ipv de Croix de fer omdat ik die tweede 2 jaar geleden al gereden had en behoorlijk druk vond met wielrenners. Daarnaast sluit de Madeleine ook mooier aan op de Glandon.
 
Semnoz niet gedaan nee, maar gaat op de to do lijst. Ik had die dag 400 km te doen en dat is behoorlijk wat met de Vespa... En de Glandon ipv de Croix de fer omdat ik die tweede 2 jaar geleden al gereden had en behoorlijk druk vond met wielrenners. Daarnaast sluit de Madeleine ook mooier aan op de Glandon.

400km binnendoor is zeker een uitdaging!
Ga de Semnoz echter wel op vanaf de Ornon, dan heb je een mooie afdaling voor de boeg. Anders is het hobbelen en niet prettig dalen. Ook een korte wandeling op de top van de Semnoz is mooi, ik kon die dag het Mont Blanc Massief zien liggen.

De Glandon sluit inderdaad super aan op de Madeleine, wat dat betreft super. Ga van de week de route eens verder bekijken voor leuke stukken weg!
 
Er zit normaal nog een rubber hoes omheen, alleen die had ik nu even weggelaten. Bedrading is alleen aangeknepen, misschien goed om daar een keer met de soldeerbout langs te gaan ja.
Om te beginnen: Een leuk verhaal! Prima rustig je km's maken................

Waardering ervoor dat je na het rijden met 'grotere' motoren toch op je dooie gemakkie op de Vespa deze afstanden weet te volbrengen. Mij lukte dat iig niet. Ik had voorheen een Vespa 150 GLX 1964 die ik heb weggedaan omdat ie al te langzaam ging. (75kmh max)

Meerdere plaatsen van deze reis zijn me bekend. Zo ook de camping in Blanes die ik enkele keren heb bezocht. Vroeger kon je vanaf camping echt zo het strand op lopen. Later hebben ze de wandelboulevard doorgetrokken zodat die voor de camping is komen te liggen. Jammer!!

In Val Thorens wel geweest maar ben daar nooit met skilift naar boven geweest.
Ook jammer! Vlgde keer? Wij stonden toen op de camping in Moutiers.

@soldeerbout
Elek. verbindingen repareer ik altijd met zorg. Vaak beginnen elek. problemen met een soms wel/niet verbinding of met vage storingen. Daarom soldeer om problemen zoals jij die had bij de Vespa deze reis te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
@soldeerbout
Elek. verbindingen repareer ik altijd met zorg. Vaak beginnen elek. problemen met een soms wel/niet verbinding of met vage storingen. Daarom soldeer om problemen zoals jij die had bij de Vespa deze reis te voorkomen.

Er is op mf een mooi topic over kabelbomen maken en ook op internet heb ik er wel eens naar gezocht, maar volgens mij zorgt solderen juist voor problemen op de langere termijn. Het soldeer zou kunnen breken. Staat me ook iets bij dat het zelfs verboden is in de vliegtuig industrie. Nu ben ik zelf niet zo veel bezig met elektra, maar ik kan me opzich wel vinden in de redenen waarom solderen niet goed zou zijn.

edit:
Linkje naar het genoemde topic :)
 
Laatst bewerkt:
Nu zit het in ieder geval weer goed in elkaar gedraaid met een extra draad aan de cdi die er stevig opgeknepen is. Die is in elkaar gedraaid met de draad (die na het afbreken iets te kort was) uit de dynamo met een krimpkous er om heen.

Ik ben wel iets afgeweken van de route in het bestand omdat ik een dag bij vrienden in Millau langs ben geweest en dus niet op Lunas heb gestaan. Daarnaast heb ik soms 2 etappes aan elkaar geknoopt waardoor ik dus op de 400+ km etappes per dag zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan