Rondje schotland, is dit wat?? (Mapsource)

Herr Flick

MF veteraan
25 feb 2003
8.632
6
Zo, dit weekend mag ik weer op pad richting "the highlands", en ik heb er echt zin in.Boottocht ed is allemaal geregeld, hotelletje of B&B doen we ter plekke wel.

Nu hebben we een route uitgetekend met mapsource, maar is het ook echt wat? Voor hetzelfde geld, vergeet ik een extreem mooie plek, of overzie ik een mogelijkheid.

Dus schotland kenners met mapsource, geef aub uw mening. :Y

http://www.xs4all.nl/~seelenj/schotland.gdb (HIER) staat het filetje.

We gaan van 2 t/m 10 sept, komen dus de 3e s'morgens aan en vertrekken de 9e tegen de avond.Route is 2460 km lang.

:]

Oja, regenoveral is reeds aangeschaft! *D
 
veul plezier :)

kan ik ergens mapsource downloaden? of moet ik dat kopen? :) :Y :?
 
argh, neh, GPS doe ik nie aan ;) :+

maar weet je dan toevallig wel een pc programma waarmee je routes uit kunt stippelen die er gewoon op papier uitkomen? en niet in je GPS? :)
 
argh, neh, GPS doe ik nie aan ;) :+

maar weet je dan toevallig wel een pc programma waarmee je routes uit kunt stippelen die er gewoon op papier uitkomen? en niet in je GPS? :)


Motorrad Tourenplanner 200*/200* zoeken, die kan het volgens mij ook..

natuurlijk doe je (nog) niet aan GPS, op de fiets heb je er ook verdomt weinig aan... :P
 
als je nou gewoon even een screenshot post of jpg dan kunnen ook de niet mapsource gebruikers je helpen.
meeste zitten op het werk en hebben daar geen mapsource
 
als je nou gewoon even een screenshot post of jpg dan kunnen ook de niet mapsource gebruikers je helpen.
meeste zitten op het werk en hebben daar geen mapsource


Dan zie je niets, dat is nou juist het probleem...
Een tourtje door luttjebroek is nogwel te doen via een screenshot, maar 2450 km gedetaileert op 1 plaatje is nogal tamelijk impossible.Een landkaart is al groot, hoe kan dan zo'n keutelplaatje een goede indruk geven. :X

:)
 
Heb de route effe bekeken. Is deze met CityNavigator8 gemaakt ofniet?

En waarom gebruiks je in godsnaam zoveel tussenpunten :? Zie ik het nut niet van eigenlijk..

In mijn route door Scandinavie heb ik welgeteld 73 punten gebruikt, en dat voor 7200km ;)

Verder schijnt het wel mooi rijden te zijn daar. Nog even een tip voor het geval je het nog niet wist: zorg ervoor dat er nooit een tussenpunt op een kruising van een andere straat staat. In veel gevallen breekt de Garmin daar zijn nek over.

Ik probeer altijd wel (grote) steden te vermijden. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik zie toch een aantal grote steden op de route, zoals Glasgow.
 
Heb de route effe bekeken. Is deze met CityNavigator8 gemaakt ofniet?

En waarom gebruiks je in godsnaam zoveel tussenpunten :? Zie ik het nut niet van eigenlijk..

In mijn route door Scandinavie heb ik welgeteld 73 punten gebruikt, en dat voor 7200km ;)

Verder schijnt het wel mooi rijden te zijn daar. Nog even een tip voor het geval je het nog niet wist: zorg ervoor dat er nooit een tussenpunt op een kruising van een andere straat staat. In veel gevallen breekt de Garmin daar zijn nek over.

Ik probeer altijd wel (grote) steden te vermijden. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik zie toch een aantal grote steden op de route, zoals Glasgow.


Hij is in V8 :Y

Dit is nog de "beta" versie, met veel tussenpunten kun je gemakkelijker de route omleggen.Door glasgow ontkom je bijna niet aan, of je moet nog meer om willen rijden, maar dat is een bewust "risico" wat we genomen hebben.

Tussenpunten ed op kruispunten is mij bekend, volgens mij staan ze ook niet op de kruispunten/splitsingen.

Mij is verteld dat de oostkust het minst mooie deel is, klopt dat ook, of "vergeten" we daar een stuk?
 
plaats nou eens een jpg-tje dan kan ik ook meedenken.
Oostkant ehh, devils elbow. Check my site.
 
Ik weet niet wat je bedoeling is, maar ik mis af en toe wel wat van die erg kleine weggetjes.
Applecross bij Kyle of Lochalsh en dan boven bij Ullapool langs Lochinver en Drumbeg. Geen snelheid, maar wel mooie em weidse uitzichten
Dit voorjaar ben ik van Land's Rnd naar John O Groats geweest en heb daar wel een verslag van, maar ook van voorgaande reizen door Schotland

En om alvast wat mooie plaatjes en inspiratie op te doen kijk maar eens op :

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/

Veel plezier daar

EgbertO
 
Ik weet niet wat je bedoeling is, maar ik mis af en toe wel wat van die erg kleine weggetjes.
Applecross bij Kyle of Lochalsh en dan boven bij Ullapool langs Lochinver en Drumbeg. Geen snelheid, maar wel mooie em weidse uitzichten
Dit voorjaar ben ik van Land's Rnd naar John O Groats geweest en heb daar wel een verslag van, maar ook van voorgaande reizen door Schotland

En om alvast wat mooie plaatjes en inspiratie op te doen kijk maar eens op :

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/

Veel plezier daar

EgbertO


Helemaal top! :}

Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan, is dit beter volgens jou?

http://www.xs4all.nl/~seelenj/schotland2.gdb (klik)

Iig ben ik nog nooit daar geweest, dus "alles" zal toch wel vallen onder de noemer mooi... Alleen zou ik het jammer vinden als we net de krenten uit de pap missen.
Erg veel ruimte voor extra km's is er niet (meer), we zitten nu op ca 400 km per dag, maar voor goede suggesties sta ik nog altijd open.

:)
 
zo dan :P
full
 
ziet er goed uit, maar al die blokjes zijn stops? :o


Nee gelukkig niet, want dan kwamen we nooit meer thuis! ;)

Blokjes zijn er op gezet omdat wij "mapsource experts" nogal vaak geklikt hebben op de straat, maar zeker 75% ervan kan verwezen worden naar de prullenbak. O-)
 
ah, ok! ik schrok al _O- :+

dat is dan naar elke kiezel kijken waarschijnlijk als je dat wel zou doen _O-

Maar leuk: fort William wil ik ook doen, jullie gaan iets hoger dan dat ik van plan ben, mijn/ons hoogste punt wordt als het goed is Inverness :Y maar niet staat nog vast :) We willen dus wel een reisverslag, dat begrijp je ;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan