Rondje Oost- europa met 2 sportmotoren en 2 mafketels daarop

bramheus

MF'er
31 aug 2011
201
28
Haarlem
Facebook
Wij, Frank en Bram, 2 chef koks, en vrienden uit Haarlem, wilden graag eens naar Roemenië crossen om een vriend van ons op te zoeken die een camping heeft in Breb, in de Maramures.
Zo gezegd, zo gedaan.
Frank: Een blauwe Yamaha R6 2012, grote roltas achterop, met alles daarin
Bram: een zwart/rode Honda CBR 600F 1998, tanktas, rolkoffer en 2 zijtassen

Met sportmotoren zo een eind rijden? We wisten dat het zwaar zou worden. Frank heeft wat meer last gehad dan ik, aangezien hij een supersport heeft en dus nóg dieper in zijn stuur zit.

Van te voren hadden we het plan geopperd om het eerste stuk door Duitsland te skippen en daar alternatief voor te zoeken. Dit vanwege de saaie Duitse autowegen, de onnodige bandenslijtage op de onderkant, en de kosten zouden hiermee toch aardig gelijk blijven.
Nu, dit hebben wij gevonden via Uship.com.

Wat een hel.

We hadden gereageerd op Hans, een Duitser die ons wel op wilde halen in Haarlem, ons met de bagage en de motoren naar Nurnberg te vervoeren voor de prijs van 349 euro!
Nu, dat klonk wel aardig. Alleen aan benzine zouden wij voor dit stukje al een 200 euro kwijt zijn, de bandjes zouden gespaard blijven en wij zouden pas gaan rijden als de omgeving ook wat interessant werd.
Hans is een zonderlinge man.
Hij kwam de straat inrijden in een afgetrapte, stinkende( hij had de nacht ervoor nog in zijn auto geslapen, en wij gokken dat hij dat wel vaker doet/deed, zo rook het wel!) Volkswagen station, met daarachter een aanhanger met een zeil erover( vol met gaten en scheuren).
iwu2og.jpg

1pfkp0.jpg

Ach, hoe erg kon het zijn? De motoren ingeladen, bagage erin, bak koffie en gaan.
Met 80 over de snelwegen tuffend, af en toe stoppend bij McDś ( daar zijn de toiletten schoon, verzekerde Hans ons) togen wij naar Duitsland.
Onderweg moest er alleen nog wat afgeleverd worden in Karlsruhe, er moest een motor opgehjaald worden ergens anders en zo ging het.
Bij Karlsruhe ook maar even pauze genomen om een hapje en drankje te doen met Hans en zijn lieve vrouw. Hans had bijna geen tanden meer in zijn mond, en Frank stopte een beeld in mijn hoofd over bepaalde seksuele daden van Hans met zijn vrouw, die mij nu nog achtervolgen en wakker houden.
mv0rok.jpg

Van te voren hadden wij geschaald dat wij rond 8 uur toch wel ergens in de buurt van Nürnberg zouden moeten zijn. Rond 11 uur s avonds begon Hans al aardig te slingeren, ik moest zelfs aan zijn stuur trekken om ons niet allemaal de afgrond in te laten rijden.

Wat een hel.

Dit werd dus 3 uur s nachts, waar wij onze motoren, bagage en zure humeuren uitlaadden bij een hotelletje.
Hans keek wat zuur, aangezien wij hem niet uit wilden nodigen om te laten slapen bij ons op de kamer of zo.
Smell you later Hans!
iwlova.jpg

Het regende verschrikkelijk.

De volgende ochtend. Spullen op de motor getakeld, ff alles checken en de regen in.
Op weg naar Krakow, via Tsjechie! Na wat getwijfel over en weer sprak Frank de Cruyffiaanse woorden: “Als we hier blijven staan, komen wij er niet”. :-)
De dag hebben wij aardig Droog gereden, lekker binnendoor, genietend van de uitzichten, dorpjes waar we door heen bulderden, af en toe stoppend voor een snicker, colaatje of watertje.
Uiteraard ook in Pfilzen gestopt om even een te kijken hoe het geboortestadje eruit zou zien van dat goudgele goudje waar wij zou krek op zijn.
2lidiyd.jpg

Rond 6 uur begon het evenwel weer op te houden met zachtjes te regenen, en gingen wij maar snel eens op de Garmin voor een camping in de buurt.We vonden een Nederlandse naam: Onze Droom en toogden daarheen.
We kwamen aan bij een mooi landhuis met wat land eromheen, heel erg netjes, en Henk kwam naar buiten zetten. Henk zijn eerste woorden: “Niet best he?? “
Wij vroegen of we mochten kamperen, maar Henk had een beter idee: een huisje naast zijn landhuis, met 2 bedden en een stopcontact!
2qscw05.jpg

Blij als we waren pakten wij snel onze spullen, slopen langs de grote hond en installeerden ons al daar.

S Avonds zou Nederland tegen Argentie spelen, en Henk vroeg of wij kwamen kijken bij hem onder het genot van een biertje of 2 of 3 te komen kijken. Er zouden nog wat Tsjechen komen om mee te kijken, dus het zou wel eens gezellig kunnen worden.
Nou, dit is gelukt. Tsjechen waren wat nors in het begin, en stug, maar na een versnapering van het een of ander, en een uur of 3 verder waren wij de beste vrienden!
Superleuk!

De dag erna( woensdag, donderdag?? boeiend...) werden we rond half 12 wakker... (Arrgghh)
Het regende weer eens flink, een natuurfenomeen waar wij snel goed bekend mee werden.
Na het betalen ( het was 38 euro: 1 nacht voor 2 personen, 2 maaltijden, en een flink aantal liter bier etc!!) de weg maar weer op.
2z6w83k.jpg

Vanuit Svratouch via Brno, Bratislave richting Budapest. Wij hebben namelijk besloten wat zuidelijker te gaan rijden vanwege de enorme regen die in de buurt van Krakow zou vallen, dus hebben wij dat plan aangepast.(Ook daar is het vakantie voor!)

Budapest is heel erg mooi! We checkten in in het Achat Premium ( 45 eurie voor zijn 2, motor in garage onder hotel, top!)
mkxksp.jpg

In de stad flink wat vrouwelijk natuurschoon gezien op de gezellige pleintjes. We dronken een aantal biertjes rond de vierkante “vijver” waar zoveel mensen zaten te drinken, muziek maakten, dansten etc.
Met moeite zijn we niet ingegaan op een vraag van een vrouw die ons vroeg naar een bapaalde club te komen waar veel “ Top Quality Girls” zouden zijn.
Frank heeft van het visitekaartje van de vrouw wel een mooi onboard achtergrondje gemaakt, waar hij volgens mij vaker naar keek dan naar de navigatie ;-)
x4m3v7.jpg


Rond twaalf uur zijn we gaan tukken.

Vrjdag. We zijn rond 11 uur na het nodige ontbijtje etc weer op de motor gestapt. Overigens een eng tafereel bij het tweede stoplicht. Kennelijk was iemand een flink aantal liters olie verloren, want zowel Frank als ik had ineens nauwlijks controle meer over de motoren. Gelukkig bleven we rustig en zijn we heel langzaam glibberend weggekomen.

Uiteraard had de regen ons keihard achtervolgd en maakten we maar een plan van snelwegen rijden, om toch nog relaxed op onze bestemming te komen.Na een aantal wolkbreuken besloten we maar af te haken bij Debrecen, een middelgroot stadje waar we vast wel konden eten en slapen.
Motelletje gevonden( met rock cafe aan de overkant, jippie!!)
De receptioniste was een bijzonder vruchtbaar stukje mens.Ik weet niet meer wat voor kleur haar ze had. 32 euro voor zijn 2, met overdekte stalling!

Frank moest een nieuw regenpak hebben , dus maar even het winkelcentrum in. Het winkelcentrum zou hier in Nederland zeker niet misstaan! Alle dure merken en ook voor die prijzen zat hier. Een fenomeen welke we ook in Roemenië nog zouden zien. Volgens mijn reisgenoot investeren die dure bedrijven vast in deze landen om hier later profijt van te hebben als de economie groeit.

Daarna het centrum ingelopen om even wat eten te scoren. We vonden al een heel leuk biercafe, maar daarna zag ik buiten een restaurant een bord, waarop stond dat dit restaurant 13 koksmutsjes had in de Gault Milliau. Aangezien Frank en ik allebei koks zijn, en de prijzen er niet echt spannend duur uitzagen togen wij naar binnen. Restaurant IKON
Frank in een zwart shirt met doodskoppen en lugubere teksten, ik in mijn Big Lebowski-shirtje.
De ober liet ons na binnenkomst weten eventueel ook wel hamburgers te hebben hoor.
Frank nam een 6 gangen diner, ik een 5 gangen 20-mile menu( alle ingredienten lokaal dus)
Meeuuuii, dat was smullen! Mooie fles wijn erbij! Hoppa, tof om zoiets te “ontdekken”op een plek waar je nooit zou weten dat je er zou komen.
ajxeg2.jpg

Nog even flink afgepilst in een lokale kroeg, en o ja, we moeten nog naar het rock cafe!
Daar stond een lekker potje teringherrie op, waar we niet vies van zijn. Het bleek dat je alles zelf kon draaien, aangezien er midden in de zaak een computer aanstond met Youtube, waardoor je dus alles op kon zetten wat je wilde, als je maar geld in dat ding bleef gooien! Dit hebben ze geweten daar( de bardame was blij toen het sluittingtijd was, ze zei dat ze onze herrie niet super kon waarderen!) :D

De volgende ochtend/dag was het eindelijk eens mooi weer! Dus binnendoor naar Roemenië.
De douanier vroeg naar onze papieren, maar was zeer vriendelijk, verrast bijna dat wij met onze brommers zijn landje kwamen bezoeken.
se2f6f.jpg
 
Laatst bewerkt:
In Roemenie vielen ons dezelfde dingen op die wij bij anderen ook al gelezen hadden: Veel paard en wagens, kinderen komen naar buiten rennen om naar ons te zwaaien( we zagen inderdaad verdomd weinig motoren in Noord Roemenie)
Veel roadkill ook! En honden met halve dieren in hun bekken.
Benzine was verrassend duur weer, 1 euro 54, waar het in Hongarije maar 1 euro 37 was. Dat zal verklaren waarom men paarden verkiest lijkt mij.


Binnendoor onze weg vervolgend reden we het ene na het andere dorpje door met lelijke houten huisjes, maar af en toe ook verschrikkelijke lelijke betonnen kasteeltjes met torentjes in allerlei kleuren. Wansmaak top 100 waardig!
qnwfpv.jpg

mlkoiu.jpg


Via Satu Mare en Baia Mare reed het heerlijk, Wegen zijn redelijk tot goed hoor!
35n5zz6.jpg


Breb was goed te vinden en al snel waren we bij de camping van Matthijs en Eveline.
Na het opzetten van de tenten heerlijk gerelaxed op deze fantastisch mooie en fijne plek bij deze fijne Nederlandse mensen!
Matthijs en ik zijn allebei op 15 juli jarig en dat kwam mooi uit, zo konden wij hier een paar dagen chillen en dan samen onze verjaardag vieren, in plaats van elkaar altijd maar via Facebook feliciteren :D
wcg6sk.jpg

hx1wma.jpg

24nqqlf.jpg


In die dagen hebben we een mooie houten kerk bezocht, lekker met de hond gewandeld, op bezoek bij een houtsnijder van 83 jaar oud, heerlijk traditioneel Roemeens gegeten( 8 euro voor 4 gangen, inclusief onbeperkt appelschnapps!)
j8hz5w.jpg

2vaz9cw.jpg

2iudemf.jpg


Na deze heerlijke dagen gingen wij weer op weg, op naar de Transfagarasan! We hadden van Matthijs gehoord dat aan de voet van deze pass een camping staat die leuk is en van Nederlanders is, de Oude Wilg in Carta. Hoppekee

De eerste 80 kilometer waren wel hele slechte wegen( we reden binnendoor via Romuli en Telciu naar Targa Mures.
Rond Sighisoara hadden we ook wel genoeg gereden vonden wij, dus gingen we maar een hotelletje zoeken( ook de ruggen kunnen af en toe wel een echt matras gebruiken)
Dit middeleeuwse stadje is de geboorteplaats van Dracula,
2h2jkvp.jpg

Na het inchecken in een heel mooi hotel , hotel Boulevard( “we charge normally 65 euro, but I can give it to you for 55, and 45 euro without breakfast” TOP) de stad ingegaan, de berg op, een oud klaslokaal van binnen bekeken.
1ikd20.jpg

In dat klaslokaal was het nog steeds 1943, grappig.

In de stad hebben wij nog wat spareribs besteld en zijn we gaan pitten rond 12 uur.

De volgende dag lekker ontbeten in het hotel, en de brommers weer opgetuigd.
Dit werd op een gegeven moment een routine klus, maar wel elke dag anders op de een of andere manier.
Ook ben ik zeer blij met mijn zijtassen, en kwam ik er achter teveel spullen mee genomen te hebben, in tegenstelling tot Frank.
f3rvao.jpg


Rond 12 uur waren we bij de Oude Wilg, zetten onze tent op en gingen we “kaal”de Transfagarasan op.
Heerlijk de pas naar boven gereden, weer naar beneden en terug via de zelfde pas terug naar camping. What a trip!!!!!
2coqveo.jpg

s Avonds bier gekocht, en heel gezllig met 2 motorrijders, Chris en John en 2 camper-vakantievierders uit Engeland bier en wijn en prosecco gedronken, verhalen uitgewisseld. Dat was eigenlijk wel heel erg gezellig! Chris en John rijden een jaar rondvan Marokko tot Italië, Roemenie, Polen en naar Nederland. Good stories!! Je kan hun verslag lezen( aanrader, de humor is super droog en leuk!!!)op jon and Chris Motorcycle adventure
3g30l.jpg

1zq52wz.jpg


Jamie en Sylvie waren ook lekker Europa aan het ronddtrippen.
Rond 11 uur begon het te regenen( DUUHH) dus gingen we pitten

De volgende ochtend mocht ik nog een stuk op John zijn KTM scheuren, wat een verademing, ik weet waar ik naar ga zoeken bij mijn volgende brommer!

Die dag gingen wij richting Hongarije. Dit zouden we binnendoor doen, maar op een gegeven moment hebben we een nieuwe snelweg gepakt, de A1 aldaar. Deze was superrustig en zo konden we flink wat kilometers extra maken.
Daarna nog een heel stuk op hele fijne slingerwegen, al werd het tempo flink omlaag gehaald door de aanwezige vrachtwagens. Moeilijk inhalen als je geen zicht hebt door al die kronkels in de weg.
Grensovergang ging weer soepel en bij Szeged zijn we op zoek gegaan naar een camping.

Bij het eerste bordje camping stond: Camping Naturista,en na een snelle blik tussen Frank en ik zijn we even doorgereden naar camping 2.
Hier was het flink druk, maar we mochten nog een ticket kopen voor de camping waar een 2-daags truckerfestival zou plaatsvinden! Muziek in onze oren!!!
7 euro voor 2 dagen pitten! We beleven maar 1 nacht , zelfs dan was het nog spotgoedkoop natuurlijk.
Tentje opgezet.
Ik zag een Nederlands kenteken, dus ben daar even heengelopen. Het stelletje, Bob en Thea geloof ik, vertelde dat ze hier elk jaar kwamen voor dit festival. Tsja.
Voor de rest alleen dikke bierzuipende Hongaren op de camping.
We besloten maar even naar de stad te rijden om proviand in te slaan. In de stad kwam net de stoet truckers aan die allemaal op weg naar de camping. Ik overdrijf niet als ik zeg dat dit 150 trucks waren, die luid toeterend, burn-outs makend en schreeuwend de stad doortrokken.
e061c8.jpg

Van de politie mochten wij niet de stoet inhalen, en we besloten maar het centrum in te gaan dan om wat te eten.
Lekker pizza gegeten bij Pizza e Pasta in Szeged dus.

Toen we terug op de camping waren was het feest rustig begonnen.We besloten ons zelf daar tussen te storten, wat een succes was, al werden wij wel erg genegeerd als zijnde buitenstaanders, maar ach. We hebben lekker gedronken, gedanst en gekeken naar al het “moois”.
2iarfjq.jpg


Om 11 uur sliepen we ondanks de herrie.

Om 8 uur werd ik gewekt door getoeter en bierdrinkende luide Hongaren. Gezellig!
2m4d0ya.jpg

Check de blikken bier op de tafel :D
Toch maar even naar de douche gegaan. Deze zouden ze ze in strafkampen nog afkeuren. Een dikke koude straal koud, naar chloor ruikend water was het enig wat eruit kwam.Wc deuren hebben geen sloten, waardoor ik de eerste deuren een boze Hongaar zag in zijn zithouding.

Rond 11 uur waren we klaar om te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag!
Jammer dat jullie denken dat reizen door duitsland saai is..... binnenwegen schitterend en rustig, hoge gemiddeldes mogelijk (zeker met z'n tweeën) en als koks valt er heel veel te ontdekken, zeker wat de al net zo ondergewaardeerde wijnen betreft.
 
Leuk verslag!
Jammer dat jullie denken dat reizen door duitsland saai is..... binnenwegen schitterend en rustig, hoge gemiddeldes mogelijk (zeker met z'n tweeën) en als koks valt er heel veel te ontdekken, zeker wat de al net zo ondergewaardeerde wijnen betreft.
maar als ze het gereden hadden hadden ze Hans nooit ontmoet _O-

leuk stuk :}
 
Laatst bewerkt:
Om 11 uur de weg weer op, binnendoor richting Kraotië. De wegen in Hongarije waren wat saai, en de laatste aantal kilometers gingen heel langzaam door het groeiend aantal vrachtwagens die het land uitwilden.
Toen we Kroatië binnen reden zag je al bijna direct verschil met Hongarije, het is er mooier, schoner, en wat “rijker”. De wegen zijn FENOMENAAL.
2a4vghf.jpg

Mijn theorie hierover is:
Of de landarchitect was constant dronken, of mensen houden zoveel van bochten dat zij rustig hun boerderij verplaatsten om een extra bochtje te creëren.
Fukkin mooi! Slingeren van blijdschap stapten we op een gegeven moment af bij een benzinestation om het plan van de dag op te maken, waar we heerlijke koffie kregen en nog even konden vertellen tegen elkaar hoe bloody goed die wegen waren.

Op onze telefoons en Garmin konden we eerlijk gezegd nauwlijks ene camping vinden in het binnenland van Kroatië ( ik hoor jullie al de google machine aankachelen, dat heb ik ondertussen al gedaan) dus besloten we naar Slovenië te rijden waar vlak over de grens wel een camping was.
Direct heb ik het plan gemaakt om over een jaar of wat een motorcamping in Kroatië te starten. Omgeving mooi, wegen fantastisch, mensen op eerste indruk zeer relaxed, en prijzen zeer billijk (nog?)

Na nog veel meer van dit soort wegen kwamen we aan bij de grens van Slovenië en reden naar de Therme Catez( wisten wij veel)
Dit was dus een 4 sterren camping met een hele tering zooi aan zwembaden, restaurantjes, voorgebouwde caravans huisjes etc etc.
Prijs was best hoog, maar fuck it, dat zwembad zag er wel erg relaxed uit.
We mochten zelf ergens een plekje uitzoeken, en dit klonk makkelijker gezegd dan gedaan.
Elk plekje was bezet met de ene na het andere caravannetje en tent en van alles. Uiteindelijk 2 kleine plekjes gevonde waar we konden staan, dus maar even de tent opzetten. Het weer was top in ieder geval.
Dit was een echte familie camping, met alleen maar (vooral nederlandse) stelletjes met kids, waarvan de meeste vrouwen heel zuur keken, en de mannen verveeld, maar bij de aanblik van ons “stoere” motorgeweld weer even mans kwamen kijken en beoordelen.

Meteen ontmoetten we Richard en zijn vrouw. Richard bood ons meteen stoelen, internetgebruik van zijn WIFI en zijn vrouw aan( dat laatste lieg ik, maar hij was heel aardig).
Richard vertelde mij dat hij ook uit Haarlem kwam, oorspronkelijk, en dat hij motoragent daar was.
Dit riep ik naar Frank, iets wat Richard geloof ik niet supertof vond, omdat alle buren mee luisterden. Nuance en tact is niet ons sterkste punt.

Frank had die dag een naar beest in zijn nek ontvangen. Klaarblijkelijk was dit beest zijn angel kwijt, want die zat nog in zijn nek. Zijn nek was goed rood opgezwollen. Ook hier wist hier Richard raad mee. Hij haalde een soort vacuumpompje tevoorschijn waarmee hij het gif uit de nek zoog. Dope shit.
m9lovq.jpg

Toen toogden wij naar het zwembad, wat natuurlijk net gesloten werd. Het meisje van de receptie had ons juist overgehaald te blijven vanwege de zwembaden!! Grrr.
Dus op zoek naar een restaurantje.
Veel zure gezinnetjes om ons heen en met afstand de slechtste singer songwriters die ze in Slovenië beschikbaar hadden. Bij vlagen lachwekkend/tenenkrommend hoe zij klassiekers van Led Zeppelin, CCR en dergelijke door de afvoerput van hun strot wisten te wurmen.

Na een pizza met HEEEEL veel kaas en een zooi bier nog een andere kroeg bekeken en toen maar gaan pitten.

Volgende ochtend toch maar het zwembad onveilig gemaakt. Mooie zwembaden met super lekker warm water, glijbanen en zo. Inmiddels was het een graad of 30 en dit was niet de beste temperatuur om de brommers weer op te laden. Soit.

Die dag was Udine ons streefpunt. Binnendoor uiteraard.
Had ik al gezegd waarom we Servië oversloegen? We hoorden verhalen dat je daar een groene kaart moest hebben. Die van Frank was verlopen , die van mij lag thuis. Vandaar de ietwat noordelijke route..
De wegen in Slovenië zijn ook zeer mooi, en we slingerden lekker door de maisvelden op weg richting Ljubljana.

Op een gegeven moment, na een paar kleine haarspeldbochtjes door een stuk dat meer op Luxemburg leek dan Slovenië ging het even goed fout.
Frank reed in slow motion te ver naar rechts waardoor hij tegen een berg opreed en daarmee zijn enkel verstuikte.
Ik zag hem half van de motor af strompelen, waarna hij even langs de kant van de weg zitten. Dit waas een klein kronkelweggetje in de bossen, een kilometer of 20 van Ljubljana vandaan, in the middle of of nowhere.
Hij was misselijk en had pijn, maar “gelukkig is de motor oke!” Gast...
Na het toedienen van cola en Ibrufen wilde hij het wel weer proberen om langzaam op pad te gaan naar een ziekenhuis. Zekerheid voor alles!
Bij het ziekenhuis in Ljubljana mocht ik niet inchecken op FB heheheh.Leek mij wel ene leuk plan, maar oke.
2eurbkw.jpg

(ingang van het ziekenhuis)

Rond 16.00 konden we weer door, Frank met de zekerheid dat er niks gebroken was EN een CD-Rom met fotootjes.
Keuze gemaakt om via de snelwegen toch maar door te karren naar Italie, de kust daarvan dan te halen. Doel was Jesolo, waar veel campings zijn.
Lekker de snelweg aframmen dus. Best saai, maar we maakten wel kilometers.
Tegen de tijd dat we binnendoor bij Jesolo kwamen, begon het ineens heeel erg druk te worden met motoren. Was hier een soort beurs o.i.d. geweest? Ja dus.. Een of ander festival dat we misliepen.

Enfin, camping zoeken, terwijl het tegenverkeer ramvast zat, dus inhalen was nauwelijks mogelijk en autoś gingen 35 km/h max.
We verkozen een 4 sterren camping boven een 2 sterren camping, foutfoutfout.
Bij de receptie een heel lang verhaal.
Toen ik vroeg of er op de camping nog leuke kroegen waren kreeg ik m: “ No Sir, this is a familycamping, we close at eleven”
Zucht...
Plekkie gevonden in het zand( gras was allang weg hier) en de ze opgezocht.
Frank liep heel erg traag vanwege zijn verstuikte enkel, maar we hebben toch ff gezwommen in de zee!
6htdeg.jpg

Toen maar even wat gegeten( 2 borden pasta) en ons geirriteerd aan de animatieteams met kinderen die even lekker los gingen.
We waren best moe, dus rond een uur of 11 gingen de lampjes toch uit. Ik denk dat die kids later sliepen dan wij!

De volgende morgen regende het weer s....
 
Leuk verhaal.. 1 ding snap ik niet..
Je hebt 2 snelle motoren..
die ga je dan vervoeren in een langzame bus om ergens anders te komen? :?
 
@Sammie: erg he??
Plan voor volgend jaar is om een VW Transporter oid dergelijks te kopen, waardoor we heel snel op een coole plaats van bestemming kunen komen.
We hadden Hans ZWAAR overschat...
 
@Sammie: erg he??
Plan voor volgend jaar is om een VW Transporter oid dergelijks te kopen, waardoor we heel snel op een coole plaats van bestemming kunen komen.
We hadden Hans ZWAAR overschat...
..
ik bedoel het anders.. maar die NL-eigenaar camping, is dat aan de kant van Sibiu? ik heb er verder alleen een fantoomcamping gevonden en een plek waar wel werd gekampeerd maar geen - zichtbaar- sanitair was..
 
Laatst bewerkt:
Km of 30 oostelijk van Sibiu., Carta heet het., vanaf Sibiu over de weg richting het oosten, linksaf bij benzine station, richting, dorp, ligt er middenin, supertof hoor!
 
Gedwee pakten wij ons boeltje weer op, proberend het meeste zo droog mogelijk in te pakken.
Na even gezwaaid te hebben naar niemand in het bijzonder wee rop weg, richting Innsbruck dit keer. Frank zijn enkel was nog niet veel beter, maar aangezien dit rechts was, was er niet zoveel probleem om gewoon te rijden.
Na een kilometer of 50 over wat Italiaanse B-wegen, die ECHT niet opschoten, besloten we maar even wat snelweg te pakken. Het miezerde al een beetje en de Alpen, waar we op uit keken was bedekt met een donkergrijze wolkenlaag.

Rijden was het devies, kilometers maken een doel. Het hield op met zachtjes regenen en de bergen werden hoger, de wegen donkerder en natter.
Op een gegeven moment hield mijn muziek op. Slecht teken! Mijn telefoon lag bovenin de “waterdichte”tanktas heerlijk te genieten van dit regenwater. We reden op de snelweg en ik probeerde Frank nog te seinen dat we even moesten stoppen, maar dit kwam niet echt over.

Bij een benzinestation, 3 ondergelopen samsungchips verder, nam ik de schade op.. Die deed niks meer. Fuck it.
Bij het binnenrijden van Oostenrijk nog een leuke verrassing: eerst mochten wij 5 euro betalen om het land binnen te komen, daarna nog eens 6,51 euro tol dokken! Bastards.

Innsbruck was snel gevonden. Mooi om aan te komen rijden vanaf boven op een berg via slingerweggen het dal in. In de binnenstad bij een “basic hotel”gevraagd wat wij mochten betalen voor een kamer. Dit bleek 105 euro te zijn.. Dacht t niet he!!

We vonden een hostel aan de rand van de stad. Frank checkte de beschikbaarheid, reserveerde meteen een kamer, en we reden erheen. Nu bleek dat Frank een kamer had gereserveerd voor een week of 3 na deze dag en aangezien het hostel al vol zat konden wij verder zoeken. Dit hostel was ook totaal niet wat we zochten. Een soort jeugdherberg met stapelbedjes per 4 opgesteld in kamers.

Als het de vrouwen al zou lukken ons daar onder te brengen, konden Frank en ik zeker niet lepeltje lepeltje gaan liggen in een kamer.
Een ander hotel dus maar zoeken en gevonden: 60 euro's. Dit hotel was oke.
Ook konden we daar een lekkere schnitzel naar binnen schuiven en een slok pils nuttigen.
When in Rome, .. eeh Innsbruck..

De volgende ochtend weer om 10 uur op de motor, gas erop, regenpakken aan en binnendoor rijden!
Wolkbreuk nummer 5 zou niet uren wachten, dus lekker doorrijden door al die Beierse dorpjes, waar het overigens heerlijk rijden was, ware het niet dat het constant regende.
2eoe2k0.jpg


Op een gegeven moment gingen we een broodje halen bij een tankstation en de vrouw die daar werkte had net een baby gekregen en de volgende was op komst.
Ze vroeg ons zeer gedesinteresseerd waar we naartoe gingen en vandaan kwamen, maar ik kon me niet echt concentreren. Deze typisch zuid Duitse vrouw had een stel kwarktassen die een ultiem gevecht met de zwaartekracht hielden, onderwijl het elastiek tot de maximale reikwijdte te testen.
Frank zag mij staren en nam gelukkig het woord. Wow.. ( sorry voor dit intermezzo, maar ik kan het niet negeren. Deze scene blijft maar ronddraaien als ik de binnenkant van mijn ogen bekijk)

Enfin, door toerend richting de Heimat kwamen wij terecht bij Camping Hohenstadt in... Hohenstadt.
Leuke relaxte camping, waar bijna iedereen alleen maar op doorreis is/was.
De vrouw nam onze gegevens op, waarna haar man ons wel even zou voorrijden naar onze plek op zijn elektrische scooter. Dit was Jiskefet at its peak.
De man begon te rijden, wij weer helemaal op de motor, helm op en alles! 20 meter later stopte hij en wees naar links. We konden zijn vrouw nog ruiken vanaf die plek. Neemt ie ons in de zeik?? Nee.., dit was echt.. TOP

Even het zwembadje gecheckt. De temperatuur van dit ding was 3 centimeter, MAX .
Daarna weer een hoosbui, dus heerlijk aan de pizza en de Weizenbier

Volgende dag was Luxemburg het doel, de laatste stop voor thuiskomst.
Vandaag was DROOG!!!! Dus file..., twee keer!!!
Op een gegeven moment was Murphy even echt wakker. Ondergetekende zijn telefoon deed het niet meer, Frank zijn telefoon deed het niet meer en na een tankbeurt reden we weg en kwam ik erachter dat mijn helm niet vast zat( bandje vergeten.
Ik stopte maar even, zonder Frank te waarschuwen( stom) en raakte hem kwijt. Kut...
Na 4 keer de weg op en af gereden te zijn heb ik terug bij dat laatste benzine station mijn aftandse Nokia maar even opgestart bij het stapcontact van de aardige man die daar werkte( hij had het niet druk..)

Daar kreeg ik uiteindelijk frank te pakken die al een stuk verder bij een ander benzinestation stond.
Hij is terug gereden, ondertussen waren we 2 uur verder, en hierna konden we gezamenlijk weer verder.
Afspraken over dit situaties van tevoren maken loont!!!

In Luxemburg aangekomen naar camping Auf der Sauer. Best een okee camping, waar de receptie al om 5 uur s middags sluit, geen Wifi, geen service, wel lekker bier weer en een goede hamburger.


Toen was het alweer donderdag en ging de laatste etappe van start.
Lekker doorgescheurd over de snelwegen om even heerlijk een koude Jopen bier te drinken bij de kerk.
Onze vriend Tim ook maar uitgenodigd om er maar een pre-Zwarte Cross meeting van te maken.
2im6jxs.jpg


Deze vakantie hebben wij heerlijk afgesloten in Lichtenvoorde bij die Zwarte Cross, een aanrader wat ons betreft.
2092ii1.jpg
 
Hi!

Heb de verkorte versie van dit motoravontuur van jullie gehoord bij tankstation Maastricht.
Vroeg nog naar de motor-forum sticker.
Mooi hier 't verhaal nu uitgebreid te lezen.
Had zelf er een rondje Frankrijk opzitten.
Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan