Rondje Scheuten (de olifantjes)

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Waar waren we gebleven? Oh ja wie gaat er komend weekend naar de olifantjes? Mijn motor staat nog steeds in tilburg maar ik kan nog altijd die van m'n vriendin lenen. Ik denk dat ik zondag wel ffkens kom.
 
Ik zal er iig niet zijn, seizoen zit er zo goed als op voor mij. Misschien nog een keertje rond als Tom uit ospel zijn 25 kw vaarwel mag zeggen, maar dan zal het wel op zijn. zal weer volgend seizoen worden.
 
yep ikke ook ben bezig met stickers plakken kappen laten spuiten etc etc. we zien elkaar weer volgend seizoen hopelijk :)
 
ben er mischien vanavond en heeeeeeeeel mischien zondag, gewoon paar rondjes diep door de bocht en ff kletsen, kwam gister achter dat een van de remblokjes voor shuin afgeslten is , dat wordt dus vervangen en dat betekent dus ook dat een vd remzuigers niet goed terug gaat |(
 
Zondag 14-15h ben ik er ook(y)
'k probeer wat volek mee te pakken, en hierna denk ik dat ik avantis eens ga opzoeken(zie oud topic)
 
Olifantjes??? :? :? :? wasda?
olifant.gif
olifant.gif
 
Ik zal proberen om zondag te komen rond die tijd tenminste als het droog is, ik moet wel nog eerst even mijn remmen vernieuwen en ook mijn koppeling ontluchten (alweer!!) maar dan ben ik er klaar voor en mijn bike ook hij is dan winter'race'klaar :) .



PS: wie neemt de bandenwarmers mee ??.
 
Ik zal proberen om zondag te komen rond die tijd tenminste als het droog is, ik moet wel nog eerst even mijn remmen vernieuwen en ook mijn koppeling ontluchten (alweer!!) maar dan ben ik er klaar voor en mijn bike ook hij is dan winter'race'klaar :) .



PS: wie neemt de bandenwarmers mee ??.
bandenwarmers? rijden jah :+
 
Hele week in de fabriek gezeten en vanavond pas terug gekomen. Morgen een dagje met het vrouwtje op pad. Geen R1-tank tegen mijn ballen morgen. :(

M.b.t. de discussie over linksom/rechtsom: Het maakt mij geen zak uit. Je moet altijd door de bocht kijken en anticiperen. Wat maakt het dan uit waar je "tegenligger" vandaan komt en op welke helft jij zelf zit. Je tegenligger kan namelijk ook afwijken van zijn eigen helft.

Inventarisatie:

1)olifantenbocht
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links kans op crash tegen meterkast en struiken, rechts gras in (0:1)

2)scherpe bocht einde recht stuk "achterkant"
zicht: links verder door bocht kijken dan rechts (1:0)
crash: links/rechts: beiden op gras. gelijk (1:1)

3)tussenknikje achterkant
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links/rechts gelijk, gras struiken in. (1:1)

4)scherpe bocht achterkant bij doorgaande weg
zicht: links beter, rechts drukkere "achtergrond (bomen etc....), tevens bij laagstaande avondzon tegen het licht in kijken. Tevens kom je van de "drukke rechtdoorgaande weg" en draai je een rustigere weg in. Altijd veiliger dan van een rustige weg een drukke opdraaien (1:0)
crash: links vlieg je het gras op, de struiken in, rechts tegen de bomen aan overkant weg (1:0)

5)scherpe bocht bij vluchtheuvel
zicht: links/rechts gelijk (1:1)
crash: links/rechts gelijk (1:1)

6)rechte stuk doorgaande weg (zijstraatjes)
zicht: linksom gevaarlijker omdat je dichter bij de zijstraatjes zit, EN bij laagstaande zon zien ze je minder goed aankomen van die kant(0:1)
crash: links/rechts gelijk (1:1)

Zicht Crash Som
Links: 5 5 10
Rechts: 4 5 9

Ik heb geen statistisch onderzoek gedaan naar het aantal auto´s en vanuit welke richting ze het circuitje opdraaien. Misschien wil een van jullie komende maanden eens elke week een paar avonden gaan posten en turven :9

Mijn conclusie: het maakt niet veel uit of je nu links- of rechtsom rijdt. Kijk gewoon uit je doppen en rij op de doorgaande weg met normale snelheid O-) .
 
Al Bundy, neem je je fototoestel weer mee ?

de kale :} :} :} :}


Ehm, ja goed dat je het zegt ff de accu's opladen.
Ik hoop trouwens dat het ontluchten van koppeling en remmen een beetje lukt want ik wil echt wel scheu... ehm rijden .

@ Bikefreak, je hebt gelijk.
(bespaar ik je weer een berg typewerk he ;) ).

@ Jundie, misschien is het een idee dat we morgenvroeg gelijk even jouw remmenprobleem oplossen, kom maar langs dan heb ik ook gelijk een hulpje :+ .
 
sorry maar ik ben gewoon te brak vandaag. als ik praat komt er nauwelijks geluid uit |( ...gewoon DOH. ga strax een hele dikke jas aantrekken en kijken wat ik met die remzuigers kan doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan